Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با توجه به این که ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای اوج بازگشت زائران درنظر گرفته شده، در تداخل رفت و برگشت ۳ هزار دستگاه اتوبوس دیگر برای جابه جایی زائران اضافه شده است. تاریخ انتشار: 10:07 - 27 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۹۹۲۸ به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در هر لحظه حداقل ۳ هزار دستگاه اتوبوس در پایانه‌های مرزی مستقر هستند که کار جابه جایی زوار را انجام می‌دهند تا زائران به سلامت به استان‌های خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد اسلامی افزود: لازم است رانندگان استراحت کافی داشته باشند و با خواب آلودگی رانندگی نکنند تا شاهد حوادث جاده‌ای نباشیم.
وزیر راه و شهرسازی در مورد حمل و نقل ریلی گفت: در سال گذشته روزانه ۳۰ رام قطار به شهر‌های مرزی اعزام کردیم که امسال نزدیک به ۷۰ رام قطار به شهر‌های مرزی اعزام شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه از آخرین نقطه کشور هم سرویس راه آهن برای شهر‌های مرزی شلمچه و چزابه داشتیم روزانه حداقل ۱۵۰ هزار نفر با قطار سفر اربعین را انجام داده اند.
اسلامی با بیان این که امسال تمهیدات حمل و نقلی کامل بوده است، ابراز امیدواری کرد بازگشت زائران به سلامت انجام شود.
بر اساس این گزارش، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در بازدید از پایانه مرزی مهران اظهار داشت: نزدیک به ۶۰ درصد از زائران از مرزمهران تردد داشته اند که هم اکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر در کشور عراق هستند که پیش بینی می‌شود تا پایان امروز ۴۰۰ هزار زائر به چهار پایانه مرزی مراجعه کنند.
عبدالهاشم حسن نیا افزود: ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه برکت مستقر هستند و ۷ هزار دستگاه به صورت چرخشی کار جابه جایی زوار را انجام می‌دهند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اوج بازگشت زائران نیز گفت: براساس پیش بینی مرکز مدیریت راه‌ها روز جمعه و بعد از مراسم اربعین حسینی (شنبه و یکشنبه) نزدیک به ۴۰۰ هزار بازگشت زائر داشته باشیم.
وی در مورد نظارت بر قیمت‌ها عنوان کرد: قیمت بلیت براساس قیمت مصوب است و در موارد بروز تخلف چنانچه هموطنان موارد را با ذکر شماره وسیله نقلیه و تاریخ سفر انعکاس دهند، تخلفات در کمیسیون مربوطه رسیدگی می‌شود.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: راهداری اربعین زائر مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس

تین نیوز

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه در سال گذشته نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مورد توجه ویژه قرار داشت، گفت: در این راستا ۲۷ دستگاه ون و ۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهر افزوده شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی نوبانی در هرمزگان با اشاره به اهمیت حمل و نقل عمومی در شهر بندرعباس گفت: تغییر در زیرساخت های شهری باید با اولویت دهی به حمل و نقل عمومی انسان محور همراه باشد.

نوبانی ادامه داد: با یکپارچه سازی و ترکیب بسترهای حمل و نقل انسان محور شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک ترغیب می شوند.  

وی با اشاره به شرایط اقلیمی این شهر عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین ساختار خطی و طولی شهر، شاید استفاده از دوچرخه و یا محورهای پیاده فقط در فصل معینی از سال امکان پذیر باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، استفاده از حمل و نقل عمومی از محدود گزینه های در دسترس جهت بهبود وضعیت آلودگی هوای شهر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • ترمینال و پایانه‌های مسافربری تبریز کجا هستند؟
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس