Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه از پایان عملیات اکتشاف معدن گرانیت قرمز موجود در محدوده روستای جوکی بیژن این شهرستان تا پایان تیرماه سال آینده توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: بهره برداری از این معدن شهریورماه سال آینده آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ۲ محدوده معدنی در این روستا هر کدام به وسعت ۲ کیلومترمربع در سال ۹۵ ثبت و طرح مطالعه آن در همان سال آغاز و در اوایل سال ۹۷ پروانه اکتشاف آن‌ها صادر شده است.

او افزود: عملیات اجرایی این معدن از ابتدای امسال آغاز و برای ۵ هکتار در یک محدوده و ۱۸ هکتار برای محدوده دیگر از منابع طبیعی مجوز گرفته شده است.

شکری گفت: مشابه گرانیت موجود در این معدن در کشور فقط در استان یزد یافت می‌شود که آن هم با توجه به ذخیره قابل استحصال مدت ۱۵ سال است که در بازار موجود نیست.

شکری اضافه کرد: پیش بینی می‌شود بالای ۵ میلیون تن ذخیره گرانیت قرمز در این معدن موجود باشد که پس از بهره برداری برای بیش از ۵۰ نفر اشتغال زایی به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد.

او افزود: در حال حاضر ۱۰ نفر در عملیات اکتشاف این معدن مشغول فعالیت هستند.

او ادامه داد: تاکنون بالغ بر یک میلیارد تومان برای اکتشاف و مطالعه این معدن هزینه شده است و پیش بینی می‌شود تا اتمام کامل اکتشاف بیش از یک میلیارد تومان اعتبار دیگر هزینه شود.

شکری افزود: گرانیت به دست آمده از این معدن برای مصرف داخل و صادارات به خارج از کشور به دلیل کیفیت مطلوب و بالا می‌تواند گام مهمی در توسعه معادن در شهرستان باشد.

هم اکنون از مجموع ۴۴ معدن موجود در این شهرستان، ۲۷ معدن مشغول فعالیت‌های استخراج و تولید هستند.

 

انتهای پیام/ش

 ۲۷ معدن در شهرستان مراغه مشغول فعالیت‌های استخراج و تولید هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۹۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع میوه نوروز ۱۴۰۳ در سراسر استان آذربایجان شرقی 

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی از آغاز توزیع میوه شب عید از امروز، ۲۷ اسفندماه،در سراسر استان خبر داد.

اکبر رنجگران روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۴۰۰تن سیب قرمز و سفید در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده که کیفیتشان جزو سیب‌های ممتاز محسوب و در سبدهای هفت‌ تا هشت کیلویی توزیع خواهد شد.

وی افزود: همچنین حدود ۴۰۰ تن پرتقال تامسون خریداری شده و در سردخانه‌های استان نگهداری می‌شود که در سبدهای ۹ الی ۱۰ کیلویی است.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه میوه شهرستان به شهرستان‌ها حمل شده که قیمت سیب با کیفیت ممتاز (زرد و قرمز) به قیمت هر کیلو ۲۷۰۰۰۰ریال به غرف و ۲۹۰۰۰۰ریال برای مصرف‌کنندگان، قیمت پرتقال هر کیلو ۱۸۰۰۰۰ریال به غرف و ۲۰۰۰۰۰ریال برای مصرف‌کنندگان عزیز خواهد بود.

مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم میوه با کیفیتی را که ذخیره‌سازی کرده‌ایم به نحو مطلوبی با کیفیت ممتاز به دست مصرف‌کنندگان برسانیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز عرضه ۸۵ تن گوشت قرمز منجمد
  • آغاز توزیع میوه و گوشت تنظیم بازاری در لرستان
  • کشف تخلف ۷۳ میلیارد تومانی برای گران فروشی شکر در سبزوار
  • هیچ‌گونه افزایش قیمت برای گوشت قرمز در استان سمنان نداریم
  • فراخوان دریافت پیشنهادهای فناورانه سرمایه‌ای برنامه هفتم توسعه کشور تمدید شد
  • استقبال از بهار طبیعت با رایحه بهار قرآن در مراغه
  • تکذیب افزایش قیمت گوشت قرمز در استان سمنان
  • آغاز توزیع میوه نوروز ۱۴۰۳ در سراسر استان آذربایجان شرقی 
  • آغاز توزیع میوه نوروزی در آبادان
  • اکتشاف معادن جنوب کرمان به مزایده گذاشته شد