Web Analytics Made Easy - Statcounter

جراح و متخصص زنان و زایمان بیمارستان‌های شهید محمدی و خلیج‌فارس بندرعباس از خارج کردن ۲۷ توده (میوم) کوچک و بزرگ از رحم دختر ۳۹ ساله در بندرعباس خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، دکتر آمنه رنجبر در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: بیمار به دلیل درد و خونریزی میوم مزمن که سال‌ها از آن رنج می‌برد به بیمارستان مراجعه می‌کند؛ که پس از بررسی تعداد زیادی توده (میوم) کوچک و بزرگ که بزرگ‌ترین آن به ۸ سانتی می‌رسید، گزارش شد؛ و بیمار کاندید جراحی در بیمارستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این عمل جراحی که به‌صورت عمل باز صورت گرفت و ۳ ساعت به طول انجامید؛ به دلیل گسترش میوم ها و درد و خونریزی احتمال خارج کردن رحم وجود داشت لذا با توجه به بار روانی این موضوع برای بیمار و خانواده وی و اینکه بیمار مجرد بود؛ تیم جراحی تمام سعی خود را برای حفظ رحم بیمار انجام داد تا درنهایت عمل با حفظ رحم بیمار با موفقیت صورت گرفت.

این جراح و متخصص زنان و زایمان با اشاره به میوم های خارج‌شده از شکم بیمار بیان کرد: میوم های خارج‌شده از شکم بیمار شامل ساب موکوزال، اینترامورال و ساب سروزال بودند، که هر یک از این نوع میوم ها با توجه به ساختارشان در نقاط مختلف رحم رشد می‌کنند.

رنجبر خاطرنشان کرد: بیمار پس از عمل به مدت ۳ روز در بخش بستری، تحت نظر بود و با شانس باروری در زندگی زناشویی و با خوشحالی و رضایت خانواده از بیمارستان مرخص شد.

وی تصریح کرد: میوم ها ازجمله توده‌های خوش‌خیم در رحم هستند و معمولاً در طی معاینه و یا سونوگرافی تشخیص داده می‌شوند، و در صورت علامت‌دار بودن و عدم پاسخ به درمان‌های دارویی با توجه به‌اندازه و موقعیت، ممکن است نیاز به خروج آن‌ها به‌تنهایی و یا حتی با برداشت رحم همراه شود.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FkN برچسب ها: سلامت ، پزشک ، توده

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سلامت پزشک توده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدامین نیکویی نژاد، ظهر امروز_ پنجشنبه، ششم اردیبهشت _ در گفت‌وگو با خبرنگاران از غرق شدن یک دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار خبر داد و اظهار کرد: ساعت ۶:۲۷ صبح امروز در تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ یاسوج خبر غرق شدن دختر جوان ۱۷ ساله در رودخانه بشار پائین‌تر از پل «تلگاه» به سمت پاتاوه اطلاع داده‌شد و بلافاصله پایگاه اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: تلاش نیروهای اورژانس برای نجات جان این دختر جوان متأسفانه بی نتیجه ماند زیرا مدت زیادی از غرق شدگی وی می‌گذشت.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: بر اساس آمارهای موجود، تعداد قابل توجهی از موارد غرق‌شدگی در رودخانه‌ها و آب‌های کم عمق اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: باتوجه به وجود رودخانه‌های خروشان در استان، بسیاری از این رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام، بسیار خطرناک و عمیق هستند، به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه، متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گرداب می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود مردم عزیز بدون آگاهی از وضعیت رودخانه، هرگز برای شنا در آن اقدام نکنند.

کد خبر 747892

دیگر خبرها

  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • ببینید | تلاش مرد فداکار برای رساندن دارو به دختر بیمار
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند