Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:43:48 GMT

عظمت راهپیمایی اربعین موجب شگفتی جهانیان شده است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۱۴۰۸

عظمت راهپیمایی اربعین موجب شگفتی جهانیان شده است

آیت الله سیداحمد علم الهدی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: ظهور امام زمان(عج) در راهپیمایی اربعین تجلی یافته و مشاهده می شود و علت آن هم این است که در این راهپیمایی اتفاق دل‌ها و محور بودن امام حسین(ع) در دل همه زائران و نیز وفاکردن زائران بر عهد ولایت خود با ایشان موجب می شود دیدار حضرت بقیه الله به تاخیر نیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر شیعیان در تمامی عمر خود همین وحدت قلوب بر محوریت ولایت را حفظ کنند و تداوم ببخشند زمان دیدار با آن حضرت نزدیک تر می شود.

امام جمعه مشهد گفت: زائران اربعین بدانند همه مشکلات و سختی هایی که در این سفر زیارتی تحمل می کنند از آنچه در کربلا بر امام حسین(ع) و یارانش و پس از آن بر زینب کبری(س) و خاندان امام حسین (ع) گذشت به مراتب کمتر است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به مضمون سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اربعین امسال نشانه اراده الهی بر نصرت اسلامی است افزود: این بدان معنی است که خداوند بود که مردم را به این مسیر هدایت کرد و چنین جمعیتی را در این مراسم قرار داد تا اسلام توسعه یابد و دین، جهانی شود و دین، جهانی نمی شود مگر آنکه امام زمان (ع) ظهور کند و اراده خداوند بر فرج آن امام همام قطعی است.

وی ادامه داد: در جریان های اخیر منطقه نیز تاثیر قطعی امداد غیبی مشهود است به طور مثال در جریان دستگیری سر شبکه اطلاعات و اخبار رسانه ای ضد انقلاب توسط سپاه پاسداران با همه صیانت و حفاظت جریانات رسانه ای دشمن و دستگاه جاسوسی فرانسه، نیروهای سپاه پاسداران موفق به دستگیری این فرد شدند.

امام جمعه مشهد گفت: این کار خداست که فردی که به این شکل و اندازه تحت محافظت است به یک مرتبه وارد منطقه قدرت ایران شود و با توجه به اینکه در حال حاضر کل منطقه، تحت نفوذ و قدرت ایران قرار دارد ماموران سپاه موفق به دستگیری این فرد همانند یک موش مرده شدند.

علم الهدی افزود: وقتی خداوند نابودی دشمنان را بخواهد اراده می کند تا آنها با دست خود کاری انجام دهند که منجر به نابودیشان شود مثلا آمریکاییها و مزدورانشان با راه اندازی جنگ های نیابتی به دنبال جنگ افروزی در سوریه بودند اما دلاورمردان سپاه، ارتش، مدافعان حرم و نیروهای وطن دوست سوری با مبارزه، توطئه دشمنان را بر هم زدند.

وی ادامه داد: چنین رخدادهایی از برکات اربعین امام حسین(ع) است و  فریادهای یا حسین(ع) شیعیان در جاده نجف به کربلا به بار نشست و شاهد چنین اتفاقات و جریانات خوبی که از شکست دشمن نشان دارد هستیم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سید احمد علم الهدی سوریه خراسان رضوی کربلا خطبه ها نماز جمعه روح الله زم اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط دولت آمریکا اظهار داشت: در بیش از یکصد دانشگاه در آمریکا حمایت‌های علنی از مردم مظلوم غزه در حال صورت گرفتن است که این خود جای شگفتی دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: تظاهرات و تحصن مسالمت‌آمیز در این دانشگاه‌ها از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاهی برگزار شده است که بزرگی این اتفاقات در حالی که این افراد زیر بمباران تبلیغات اسلام‌هراسی قرار دارند، چیز کمی نیست.

مدرسی با بیان اینکه دولت‌های غربی در حال سرکوب دانشجویان و اساتید هستند، گفت: این اقدام نشانه ترس عمومی دولت آمریکاست و کار این دولت به جایی رسیده که در درون کشور خود نیز دست به اقدامات سرکوبگرانه و ضدبشری می‌زند.

وی ادامه داد: عمده مطالبات این دانشجویان و اساتید حمایت از مردم مظلوم غزه است و اعلام دارند که باید این نسل‌کشی انسانی در غزه متوقف شود و امکانات مورد نیاز به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داده نشود و وتو صورت نگیرد.

مدرسی با اشاره به دلیل دیگر سرکوب دانشجویان آمریکایی بیان کرد: آمریکا فرزند نامشروع خود، رژیم غاصب صهیونیستی را در حال سقوط می‌بینند و تمام ملاحظات را کنار گذاشتند و روی حقیقی خود را نشان دادند و باید از رسانه‌های وابسته به غرب سوال کرد که چرا خبری از دانشجویان آمریکایی در این رسانه‌ها منتشر نمی‌شود و چرا سکوت اختیار کردید؟.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اختلافات بین بازار و دارایی افزود: قشر بازاری ما همواره حامی انقلاب بودند و هستند و مسئولان باید نسبت به این قشر حمایت‌های لازم را انجام دهند و باتوجه به شعار سال و اهمیت بازاریان در بخش توزیعی در عرصه بهبود تولید باید به این قشر کمک کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا از این شرایط سوءاستفاده کند، ادامه داد: باید مراقب بود تا دشمن از شرایط نتواند بهره ببرد و به نفع خود استفاده کند.

وی با اشاره به پرونده مشروب‌خوری در فارس تصریح کرد: متاسفانه جمعی از تحصیل‌کنندگان رشته پزشکی به این مورد مبتلا شدند که این خود نکته غم‌باری است و خود پزشکان مضرات این مورد را می‌دانند و جای سئوال است که چرا اقدام به خوردن مشروب کردند.

مدرسی ادامه داد: دشمن در تمام اقشار ما به‌ویژه قشر تحصیل کرده نفوذ کرده است و این عادی شدن خوردن مشروب باید مورد توجه وزارت بهداشت و مسئولان جامعه پزشکی قرار گیرد و نظارت و پالایش در این زمینه صورت گیرد و با متخلفان برخورد شود.

کد خبر 849043 برچسب‌ها ائمه جمعه - امام جمعه خبر ویژه انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم پزشکی

دیگر خبرها

  • انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • تاکید امام جمعه موقت بوکان برلزوم تکریم معلمان
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • ایستادگی ملت ایران بر موضع حق منشاء بیداری جهانیان در برادر نظام سلطه گردید
  • روایت امام جمعه تهران از حمله سپاه به اسرائیل
  • ۴ پیامد حمله موشکی سپاه به اسرائیل به روایت امام جمعه تهران
  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی