Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@20:19:03 GMT

مرگ سنگ نورد هرمزگانی براثر سقوط از کوه گنو

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۱۳۵۸

مرگ سنگ نورد هرمزگانی براثر سقوط از کوه گنو

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رئیس هیئت کوهنوردی استان هرمزگان گفت: مهدی سلیمانی کوهنورد ۳۸ ساله هرمزگانی امروز در برنامه ای شخصی و بدون هماهنگی هیئت کوهنوردی به همراه دانیال ساعی راهی منطقه گنو می شوند.
محمد هادی مفضل با بیان اینکه این دو سنگنورد به منطقه سرپهن گنو رفته و طی حادثه ای ظاهرا مهدی سلیمانی سقوط می کند گفت: حوالی ساعت ۱۱:۳۰ امروز طی تماسی از سوی فرد همراه تیم امداد و نجات چهل نفره به منطقه اعزام و در سه نقطه کمپ تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه محروم سلیمانی دارای دو فرزند است، ادامه داد: پس از جست و جوی فراوان سرانجام پیکر مرحوم سلیمانی پیدا و شناسایی شد.
مفضل با اشاره به اینکه هیئت کوهنوردی پیش از این تمامی برنامه های ورزشی خود را ظرف روزهای گذشته به دلیل فرا رسیدن اربعین حسینی تعطیل کردت بود، اضافه کرد: این اقدام دو سنگنورد بدون هماهنگی و شخصی بوده است.
وی با بیان اینکه در تلاشیم تا پیکر مرحوم سلیمانی به پایین از قلل کوه گنو بیاوریم گفت: از پیگیری های مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان از زمان اطلاع از حادثه تاکنون سپاسگزارم.
گفتنی است، منطقه حفاظت‌شده گِنُو با وسعت در حدود ۴۳ هزار هکتار یکی از سیزده ذخیره‌گاه زیست‌کره یونسکو در ایران است که در شمال‌غربی بندرعباس قرار دارد و با آب‌وهوای مطبوع سرزمینی کوهستانی، از جمله مناطقی است که کمتر شناخته شده‌اند و از نظر آب و هوایی با فضای مرسوم و معمول تفاوت دارند.

ایسنا
انتهای پیام/

20 / 20 فوت سنگنورد هرمزگانی سقوط از کوه گنو رئیس هیئت کوهنوردی استان هرمزگان مهدی سلیمانی کوهنورد ۳۸ ساله هرمزگانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مهدی سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوهنوردی ممنوع!

طی امروز و فردا استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز در نیمه غربی کشور و تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، وضعیت جوی مناطق کوهستانی کشور طی روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ٧ اردیبهشت)، طی این مدت استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز در نیمه غربی کشور و تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی امروز کماکان بارش‌های رگباری و گاهی شدید همراه با رعدوبرق و تگرگ و وزش تندباد در بخش‌های مرکزی و جنوب شرق کشور به‌ویژه ارتفاعات کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد که می‌تواند منجر به جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، رانش و لغزش زمین و ریزش سنگ شود.

طی این روز همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت شامل کوهنوردی، دره‌نوردی، پرواز‌های تفریحی، تردد در حاشیه رودخانه‌ها و … در این مناطق مخاطره آمیز است.

براین اساس روز جمعه بارش‌ها با شدت کمتر و محدودتر در بخش‌های جنوب شرق کشور به‌صورت رگبار و رعدوبرق ادامه دارد و در سایر مناطق کشور با توجه به استقرار هوای پایدار، افزایش دما طی روز و گاهی وزش باد مهمترین پدیده جوی است.

با توجه به بارش قابل ملاحظه برف طی روز‌های گذشته در قله‌های مرتفع البرز شرقی، شرایط برای وقوع بهمن در این مناطق مهیاست بنابراین از تردد در مسیر‌های مستعد بهمن اجتناب شود.

همچنین وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران، طی این مدت استقرار هوای پایدار پیش‌بینی می‌شود و روز‌ها آفتابی و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

دیگر خبرها

  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  •  ۱ مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر
  • جان باختن مرد ۷۰ ساله براثر برخورد با قطار در فردیس
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوهنوردی ممنوع!
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • توقف قطار تهران - گرگان براثر سیلاب
  • انسداد ۱۰ محور روستایی براثر سیلاب بهاری در مازندران
  • منظره زیبا و بهاری دریاچه گهر+ فیلم