Web Analytics Made Easy - Statcounter

«الکساندر بورتنیکوف» در جمع خبرنگاران در حاشیه اجلاس سران سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی سازمان‌های امنیتی کشورهای همکار روسیه در سوچی گفت: به تازگی طرف آمریکایی اطلاعاتی را درباره افرادی که در روسیه بدنبال تدارک عملیات تروریستی بودند، در اختیار مسکو قرار داد.

وی از ارایه تاریخ معین در این مورد خودداری کرد و گفت: برای نخستین بار نیست که چنین اطلاعاتی بین روسیه و آمریکا ردوبدل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تاس، رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه همچنین گفته است که آمریکا قبلا نیز به تحقیقات روسیه درباره حمله تروریستی در حال تدارک در کلیسای جامع کازانسکی در سن پترزبورگ (در سال ۲۰۱۷) کمک کرده است و پیشتر از آن نیز مسکو در تحقیقات پیرامون عمل تروریسی در دوی ماراتون بوستون کمک کرد.  

رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه گفت که روسیه و آمریکا تماس‌های سازمان‌های اطلاعاتی در عرصه مبارزه با تروریسم را قطع نکردند.
مقام روس خاطرنشان کرد: روسیه همکاری‌های ضدتروریستی با دیگر سازمان‌های اطلاعاتی نیز دارد و در همین ارتباط با سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای همسود، کشورهای اروپایی و کشورهای خاورمیانه چنین ارتباطاتی داریم.
به گفته بورتنیکوف، یکی از اهداف برگزاری سالانه اجلاس بین‌المللی سران سازمان‌های اطلاعاتی در روسیه جلب همکاری سازمان‌های مربوطه در مبارزه با تروریسم است.
 
از ۳۹ اقدام تروریستی در روسیه پیشگیری شد
رئیس سازمان امنیت روسیه در اجلاس سران سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی در سوچی نیز گفت: در سال جاری (سال ۲۰۱۹) از ۳۹ اقدام تروریستی در روسیه پیشگیری شد.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۳۲ تروریست کشته و ۶۷۹ نفر دستگیر شدند و ۲۲ نفر هم با اقدامات به موقع از ارتکاب به عمل تروریستی بازماندند.

بورتنیکوف گفت: ۴۹ کانون تروریستی امسال در مناطق مختلف روسیه متلاشی شدند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه تروریسم ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند.

او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، اظهار داشت که نیرو‌های مسلح ایالات متحده درگیر آموزش ارتش نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) نیستند، بلکه فقط در لجستیک کمک می‌کنند و بر تامین تسلیحات نظارت می‌کنند.

زاخارووا افزود: بجای آن ارتش آمریکایی در اوکراین، فعالیت‌های دیگری از جمله، اجرای حملات تروریستی را هماهنگ می‌کند.

پیش از این نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفته بود که نیرو‌های مسلح اوکراین و ناتو نمی‌توانند کاری در میدان نبرد انجام دهند، بنابراین اوکراین به طور فزاینده‌ای به روش‌های تروریستی متوسل می‌شود.

زاخارووا در بخش دیگری از اظهاراتش به سخنان نانسی پلوسی، قانونگذار پیشین آمریکایی از حزب دموکرات که پوتین را پشت اقدامات معترضان جنگ غزه در آمریکا معرفی کرده بود، واکنش نشان داد و گفت: نانسی پلوسی گفته پوتین پشت معترضان فلسطینی در ایالات متحده است. این را نمی‌توان جز توهین به آمریکایی‌ها و نگرش تحقیر آمیز نسبت به دموکراسی تفسیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است