Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار حسین اشتری روز جمعه در نشست ستاد اربعین در پایانه مرزی شلمچه اظهارداشت: از این تعداد ۲میلیون و ۱۰۰ هزار زائر ایرانی از زیارت عتبات عالیات برگشتند.

وی رقم تردد اتباع خارجی از مرزهای کشور را ۳۰۰هزارنفر بیان کرد و گفت: تردد از مرزهای شلمچه و چذابه نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و تمام اتباع خارجی از مرز شلمچه به زیارت کربلا مشرف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار اشتری افزود: موج بازگشت زائران از چهار روز گذشته شروع شده و تاکنون از نظر ما این روند، خوب ارزیابی شده که این امر خدمت‌رسانی را آسانتر می‌کند و پیش بینی می شود اوج بازگشت زائران تا سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه نگرانی و دغدغه ما افزایش خودروهای سواری است ،گفت: ۶۵ درصد زائران از خودروهای شخصی خود استفاده کردند که امیدواریم با رعایت قوانین و پرهیز از شتاب در بازگشت به شهرهای خود و استراحت کافی در مسیر ، از بروز حوادث ناگوار پیشگیری کنند، البته گزارشهای موجود نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش تصادفات را نشان میدهد.

سردار اشتری مجموع نیروهای انتظامی خوزستان مستقر در مسیرهای شلمچه و چذابه را هفت هزارنفر عنوان کرد و گفت: بیش از ۳۰ هزار  در مرزهای کشور مستقر شده اند و این نشان‌دهنده توان و کار بزرگی انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به صدور۶۰۰هزار برگ تردد موقت گفت: در بحث مشمولان غیرغایب نظیر دانشجویان ۱۳۰هزار فقره برگ تردد صادر شد این درحالی است که در سال گذشته این شاخص ۲۰ هزار فقره بود.

سردار اشتری ادامه داد: تا زمان بازگشت کامل زائران و عادی شدن وضعیت تردد ،  نیروهای کمکی ما در مسیرهای تردد زائران مستقر و همچنان درحالت آماده باش هستند.

مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی زائران اربعین حسینی بعد از مرز مهران است که در اربعین امسال بعد از مهران شاهد بیشترین تردد زائران بوده است.

مرز شلمچه همچنین تنها گذرگاه اختصاصی زائران خارجی به عنبات عالیات است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسین اشتری خوزستان مرز شلمچه اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی

                                                                  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ پس از گذشت ۹ سال وقفه در اعزام زائران خانه خدا به مراسم عمره مفرده امروز اولین کاروان حجاج استان ایلام عازم سرزمین وحی شدند.   این کاروان بامداد فردا از طریق فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) به سرزمین وحی سفر می‌کند.   مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز است و زائران ایلامی خانه خدا ۱۷ اردیبهشت ماه به کشور بازخواهند گشت.

دیگر خبرها

  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد