Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@15:44:24 GMT

صدای پای جابر بر بلندای تاریخ

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۰۸۹۹

صدای پای جابر بر بلندای تاریخ

جابرابن عبدالله انصاری از صحابه ی مشهور پیامبر اسلام و کسی است که در بیستم صفر سال ۶۱ هجری مصادف با چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین به کربلا وارد شد و قبر سیدالشهدا و سایر شهیدان را زیارت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ پاهای خسته اش را به سختی به حرکت وا می دارد، گاه از حرکت باز می ایستد و دست بر زانوهای لرزان و کم توانش لحظاتی را به تجدید قوا می پردازد، نفس می گیرد و دوباره راه می افتد، پیر و فرتوت اما مصمم و راسخ…

دیدگانش از دیدن باز مانده اند و خود اینگونه خواسته است تا حکایت ظلم و جور نبیند و گذر سالها نیز تاب و توان از جسم نحیفش به یغما برده است…

گاه خاطرات دوران گذشته اش را مرور می کند از زمانی که همراه پدر در عقبه دوم دست بیعت در دستان رسول نهاد و به حلقه ی یاران او پیوست و چه روزگارشیرینی بود روزگار جانفشانیهایش در رکاب آخرین مبعوث خالق و شیرینی روزگاری که دوستی اهل کسا بر گزید و بر ایمانش استوار ماند…

یاد آوری خاطرات گذشته اشگ بر دیدگان نابینایش میدواند و محاسن سفیدش آغشته به اشگ فراق دوست می شود، اما پاهایش از حرکت باز نمی ماند او به دنبال حبیب خود می رود و می رود تا بنیان گذار آئینی شود که راه سرخ دوستش را استمراری به بلندای تاریخ ببخشد…

آری سخن از جابر است، جابر فرزند عبدالله انصاری، نخستین زائر سید و سالار شهیدان،

و بنیان گذار اربعین و زیارت…

جابرابن عبدالله انصاری از صحابه ی مشهور پیامبر اسلام و کسی است که در بیستم صفر سال ۶۱ هجری مصادف با چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین به کربلا وارد شد و قبر سیدالشهدا و سایر شهیدان را زیارت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته ورود امام البته ورود امام سجاد به همراه حدود ۸۰ نفر از بازماندگان قیام عاشورا نیز در این روز روایت شده که بسیاری از بزرگان تاریخ و علمای دین آن را بعید دانسته اند اما اکثر مورخین و عالمان بر ورود جابر در روز اربعین را صحیح دانسته اند.

منیژه فرهانپور

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی صبح آدینه در در دیدار با اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) بسطام به میزبانی دفتر امام جمعه این شهر نمونه گردشگری، سربازی برای امام زمان (عج) را بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه دانست.

وی افزود: اگر زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی در روایات معادل زیارت امام حسین (ع) عنوان شده است به دلیل سِنخیّت حضرت عبدالعظیم با سیدالشهدا (ع) است.

امام جمعه سمنان با اشاره به روایتی منسوب به امام رضا (ع) گفت: امام معصوم در این روایت به حضرت عبدالعظیم حسنی می‌فرماید «سلام ما را به شیعیان ما برسان و بگو شیطان را به خود راه ندهند و آنان را به راستی در گفتار، ادای امانت و سکوت در کارهای لایَنفع امر کن» امام رضا (ع) در این روایت همچنین شیعیان را به پرهیز از جدال و ستیزه‌جویی با یکدیگر و زیارت برادران دینی امر فرموده است.

به گزارش مهر، در ابتدای این دیدار امام جمعه بسطام و نیز مدیر و اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) این شهر به بیان دیدگاه‌ها و طرح دغدغه‌های خود پیرامون مسائل مختلف پرداختند.

کد خبر 6088948

دیگر خبرها

  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • سقوط خودرو در دره جاده صیدون یک کشته و ۹ مصدوم به همراه داشت
  • رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)