Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریابان شمخانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی از باورهای دینی خود دست نمی کشد گفت: باید برای سال آینده در زمینه ساماندهی زائران اقدامات بهتر و بیشتری انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «علی شمخانی» شامگاه (جمعه 26 مهر) در جلسه هماهنگی ستاد اربعین که در محل پایانه مرزی شلمچه برگزار شد اظهار کرد: سیگنال قوی اربعین آن است که جمهوری اسلامی تا زمانی که به عاشورا و حسین (ع) و کربلا پایبند است هیچ چیز نمی تواند آن را دچار دردسر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی از باورهای دینی خود دست نمی کشد افزود: جابجایی سه میلیون و 300 هزار زائر از شرقی ترین تا جنوبی ترین مرزهای کشور اقدامی بسیار سترگ و بزرگ است و خوشبختانه با وجود همه تحریم ها، اکنون توانسته ایم این اقدام وسیع را در ابعاد مختلف اعم از فرهنگی، لجستیکی، بهداشتی، جابجایی زائران و ... به انجام برسانیم.

 

وی با بیان اینکه لجستیک فرهنگی ایجاد شده در بحث اربعین، ما و انقلاب اسلامی مان را واکسینه می کند ادامه داد: جابجایی این حجم زائر از مرزهای کشور که نسبت به سال گذشته رشد زیادی را نشان می دهد، به مثابه یک رکورد تاریخی برای ایران است و به طور حتم این موفقیت تنها با تلاش آشکار و پنهان مردم و نهادهای دولتی اعم از نیروهای نظامی، انتظامی و سایر دستگاه ها که تمام قد در این عرصه مشارکت داشتند، حاصل شده است.

 

وی ثبت این رکورد را علامتی در زمینه انسجام داخلی و یک سیگنال قوی برای بدخواهان ایران دانست و اضافه کرد: این انسجام داخلی با ارسال سیگنالی قوی به بدخواهان این نظام می تواند الگوی امنیتی خوبی برای همگان باشد.

 

دریابان شمخانی تصریح کرد: مردم نشان دادند که نه تنها از باورهایشان دست بر نمی دارند بلکه آن را با سایر ملت ها از جمله عراق و دیگر مردمانی که از کشورهای دیگر می آیند به اشتراک می گذارند.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی نمی تواند مانع از برگزاری باشکوه تر و بهتر آئین اربعین شود عنوان کرد: یکی از دلایل اینکه بیش از سه میلیون ایرانی و بیش از 200 هزار خارجی به رغم ناآرامی هایی که اخیرا در عراق بود از این مرزها به عراق می روند این است که مردم دریافته اند که برخی ها از روی عمد نمی خواهند که این آئین باشکوه برگزار شود لذا مردم اصرار دارند که بروند.

 

دبیر شورای امنیت ملی ابراز کرد: برخی ها کوشیدند تا شکوه اربعین امسال را از بین ببرند اما موفق به این کار نشدند و این استقبال روزافزون مردم نشان می دهد که رسالت فرهنگی اربعین تنها در کربلا و بین الحرمین نیست.

 

وی از شکل گیری یک اقتدار فرهنگی خوب در جغرافیای ایران خبر داد و بیان کرد: این اقتدار بسیار ارزش دارد چرا که جریان حسینی در یکایک مواکب داخلی ایران قابل مشاهده است.

 

شمخانی اذعان داشت: خیلی ها کوشیدند تا جریان تکفیری را در خوزستان راه بیندازند اما نتوانستند چرا که مردم خوزستان مردمی حسینی و اربعینی هستند و در ایام اربعین خوزستانی ها یا زائر پذیرند یا پرچم سیاه بر سر در خانه های خود آویزان کرده اند و یا موکب دارند.

 

وی مرز شلمچه را از لحاظ زیر ساختی و خدمات رسانی به زائران نخستین پایانه کشور خواند و گفت: پایانه شلمچه اگر چه به لحاظ پذیرش زائر پس از مهران قرار دارد اما از نظر خدمات و زیرساخت نخستین پایانه کشور است و این مهم و الگو ساز است.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه وقتی یک ایرانی وارد عراق و یا برعکس یک عراقی وارد ایران می شود تمامی خدمات موجود در این پایانه را می تواند به وضوح ببیند تاکید کرد: ما زائرانمان را به جایی می فرستیم که زمانی علیه ما آتش کردند و سایه یک فرد شرور به نام صدام بر سر آن کشور بود و این مکان را ناامن کرده بود اما امروز امام حسین (ع) خط خون را به خط مودت تبدیل کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه باید برای سال آینده در زمینه ساماندهی زائران کار بهتر و بیشتری انجام شود تصریح کرد: از تمام دست اندرکاران اربعین اعم از نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، سپاه، وزارت امور خارجه قدردانی می کنم که توانستند این رکورد را به نام خود ثبت کنند و امنیت را به آشکارترین شکل ممکن ایجاد و کارها را ساماندهی کنند تا زائر بدون کمترین دردسر به عتبات برود و هیچ حادثه امنیتی نیر رخ ندهد؛ این اقدامات نشان از ثبات ایران اسلامی دارد.

 

وی اربعین را در آغاز راه و در حال جوانه زدن دانست و اظهار داشت: اربعین مدافع مظلوم ترین ملت ها و مخالف ظالم ترین حاکمیت هاست، سنی و شیعه همه و همه به اربعین و امام حسین (ع) باور داشته و هر آنچه دارند را در راه خدمات رسانی به زائران در طبق اخلاص می گذارد از این رو می طلبد از نظر کمی و کیفی کارها را بهتر کنیم و این روند همچنان ادامه داشته باشد.

 

این جلسه با حضور سردار اشتری فرمانده ناجا، شریعتی استاندار خوزستان، فرمانداران شهرستان های آبادان و خرمشهر و برخی دیگر از مسئولان کشوری، استانی و محلی برگزار شد.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ منطقه آزاد اروند کانون های مساجد حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه دریابان شمخانی منطقه آزاد اروند دبیر شورای عالی امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد

راه آهن با اعلام اینکه لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان توسط کنسرسیوم توسعه ریلی در مرز شمتیغ رها شده بود، از حرکت بدون مجوز این محموله به سمت مرز رازی خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با وجود عدم اخذ مجوزات لازم و‌ عدم هماهنگی با راه آهن، 10 واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه 13 اردیبهشت، توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می کند.

تاکید می شود متاسفانه مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزات مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه آهن جمهوری اسلامی ایران بعنوان متولی حمل و نقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعدادی واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این 10 واگن در شمتیغ کرد و تلاش نمود با فشارهای رسانه ای و توسل به برخی ادعاهای بعضا کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه آهن جمهوری اسلامی ایران برغم ناپختگی و بی صداقتی صورت گرفته از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حسن نیت، حمل بخش اول محموله تجاری را روز پنجشنبه 13 اردیبهشت آغاز کرد و این محموله روز گذشته (شنبه 15 اردیبهشت) از تهران نیز عبور کرد و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمالغرب کشور است. همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود جهت حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می کند.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تاکید میکند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی با کشور افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان جهت رسیدن به استانداردهای مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوز‌های مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردرها خواهد بود.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری کشور افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود جهت کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشتیرانی: تحقق توسعه دریامحور فرمانده واحد می‌خواهد
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند