Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@20:39:37 GMT

ماکرون: مداخله نظامی ترکیه حماقت بود

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۶۱۴۵

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در جریان نشست پارلمان اروپا در بروکسل در واکنش به عملیات نظامی ترکیه علیه کردها در مناطق شمالی سوریه اظهار کرد: از شنیدن خبر خروج نیروهای آمریکا و حمله ترکیه غافلگیر شدیم.
وی افزود: مداخله نظامی ترکیه در سوریه "حماقت" بود و در صورت ظهور مجدد داعش در منطقه این آنکارا است که در این ماجرا نقش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماکرون تصریح کرد: از جنگ ترکیه با گروه‌های تروریستی قدردانی می‌کنیم اما نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) گروه تروریستی نیستند. آنچه در شمال سوریه می‌گذرد ثمره اشتباه سنگینی است که از سوی غرب و ناتو سر زده است.
امانوئل ماکرون از ابتکاری مشترک با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس برای ملاقات با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پس از تعلیق موقت حملات نظامی آنکارا به شمال سوریه خبر داد.


وی در واکنش به خروج نیروهای آمریکا از شمال شرق سوریه نیز تأکید کرد که مثل دیگران از طریق توییتر دریافته که آمریکا تصمیم به عقب کشیدن نیروهایش از سوریه گرفته است.
این مقام فرانسوی در ادامه گفت که از نشست دسامبر ناتو در لندن برای بازخواست اردوغان در رابطه با حمله به سوریه استفاده خواهد کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق

اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق، ۱۹۱ خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول سوریه را از این اردوگاه به عراق بازگرداند.

به گزارش ایسنا، اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق ۱۹۱خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول روز یکشنبه این اردوگاه را ترک کرده و به عراق برگشتند.

به گزارش کردپرس، از ابتدای سال  میلادی جاری، این دومین دسته از آوارگان عراقی ساکن اردوگاه الهول واقع در شمال سوریه هستند که به عراق باز می‌گردند.

اردوگاه الهول در مسافت حدود ۱۰ کیلومتری مرزهای عراق واقع شده است. این اردوگاه که در استان الحسکه در شمال شرقی سوریه قرار دارد بیش از ۵۷ هزار تن را در خود جای داده که بیشتر آنها از اعضای خانواده گروه تروریستی داعش هستند.

اردوگاه الهول سوریه به ویژه با حضور تعداد زیادی از خانواده‌های داعشی با تابعیت‌های مختلف، عامل نگرانی کشورهای منطقه عربی است.

طی ماه‌های گذشته، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق، سلسله نشست‌هایی با سفرای کشورهای خارجی و عربی در بغداد برگزار کرد و در آن از آنها خواست تا اتباع خود را از داخل این اردوگاه بازگردانند.

وی این اردوگاه را یک بمب ساعتی توصیف کرده و گفته است: بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان اردوگاه الهول زیر ۱۸ سال دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود