Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@23:11:34 GMT

ضربه بزرگ اقتصادی یمنی ها به سعودی ها

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۵۰۱۴

ضربه بزرگ اقتصادی یمنی ها به سعودی ها

دو منبع مطلع گفته‌اند دولت سعودی بار دیگر پذیره نویسی برای عرضه سهام شرکت نفتی آرامکو را به تأخیر انداخته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، این منابع به خبرگزاری رویترز گفتند دولت سعودی قصد دارد به منظور به روز رسانی گزارش‌های مالی سه ماهه سوم سال، واگذاری سهام آرامکو را به تأخیر بیندازد.

یکی از این منابع گفت آنها (حاکمان سعودی) قصد دارند پس از حمله به تأسیسات نفتی آرامکو در چهاردهم سپتامبر گذشته (23 شهریور) تمام تلاش خود را برای رسیدن به قیمت مدنظر و نتایج مطلوب به کار گیرند که این موضوع نشان می‌دهد تأثیر منفی حمله مذکور همچنان بر ارزش سهام آرامکو ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش اشاره‌ای به تاریخ مدنظر دولتمردان سعودی برای عرضه سهام آرامکو ذکر نشده است. پیش از این منابع آگاه در این زمینه گفته‌ بودند دولت سعودی مجوز عرضه سهام آرامکو در بازار بورس عربستان را احتمالا طی روزهای باقیمانده از هفته جاری صادر خواهد کرد.

پیشتر نیز «یاسر الرمیان»، رئیس آرامکو در حاشیه برگزاری مجمع سرمایه‌گذاری روسیه ـ عربستان مدعی شده بود که ممکن است عرضه اولیه سهام آرامکو خیلی  زودتر از چیزی که فکرش را بکنید انجام شود. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

ریاض ارزش کل آرامکو را دو هزار میلیارد دلار برآورد کرده است و انتظار دارد از عرضه پنج درصد سهام آن 100 میلیارد دلار تامین سرمایه کند؛ اما حمله یمنی‌ها به تأسیسات آرامکو برنامه سعودی‌ها را با مانع بزرگی همراه کرده است. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دلار دولت سرمایه سهام عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترابی و افسوس بزرگ: کجا زدی ستاره

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که مدافعان سپاهان با آنالیز دقیق و تمرکز کافی تمام راه‌های نفوذ اوستون اورنوف را بسته بودند و به نظر می‌رسید پرسپولیس برای خلق موقعیت از کانال‌های کناری و مرکز زمین به مشکل برخورده است مهدی ترابی مهمترین موقعیت گل تیمش را با حرکتی انفرادی خلق کرد.

در نیمه نخست بازی پرسپولیس و سپاهان و در لحظات پایانی مهدی ترابی با حرکتی انفرادی و با سرعت توپ را جلو برد و به قلب دفاع حریف زد، سپس با یک و دویی که با گولسیانی داشت در موقعیت گلزنی قرار گرفت، اما ضربه نهایی‌اش را با نوک پا و به بالای دروازه زد.

ترابی در نواختن ضربه نهایی انتخاب اشتباهی داشت و در صورتی که می‌توانست با یک ضربه فنی به زاویه مخالف دروازه نیازمند را باز کند با نوک پا به زیر توپ ضربه زد و این موقعیت را به راحتی از دست داد.

ترابی در ادامه دیگر هرگز نتوانست نفوذی این‌چنینی به قلب دفاع حریف داشته باشد یا موقعیتی برای ضربه زدن پیدا کند و حالا باید افسوس هدر دادن این شانس بزرگ گلزنی را بخورد.

ترابی در دقیقه 79 این بازی تعویض شد و جای خود را به وحید امیری داد و اولین تعویضی تیمش بود.

دیگر خبرها

  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان + جزئیات
  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان
  • ترابی و افسوس بزرگ: کجا زدی ستاره
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!