Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی استان لرستان از احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها خبر داد و گفت: دستگاه های مربوطه تمهیدات لازم را در راستای کاهش خسارات به کار بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، بهروز مرادپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: طی روزهای آتی جو منطقه تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی قرار می گیرد که سبب ابرناکی، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر و کاهش دماهای روزانه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه نقاط استان به ویژه شهرهای سلسله، دلفان، بروجرد، الیگودرز، دورود، شول آباد، سپیددشت و تا حدودی خرم آباد و شمال کوهدشت تحت تاثیر این سامانه قرار می گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان عنوان کرد: بارشها در اغلب نقاط بین ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر ولی با توجه به ماهیت بارش های رگباری در برخی نقاط بیش از ۲۰ میلیمتر پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، صاعقه، مه آلود شدن جاده های کوهستانی به همراه کاهش دید و وزش تند بادهای لحظه ای وجود دارد.

مرادپور با بیان اینکه بارش های فراگیر در ساعات بعدازظهر و شب محتمل تر است تصریح کرد: به ارگانهای مربوطه توصیه می شود تمهیدات لازم را برای تسریع در برداشت محصولات کشاورزی، احتیاط در رانندگی با توجه به لغزندگی جاده ها، عدم توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، کاهش خسارات احتمالی ناشی از رگبار و رعدوبرق و نیز احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدید به‌خصوص شکستن سرشاخه های درختان، سقوط اجسام و … به کار گیرند.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۸۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فاطمه زارع افزود: با این حال برخی از نقاط شهر دچار مشکل و حادثه شد که نسبت به شناسایی آنها اقدام و قراراست با حفر چاه‌های متعدد و سایر راهکار‌ها رفع شود.

وی افزود: نقاط حادثه خیز شهر در بارندگی اخیر ازجمله میدان صنعت، بلوار شهید بارتکوب زاده، محله حسن آباد و برخی معابر شهر است که در صدد هستیم در اسرع وقت رفع تا در هنگام وقوع بارندگی دیگر شاهد آبگرفتگی در هیچ منطقه‌ای از شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگر از سخنان خود مطرح کرد: همچنین در این نشست از کمیسیون با توجه به ارائه گزارش سازمان پسماند مقرر شد جهت حفظ بهداشت و محیط زیست شهری و جلوگیری از آلودگی آب و خاک، محل دفن پسماند‌های مراکز درمانی با ظرفیت دفن ۵ ساله با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث شود.

دیگر خبرها

  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • بارش باران در استان‌های غربی و جنوبی کشور | احتمال وقوع سیلاب در این استان ها + ویدئو
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • هشدار احتمال وقوع سیلاب در ایلام
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها