Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، کربلای معلی میزبان میلیون‌ها زائر عاشق از ۵۵ کشور جهان است. جهان اسلام و میلیون‌ها نفر، امروز در کربلا، مراسم اربعین امام حسین (ع) را گرامی می‌دارند. مسئولان ایرانی اعلام کردند حدود سه و نیم میلیون ایرانی امسال برای مشارکت در راهپیمایی اربعین حسینی راهی کربلای معلی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که سالروز اربعین ابا عبدالله الحسین (ع), در مناطق مختلف جهان برگزار می‌شود.

خبرنگار العالم گفت: اطراف حرم امام حسین (ع) مملو از زائران اربعین از عراق و دیگر کشور‌های جهان است. میلیون‌ها زائر عاشق از ۵۵ کشور جهان راهی کربلا شده‌اند تا در اربعین حسینی شرکت کنند. صد‌ها موکب با نظم و هماهنگی کم نظیر، در مسیر راه‌های منتهی به کربلای مقدس به زائران حسینی خدمت رسانی می‌کنند.

یکی از زائران گفت: ما از بصره عازم کربلا شده‌ایم و خوشبختانه همه امکانات در مسیر پیاده‌روی مهیا بود و هیچ مشکلی نداشتیم.
پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۷ میلیون زائر حسینی برای گرامیداشت اربعین حسینی، وارد عراق شده باشند.

اربعین از بزرگ‌ترین مناسبت‌های دینی در جهان محسوب می‌شود که عوامل بسیاری از جمله پیاده‌روی ده‌ها کیلومتری مردان، زنان، سالخوردگان و کودکان در مسیر رسیدن به کربلا، آن را از دیگر مناسبت‌ها متمایز کرده است.

زائران اربعین ابا عبدالله الحسین (ع) یاد و خاطره پیاده روی اهل بیت آن حضرت را پس از شهادت او و همراهانش گرامی می‌دارند. نیرو‌های امنیتی با استقرار در همه ورودی‌های کربلا، امنیت کامل زائران را فراهم آورده‌اند به گونه‌ای که سال به سال موفقیت آن‌ها در این کار بیشتر می‌شود.

«علاء الغانمی» رئیس اطلاع‌رسانی پلیس استان کربلا گفت: تلاش ما برای تامین امنیت زائران تا آخرین روز ادامه خواهد یافت.

این در حالی است که علاوه بر امکانات رفاهی و خدماتی، امکانات پزشکی نیز برای زائرانی که در طول مسیر با مشکلی مواجه شوند، فراهم شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق موجب افتخار جهان اسلام شد

سیدمحمد حسینی صبح پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در نشست اساتید، اعضای هیات علمی و بسیج اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون عملیات وعده صادق عنوان کرد: در زمان حمله ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد نیز خیلی‌ها اذعان می‌کردند که تاکنون کشوری به صورت مستقیم به آمریکا شلیک نکرده است.  

وی ادامه داد: قبل از عملیات "وعده صادق" هم رجزخوانی دشمن برای جمهوری اسلامی ایران زیاد بود، اما این عملیات با موفقیت انجام شد.  

حسینی، عملیات طوفان الاقصی را در اجرای عملیات وعده صادق موثر دانست و گفت: صهیونیست‌ها علی‌رغم جنایاتی که در غزه داشتند، اما نتوانستند به اهداف خود دست یابند.  

وی بیان کرد: "وعده صادق" به دنبال حمله مستقیم به کنسولگری ایران انجام شد و موجب افتخار نه تنها جمهوری اسلامی ایران بلکه برای جهان اسلام شد.  

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: اتفاقات روز‌های اخیر از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های دنیا در حمایت از فلسطین، نشان می‌دهد که دنیا با ما همراه شده است.  

وی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و روز معلم گفت: بزرگانی، چون شهید مطهری در سخنرانی‌های متعدد خویش بر حقانیت فلسطین تاکید کردند و اکنون همه دنیا فهمیده که مواضع جمهوری اسلامی ایران به حق بوده و غرب‌زده‌های داخلی هم اکنون نمی‌توانند چهره آمریکا را بزک کنند.

حسینی عنوان کرد: طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق، تحولات عظیمی را در منطقه و دنیا ایجاد کردند و اکنون یهودیان نیز جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند.  

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • سهم شهرستان دیر از عوارض آلایندگی کامل پرداخت شود
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • وعده صادق موجب افتخار جهان اسلام شد
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین