Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@23:05:00 GMT

بیانیه روسیه درباره دیدار هیأت روس با اسد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۹۸۲۲

بیانیه روسیه درباره دیدار هیأت روس با بشار اسدهیأت روس در دیدار با رئیس‌جمهوری سوریه در خصوص آغاز به کار کامل و مؤثر کمیته قانون اساسی سوریه و لزوم کنترل کامل دمشق بر سرتاسر این کشور گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه اعلام کرد که یک هیأت از مقامات روس روز گذشته (جمعه) با بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه در خصوص لزوم کاهش تنش‌ها در شمال شرقی سوریه گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بحث‌ و مذاکرات بر اوضاع فعلی موجود در سوریه در پی افزایش تنش‌ها در شمال شرقی این کشور (سوریه) متمرکز بود.

این بیانیه می‌افزاید: لزوم اتخاذ اقداماتی برای کاهش تنش‌ها و تضمین امنیت در این مناطق مورد توجه قرار گرفت.

بر اساس اعلام وزارت خارجه روسیه، مقامات‌ هیأت روس در دیدار با رئیس‌جمهوری سوریه در ارتباط با آغاز به کار کامل کمیته قانون اساسی سوریه گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، از دیگر مباحثی که در این دیدار به آن اشاره شده است، مسأله تأمین امنیت تمامی سوریه توسط دولت دمشق بوده و آن طور که بیانیه وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است، در نشست هیأت روس با اسد تبادل نظراتی در خصوص تأمین امنیت شرق فرات از طریق بازگرداندن کنترل تمامی سرزمین سوریه به دولت دمشق صورت گرفت.

بشار اسد نیز در دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه، تأکید کرد که همه نیروهای آمریکایی و ترکیه‌ای متجاوز و اشغالگر هستند و باید از خاک سوریه خارج شوند.

روسیه پیش از این نیز تأکید کرده بود که تأمین امنیت از طریق واگذاری کنترل مرز ترکیه- سوریه به دولت سوریه امکانپذیر است به طوری که اخیراً نیز «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تأکید بر اهمیت نقش سوریه در برقراری امنیت مرز ترکیه اعلام کرد: «راه‌حل اوضاع سوریه از طریق واگذاری کنترل مرز ترکیه-سوریه به دمشق محقق می‌شود».

وی توضیح داد: ما اطمینان داریم که ثبات پایدار و طولانی‌مدت و امنیت در آن منطقه سوریه، درکشور و در منطقه به طور کلی تنها از طریق احیای حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه امکانپذیر است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون تابناک روسیه بشار اسد پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۹۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مانع تحقق صلح در یمن و توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین وزارت خارجه یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات نظامی یمنی‌ها در دریای سرخ با اهداف انسانی انجام می‌شود که همان افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی جهت توقف جنایت‌های آن‌ها در غزه و رفع محاصره این منطقه است.

وزارت خارجه یمن با صدور این بیانیه تاکید کرد که آمریکا تنها مانع برقراری صلح و ثبات در یمن است و مانع از توقف جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه می‌شود.

این بیانیه تصریح کرد که هیچ ارتباطی بین صلح در یمن با حوادث دریای سرخ وجود ندارد و مقام‌های یمنی به سازمان ملل متحد ابلاغ کرده‌اند که نقشه‌ای که تعامل صنعا با طرف سعودی بر اساس آن انجام می‌شود، هیچ ارتباطی با حوادث غزه ندارد و آمریکا و انگلیس نباید هیچ مداخله‌ای در این روند داشته باشند.

این وزارتخانه ابراز داشت که اظهارات «تیم لیندرکینگ» فرستاده آمریکا در امور یمن نشان می‌دهد که آمریکا مانع از برقراری صلح در یمن می‌شود، واشنگتن همچنین مانع از توقف جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه و رفع محاصره این منطقه می‌شود.

در بیانیه وزارت خارجه یمن همچنین تصریح شده است: دولت آمریکا در برابر اراده تمامی ملت‌های جهان و حتی ملت آمریکا ایستاده است، این در حالی است که مردم آمریکا سیاست‌های دولت بایدن در مشارکت در جنایت‌های فجیع رژیم صهیونیستی ضد ساکنان غزه را رد می‌کنند.

وزارت خارجه یمن تاکید کرد که آمریکایی‌ها به جای تعامل با مطالبات جهانی اقدام به سرکوب وحشیانه دانشجویان دانشگاه‌ها می‌کنند که این رفتار نشان دهنده پوشالی بودن شعارهای آمریکایی‌ها در خصوص دموکراسی است.

در همین رابطه سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام استمرار عملیات نیروهای یمنی در دریای سرخ تاکید کرد که یمنی ها عملیات نظامی پهپادی گسترده ای را علیه ناوهای جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله دو ناوشکن آمریکایی انجام دادند.

سریع با بیان اینکه این عملیات با موفقیت به اهداف خود رسید، توضیح داد: «نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.»

همچنین، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: «ما با تعدادی پهپاد، کشتی اسرائیلی اِم‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم.»

ارتش یمن همچنین در این بیانیه بار دیگر بر تداوم این عملیات تا رفع کامل محاصره و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه تاکید کرد.

کد خبر 6092771

دیگر خبرها

  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • آمریکا مانع تحقق صلح در یمن و توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه است
  • در دیدار فرمانده تیپ ویژه تهران با رییس کل حراست وزارت ورزش مطرح شد؛ نصب دوربین های هوشمند پلیس در ورزشگاه ها
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد