Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ با توجه به برگزاری ماهانه جلسات هیئت مدیره اتحادیه با حضور اعضای اتحادیه، این بار نیز این جلسه با حضور آقایان ایزانلو، رئیس هیئت مدیره و بابایی مقدم، رئیس اداره امور قرآنی استان، خانم‌ها قاسمی، حسینی، هاشمی مکرم و شکرانی مدیرعامل در دفتر اتحادیه برگزارشد.

در ابتدای این جلسه، مدیرعامل اتحادیه گزارشی از برگزاری کلاس‌های آموزش عمومی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان در شش ماهه اول سال جاری ارائه و طی توضیحاتی گفت: 19 کلاس آموزشی در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی با سرانه هر نفر مبلغ 100000 ریال و کلاس آموزش تخصصی 270000 ریال و همچنین 60 کلاس دیگر نیز از محل اعتبارات واریزی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت کشوری مورد حمایت قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش؛ در این جلسه مصوب شد، با توجه به برگزاری نمایشگاه اداره کل اوقاف و امور خیریه که در دهه آخر ماه صفر در مرکز استان و در جوار حرم مطهر امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برپا می‌شود، مدیرعامل برای معرفی مؤسسات قرآنی، بیان توان و ظرفیت آنها، تمهیدات لازم را بی‌اندیشد.

همچنین با برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع خانواده، تربیت فرزندان و ازدواج‌های به هنگام با رویکرد قرآنی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه مناطق خاص مرزی استان که مقرر شد از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طهورای رازوجرگلان شیروان انجام شود و مقررشد مدیرعامل برای انعقاد تفاهم نامه و جذب اعتبار پیش بینی شده اقدام کند.

دراین گزارش، نتایج ثبت نام برگزاری دوره تربیت مربی سبک زندگی (سطح یک) به‌مدت یک هفته در مرکزاستان توسط مدیرعامل ارائه شد.همچنین با توجه به استقبال مدیران مؤسسات دراین دوره، برای تکمیل ظرفیت لازم از مدیران خانه‌های قرآن، شرکت کنندگان در دوره‌های سبک زندگی و مربیان فعال قرآنی که حائز شرایط لازم هستند، ثبت نام انجام می‌شود.

بابایی مقدم رئیس اداره امور قرآنی استان در مورد فعالیت‌های جانبی که مؤسسات می‌توانند در کنار برنامه‌های قرآنی، خدمت به عموم مردم داشته باشند، صحبت‌هایی را بیان کرد. نظر و گزارش‌های اعضای هیئت مدیره در این زمینه نیز مطرح شد و مقررشد تا اتحادیه ازفعالیت‌های غیرآموزشی مؤسسات نیز که در ارتقا فرهنگ نوع‌دوستی و کمک به محرومین و نیازمندان شهر و محلات، در سطح جامعه تلاش می‌شود، گزارشی تهیه ونسبت به انعکاس خبری آن اقدام شود.

همچنین در این جلسه موافقت شد، اعضای هیئت مدیره به همراهی مدیرعامل اتحادیه و اداره امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی و دفتر قرآن وعترت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی، ازمؤسسات فرهنگی قرآن وعترت استان سرکشی داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خبرگزاری بین المللی قرآن مؤسسات قرآنی خانه های قرآنی اتحادیه مؤسسات و تشکل های قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۷۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، امیرحجت مرادی، مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان در گفت‌وگویی از آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم «ضحی» گرامیداشت شهدای قرآنی گیلان این دوره در قالب لیگ در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌های این دوره شامل حفظ جزء۳۰، حفظ سه،  پنج، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل و قرائت و حفظ موضوعی(مسطورا) است؛ مسابقات گروه‌های ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل به صورت لیگ و گروه‌های قرائت و حفظ جزء ۳۰، سه جزء و پنج جزء به‌صورت یک مرحله‌ای(جام قهرمانی) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزاء همه اعضای تیم یکسان و از ابتدای قرآن نظیر سه جزء اول، پنج جزء اول و غیره است، گفت: در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل، یک نفر مؤذن و در بخش بانوان یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل و یک نفر دعاخوان است؛ رشته حفظ موضوعی بر اساس طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» شامل حفظ و مفاهیم از کتاب مسطورا خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جام قرآنی «ضحی» استان گیلان بیان کرد: در این دوره تیم‌ها توسط شخصیت‌های حقوقی شامل تشکل‌های قرآنی، مجموعه‌های فرهنگی دینی، مدارس یا شخصیت‌های حقیقی نظیر اساتید، حافظان و قاریان تشکیل می‌شود؛ هر تیم از سه عضو(متسابق) و یک سرپرست تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در شخصیت‌های حقوقی مدیر تشکل به عنوان سرپرست تعیین و در شخصیت‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، تصریح کرد: ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی افزود: همه تیم‌ها باید امتیاز ۷۰ را کسب کنند و معدل تیم نباید از ۷۰ کمتر باشد؛ تیم‌هایی که امتیاز کمتر از ۷۰ را کسب کنند در مراحل بعدی یک گروه سقوط خواهند کرد. 

مرادی گفت: ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
  انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خطیر در استقلال ماندنی شد
  • تیم دوم استقلال زنده می‌شود
  • استقلالی‌ها پولدار می‌شوند
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی