Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبیه پیاده روی اربعین در هیچ مکتبی وجود ندارد. اگر یک میلیون از این جمعیت بیست و چند میلیونی خود جوش به سمت واتیکان راه می افتاد امپراطوری رسانه ای غرب چگونه پوشش می داد!!

خبرگزاری شبستان__یاسوج:

شبیه پیاده روی اربعین در هیچ مکتبی وجود ندارد. اگر یک میلیون از این جمعیت بیست و چند میلیونی خود جوش به سمت واتیکان راه می افتاد امپراطوری رسانه ای غرب چگونه پوشش می داد!!

 

تجلی صفا و یکرنگی هشت سال دفاع مقدس در پیاده روی اربعین مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

التماس معکوس در آن موج می زند، در دنیایی که سود اصالت دارد و در آن گدایی می‌کنند چیزی به دست بیاورند، می بینیم عشایر عراق در این مسیر تمام دارایی خود را جمع می کنند و با الحاح و التماس زائر ابی عبدالله (ع) را پذیرایی می کنند و می‌گویند «خدمه الزوار الحسین شرف لنا» و در طول این مسیر بین الحرمین بزرگ، یعنی حرمین نجف و کربلا نوای حاج باسم کربلایی طنین انداز است (هله بکم یازواری هله بکم…یعنی خوش آمدید ای زوار خوش آمدید…).

 

و خوشبین ترین افراد دهه شصت فکر نمی کردند چنین مودت، اخوت و برادری شکل بگیرد و ما با پای برهنه و قدم زنان تسبیح بیاندازیم و کربلا را فتح کنیم و حس بسیار دل انگیز و غرور آفرینی به انسان دست می دهد که قدرت نرم انقلاب اسلامی این گونه قلوب را تسخیر کرده است.

 

این سالها جریان فرهنگی اربعین به مهم ترین پشتوانه عصر ظهور تبدیل شده و اتفاقات یمن و جبهه مقاومت نوید بخش آینده_روشن و نباء عظیم صبح آدینه است.

 

در کنگره عظیم تمدن ساز اربعین حسینی، دهها هزار نفر از سراسر عالم و کشورهای اروپایی، شیعیان و اهل سنت محب اهل البیت… حضور پیدا می کنند. همچون شریانی از چهار سوی کربلا به سمت قلب تپنده عالم در حال حرکتند.

 

گویی از آن سو انرژی مثبت و روح آزادگی، مقاومت، ایثار و شهادت طلبی و … پمپاژ می شود به تک تک سلول های نظام آفرینش و هنوز ندای «هل من ناصر و کیست مرا یاری کند» طنین انداز است و کربلا همچنان جاریست... که مرگ با عزت زعیش در مذلت بهتر است.

 


در ادامه به سخن رهبر معظم انقلاب که قبل از شکل گیری این حرکت در این سطح بین المللی درباره‌ جایگاه ویژه‌ زیارت اربعین در اوج‌گیری بزرگداشت نهضت حسینی فرموده‌اند، اشاره می کنیم «شروع جاذبه مغناطیس حسینی در روز اربعین است».

 

جابربن‌ عبداللَّه انصاری را از مدینه حرکت می دهد و به کربلا می‌کشاند. این، همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی، در دل من و شماست.

 

کسانی که معرفت به اهل‌بیت (علیهم السلام) دارند، عشق و شور به کربلا همیشه در دلشان زنده است.

 

این از آن روز آغاز شده است. این جاذبه سال‌هاست که در قالب برگزاری تجمع میلیونی و پیاده‌روی زائرین حسینی از نجف تا کربلا تجسم پیدا کرده است.

 

حضور جابر انصاری و حرکت از مدینه تا کربلا با وجود کهولت سن و نابینایی همراه با عطیه کوفی، نمونۀ برجسته‌ای از نخستین بارقه‌های جاذبۀ مغناطیس حماسۀ حسینی است.

 

ذکر این نکته از سوی رهبر معظم انقلاب نشان‌ دهندۀ نگاه عمیق ایشان به تاریخ اسلام و جامعۀ اسلامی است که سال‌ها قبل از اینکه این مراسم باشکوه برگزار شود، با تعبیر مغناطیس حماسۀ حسینی، از اربعین با عظمت یاد می‌ فرمودند.

 

ایشان از ابتدای راه افتادن این جریان پیاده‌روی اربعین هم عنایت خاصی به آن داشتند و در درس خارج فقه اربعین حسینی قبل گفتند«دلم برای پیاده روی اربعین و زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام تنگ شده است».

 

اگر دقت کنیم ارادت به سیدالشهدا ‌علیه‌السلام تنها مختص شیعیان نیست و به تعبیر آقای حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای انقلاب فرهنگی «در پیاده روی اربعین شاهد پلورالیزم حسینی همراه با تسامح و برادری هستیم»، یعنی عشق به ساحت حضرت حسین (علیه السلام)بین المللی است.

 

خلق الله از اقصی نقاط عالم می آیند، این حرکت سیاسی – اجتماعی در طول این سالها بایکوت شده بود که مجدد بعد از سرنگونی رژیم بعث، فصل دیگری از آن در سطح گسترده و حیرت انگیزی به منصه ظهور رسیده است.

 

اکنون این ارمغان شکل گیری تمدن جدیدی است که غایت آن تحقق دکترین مهدویت است.

 

کنگره عظیم پیاده روی در میان میلیونها عاشق که با افتخار می گویند«مشیا بالاقدام)- "لو قطعوا ارجلنا والیدین – ناتیک زحفا سیدی یاحسین(ع)» یعنی اگر پاها و دست های ما را قطع کنند، با سینه خیز خود را روی زمین می کشیم و به سمت تو می آییم و به تو لبیک می‌گوییم.

 

در کلام امام صادق (ع) چنان بر پیاده روی تاکید شده که انگار هیچ عملی پر ثواب تر از آن نیست. لذا مهم ترین شاخصه این حرکت، ارتباط آن با مهدویت است و ایجاد شناخت بیش از پیش مردم عالم به امام حسین(ع) جد امام زمان(عج)… .

 

اربعین حسینی یک تعزیه میلیونی که همه در آن هم تعزیه می خوانند و هم تماشاگرند! هم روضه خوانند و هم مستمع! مسیر پیاده روی اربعین، یک روضه طولانی چند روزه است.

 

اربعین این شناخت بیشتر نسبت به اباعبدالله الحسین(ع) رو ایجاد می‌ کند. گویی پدر امام زمان در بین فروع، واقعیتی راز گونه و شگفت بنام تکامل را مستور کرده است[علامات المؤمن خمس...و یکی از پنج نشانه مومن زیارت اربعین هست...].

 

در صبح آدینه وقتی حضرت ولی عصر ارواحنا فداه در کنار رکن حجر و خانه خدا قرار می گیرد و می فرماید: «یا اهل العالم انا جدی الحسین قتلوه عطشانا«ای اهل عالم! من فرزند همان کسی هستم که با لب تشنه بشهادت رسید. ذهن ها نسبت به حضرت ایشان آمادگی قبلی دارند .


دوم خون خواهی از مظلوم و اینکه جهانیان به ظلم پی می برند و روحیه خون خواهی نهادینه می شود.

 

سوم، زمینه سازی همدلی و جریان سازی بین المللی (پیوند همه ملتها) که از جای جای دنیا حضور پیدا می کنند، ایجاد می شود.

 

این زمینه سازی نیاز به یک حرکت کاروانی منسجم دارد. در این کنگره عظیم فضایی ایجاد می‌ شود که ارزش های مادی برداشته شده، ملاک های دینی و ارزش های اسلامی به عنوان یک الگوی کوچکی از حکومت امام زمان(عج) در این فضا دلها را مشتاق می‌کند.

 

این کاروان از سال شصت و یک هجری یعنی۱۳۸۰ سال است راه افتاده، و یاری می‌طلبد.

 

این نگاه تکامل یافته اربعینی منازلی دارد از جمله (معرفت، طهارت و توبه، محبت، بصیرت، اشک و وفا…) که سیرو سلوک معنوی است و ایجاد آمادگی می کند و زمینه سازی برای یک اتفاق بزرگتر است.

 

این معجزه امام حسین(ع) است و در روایات می خوانیم حضرت حجت(عج) که می آیند با نام حضرت حسین علیه السلام شناخته می‌شوند و پرچم امام حسین(ع) را بالا می برند.«یالثارات الحسین»

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند نماز جمعه جریان فرهنگی جبهه مقاومت واتیکان تمدن اربعین حسینی پیاده روی کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از یک دختر بر روی دیوارنگاره عظیم میدان ولیعصر

از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر در آستانه روز دختر با شعار «چشم و چراغ خونه» رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • اجلاس پیرغلامان به دنبال تکریم جایگاه ذاکران امام حسین است
  • فرهنگ شادی مشروع در جامعه نهادینه شود
  • ۵ هزار میلیارد تومان در حوزه راه‌های ایلام هزینه شد
  • جریان آزادی‌خواهی غزه در اربعین پیش رو تجلی ممتازی خواهد یافت
  • ماجرای غزه اربعین سال ۱۴۰۳ را متفاوت و منحصر به‌فرد کرده است
  • تردد زائران اربعین از مرز تمرچین یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است
  • مهمترین اخبار ۱۸ اردیبهشت/طرح جدید پلیس به عابران پیاده رسید
  • ثبت‌نام ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • کتاب میریام؛ خاطرات سیده رباب صدر منتشر شد
  • تصویری از یک دختر بر روی دیوارنگاره عظیم میدان ولیعصر