Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها:‌ پیاده‌روی اربعین این روزها به بخشی از هویت جهان اسلام تبدیل‌شده است، همه اربعین کربلا هستند... جوانانی که عمری محرم و صفر زیر چادرهای سیاه هیئت و با لباس مشکی سر کرده بودند و اربعین که می‌شد، قلب‌هایشان بی‌تابی می‌کرد تا همگام با خیل عاشقان، با هر قدم در مسیر حرم مطهر سیدالشهدا، فرسنگ‌ها به بهشت نزدیک‌تر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. امروز این دعا رنگ اجابت گرفته و بین الحرمین لبالب شور شیدایی است...

اربعین قبله دل‌های عاشقان است و کربلا، میدان کارزار عشق. در این مسیر جز شور و عشق و ایثار چیزی نمی‌بینی... هر که هر چه دارد آورده تا بذل محبت یار کند. یکی چند دانه خرما آورده تا به زائران بخوراند و دیگری شربتی با زعفران و گلاب درست کرده. آن‌یکی نان می‌پزد و آن دیگری کفش‌ها را تمیز می‌کند... یکی غذایی با موادی که در خانه داشته درست کرده و آن‌یکی جز اولادش چیزی نداشته که برای خدمت در مسیر پیاده‌روی اربعین به کار گیرد.

هر کس با هر توانی که داشته در این مسیر حاضر شده است. آن‌یکی روی ویلچر خودش را به مسیر عشق رسانده و دیگری کودک مریضش را به دوش می‌کشد... یکی یک‌پا ندارد و عصازنان وارد این وادی شده و دیگری کودک یک‌ماهه‌اش را با خود همراه آورده است.

هر چه هست، اینجا سرزمین عشق و شور است و محاسبات مادی در این مسیر راهی ندارد... عشق به حسین(ع) است که لحظه‌لحظه این مسیر را شیرین کرده و قدم‌به‌قدمش را با بهجتی غمگین آمیخته است.

اربعین یکی از شکوهمندترین جلوه‌های ایثار و وحدت میان گروه‌ها و اقشار مختلف است. فرصتی برای گفت‌وگو و ایجاد همدلی در میان آزادگان جهان. فرصتی برای آنکه یاد بگیریم، حسین(ع) بیش از آنکه تشنه آب باشد، تشنه لبیک بود چراکه تنها راه نجات انسان از سهمگین‌ترین طوفان‌های نفس، لبیک گفتن به ندای الهی است.

در این مسیر می‌شود بندگی مشق کرد. می‌توانیم ایثار بیاموزیم و می‌شود از دیگران مهربانی یاد گرفت... اربعین خودش یک مدرسه است...

حال و هوای کربلا در اربعین

اربعین از راه رسید تا چشمان دنیا، متحیر بزرگ‌ترین اجتماع بشری تاریخ باشد آنگاه‌که نوای لینک یا حسین علیه‌السلام از بین‌الحرمین شریف طنین‌انداز می‌شود.  کربلا در روز اربعین غوغا است و اینجا همه قلب‌ها برای ثارالله می‌تپد، او که حرارت محبتش تا روز قیامت در دل عاشقانش زبانه می‌کشد.

کربلا در روز اربعین یکپارچه غرق در عزا است و زائرانی که خسته از مسیر راه به این شهر رسیده‌اند فقط سراغ از حرم‌های مطهر را می‌گیرند تا درد دل کنند با قمر منیر بنی‌هاشم و اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و تسلا دهند مصیبت و غم‌های زینب کبری سلام‌الله علیها را که پس از چهل روز دوری از عزیزترینش بر سر مزار برادر حاضرشده است.

حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام و قمر بنی‌هاشم علیه‌السلام در روز اربعین مملو از زائران است و دسته‌های عزاداری از شهرهای مختلف عراق و کشورهای مختلف ازجمله، ایران، بحرین، لبنان، کویت، سوریه، پاکستان، هند، افغانستان و ترکیه به سمت حرم‌های مطهر حرکت و عزاداری می‌کنند، آنان هرکدام با سربندهایی مخصوص به خود که منقش به لبیک یا حسین است و با لباس‌هایی یکدست عزاداری می‌کنند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

 رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی و نیروهای نظامی کشور عراق هم‌زمان با اربعین سیدالشهدا(ع) به شکل منظم در حرم حضرت عباس(ع)حضور یافته و ادای احترام کردند.

هیچ تصویر و یا نوشته‌ای نمی‌تواند عمق زیبایی‌های طریق الحسین و کربلا را در اربعین به نمایش بگذارد و شاید زینب کبری (س) این روزهای شیعیان را می‌دیدند که پس از شهادت برادر در مجلس یزد فرمودند «لا رأیت الا جمیلا».

کربلا صحنه اجتماع ملل مختلف

اینجا کربلا است؛ میعادگاه عشاق و این مغناطیس حسینی است که دل میلیون‌ها زائر را به سمت خود می‌کشد و در طریق الحسین(ع) پیر و جوان، زن و کودک برای رسیدن به او سر از پا نمی‌شناسند.

در چهلمین روز از شهادت مظلومانه حسین زهرا(س)؛ میلیون‌ها دلباخته به معشوق خود در این سرزمین پربلا رسیدند.

 از اقوام و ملیت‌های مختلفی گام در این مسیر عاشقی نهاده‌اند و همه آن‌ها را حب الحسین در این راه جمع کرده است.زائران کشورهای مختلف اسلامی از ایران گرفته تا بحرین و پاکستان، همه و همه با گویش‌ها و لهجه‌های مختلف، با فرهنگ و سنن مختلف، برای لبیک با حسین مسافر کربلا شده‌اند تا به دریای وحدت مسلمین در مسیر اربعین پیوند خورند.

 یوسف عبداله زاده جوان طلبه‌ای که اهل تهران است و در مسیر پیاده‌روی نجف – کربلا پیمایش مسیر می‌کند به خبرنگار مهر می‌گوید: اربعین فرصتی برای نزدیک‌تر شدن قلوب مردم و مسلمانان است و بدون هیچ‌گونه تبلیغ میلیون‌ها انسان با اعتقادات مختلف را گرد هم جمع می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: دشمنان اسلام، کفار و منافقین برای رسیدن به خواسته‌های شوم خویش دست به هر کاری می‌زنند تا به اسلام ضربه وارد کنند اما غافل از آن هستند که حتی اربعین فرصت طلایی برای ترویج فرهنگ و تقویت روابط فرهنگی و دینی با جهان اسلام در سراسر دنیا شده است.

این زائر ایرانی اضافه می‌کند: دشمنان اسلام با نفاق و تبلیغات سوء نسبت به اسلام به دنبال آن هستند که جلوی تبلیغ اسلامی و اربعین حسینی را بگیرند اما عاجز مانده‌اند.

الهام کریمی دیگر زائر ایرانی اهل قم که در مسیر پیاده‌روی اربعین حضور دارد می‌گوید:اتحاد و همبستگی در اربعین حسینی باعث می‌شود تا سیاستمداران نظام سلطه پایه‌های حکومتشان متزلزل شود و این بزرگ‌ترین خطر برایشان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به شعار «حب الحسین یجمعنا» می‌گوید: تمام افراد آمده‌اند که قلوب خویش را برای ظهور حضرت امام عصر (عج) آماده سازند و دوستداران اهل‌بیت نباید هیچ‌گاه به شایعه‌پراکنی دشمنان توجه داشته باشند.

بنین دختر ۱۲ ساله عراقی اهل نجف که حب الحسین و حب الرضا (ع) را بر سینه دارد با لهجه شیرین عربی‌اش می‌گوید: عاشق ایرانی‌ها هستیم که با اخوت و برادری در پی اتحاد و همبستگی بین مسلمانان هستند تا مقابل استکبار ایستادگی کنند و از کفر بیزاریم.

اربعین حسینی(ع) از مقدمه‌های ظهور

در مسیر پیاده نجف به کربلا در عمود حدود ۱۱۱۷، گروهی از شیعیان کشور کنیا به عشق سیدالشهدا علیه‌السلام سختی‌ها راه را به جان خریدند و موکبی برپا کردند. در این موکب کوچک، چند نفر از شیعیان کنیا حضور دارند و عکس‌هایی از مراسم عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی این کشور بر درودیوار موکب نصب‌شده است.

«علی انجوروگه» طلبه‌ای است که در ورودی این موکب ایستاده و تلاش می‌کند در ارتباط‌گیری با زائران پیاده، آنان را با فعالیت شیعیان کشور کنیا آشنا کند. او به خبرنگار مهر می‌گوید ما در مسیر و شهر کربلا دو موکب داریم که ۱۵ نفر از اهالی کنیا در آن فعالیت می‌کنند.

این طلبه جوان کنیایی انگیزه‌ خودشان از راه‌اندازی موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) را انجام فعالیت‌های فرهنگی بیان می‌کند و می‌گوید ما تلاش می‌کنیم تا با برقراری ارتباط با زائران کشورهای اسلامی دیگر آنان را با بخشی از برنامه شیعیان در کشور کنیا آشنا کنیم.

او اربعین حسینی(ع) را یکی از مقدمه‌های ظهور می‌داند و می‌گوید در اینجا روحیه دینی شیعیان بسیار عالی است و ازخودگذشتگی و ایثار بسیار پررنگ است همان حالاتی که برای عصر ظهور در روایات آمده است.

با لهجه زیبایش می‌گوید: «تفضل زوارالحسین»...

چه در مرزهای ایران و یا آن‌سوی نقطه صفر مرکزی به سمت نجف و کربلا، عشق به حسین (ع) در بین میزبانان و زائران موج می‌زند، آن‌چنان از میهمان گرم پذیرایی می‌کنند تا رنج و خستگی سفر را فراموش و فقط به زیارت فکر کنند.

خانواده‌ام سلیمه چند سالی است که حوالی شهر کربلا موکب داری می‌کنند، از زمانی که نذرشان را با قربانی کردن یک گوسفند برای زائران ادا می‌کردند تا الآن که در طول سال بخشی از دارایی‌ها را پس‌انداز و ایام اربعین، صرف خدمت به زائران حسینی می‌کنند.

چنان با شور و شوق به استقبالمان می‌آید که انگار از بستگانش هستیم، مدام با لهجه زیبایش می‌گوید: «تفضل زوارالحسین». با اصرار زیاد می‌خواهد تا میهمانش شویم. می‌گوید: زائران حسین (ع) برکت و نعمت هستند و افتخاری برای ما است تا میزبانتان باشیم.

در مسیر نجف به کربلا موکب‌های زیادی برپاشده است، موکب‌هایی از خاندان و طایفه‌های مختلف عرب و یا دیگر کشورهای اسلامی. ابو خالد بانی موکب باب الشاب که به عشق امام حسین این موکب را به راه انداخته است می‌گوید: امسال شمار زوار بی‌سابقه است و کربلا میزبان زائرانی از کشورهای مختلف است.

بنابراین گزارش، حرم‌های مطهر امروز یکپارچه سیه‌پوش است و در ورودی حرم مطهر سیدالشهدا علیه‌السلام جایی در زیر قبه که فرمودند دعا در آن مستجاب است؛ روایتی از امام صادق(ع) در قاب چشمان زائران نقش می‌بندد و به قدم‌های خسته‌شان قوت می‌بخشد که نوشته «مِن أحَبِّ الأعْمالِ إلی اللّه ِ تعالی زِیارَهُ قَبرِ الحُسینِ علیه السلام» یکی از محبوب‌ترین کارها نزد خداوند متعال زیارت قبر حسین علیه‌السلام است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

کد خبر 4750410

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 اربعین حسینی کربلا بین الحرمین اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام زائران اربعین بوشهر گرگان قزوین شیراز شهرکرد رادیو اربعین موکب بیرجند مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه

به  گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در این مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گرامی داشت یاد شهدای گرانقدر خوزستان گفت: طبق نامه ۵٠ امیرالمومنین امام علی (ع) خطاب به فرماندهان سپاهشان، رزمندگان و فرماندهان متقابلاً یکسری حقوق بر گردن همدیگر دارند که همواره باید در جهت ادای این حقوق کوشا باشند

 حجت الاسلام رضایی گ با بیان اهمیت این نامه در تنظیم روابط سازمان سپاه پاسداران ادامه داد: در همه امور مشورت را سرلوحه کار‌ها قرار دهید.

وی تاکید کرد: طبق این نامه شریف، تواضع و استفاده از نظرات رزمندگان، توجیه نیرو‌ها تا پایین‌ترین سطح سازمانی در سپاه از اوامر و دستورات امام علی علیه السلام است.

حجت الاسلام رضایی در ادامه با بیان توصیه‌هایی خطاب به فرماندهان ادامه داد: به جز حکم خدا که قابل مشورت نیست، فرمانده باید در تمام امور با زیردستان خود شور و مشورت کند؛ این اصل استوار در تاریخ صدر اسلام وجود داشت. 

وی ضمن گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران گفت: قدر پاسداری را بدانیم و همیشه از لباس سبز سپاه باید پاسداری کرد، این لباس مقدس به برکت خون مطهر شهدا بدست ما رسیده و یادآور سخنان پر حلاوت امام راحل حضرت امام خمینی رحمة الله علیه و امام خامنه‌ای مدظله العالی در خصوص سپاه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: خرسندیم که امروز خدمات نیروی زمینی سپاه در راه حفظ امنیت و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌ها مورد رضایت خداوند متعال و مردم شریف کشورمان قرار گرفته است

سردار خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیز در سخنانی با اشاره به آمادگی روحی و معنوی پاسداران رده‌های نیروی زمینی سپاه، بیان نمود: پاسداران نیروی زمینی سپاه با حفظ مرز‌های عقیدتی و خاکی آماده جانفشانی در راه میهن و نظام اسلامی هستند.

در پایان این مراسم از فرماندهان و مسئولان برگزار کننده نخستین دوره توانمندسازی فرماندهان و روحانیون نمایندگی ولی فقیه در یگان‌های نیروی زمینی سپاه (دوره سردار شهید دریساوی) که اسفند ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • سفر پریناز ایزدیار و رضا عطاران به کاخ صدام حسین!
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • از فرونشست زیرگذر امام حسین و انسداد راه ها تا آبگرفتگی منازل
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه