Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@10:20:30 GMT

خواب شبانه جوانان در معرض سرب دچار اختلال می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۱۶۸۲

خواب شبانه جوانان در معرض سرب دچار اختلال می شود

به گزارش خبرنگار مهر، این مطالعه شامل ۳۹۵ شرکت کننده بود که در پروژه مطالعاتی «قرارگیری در معرض آلاینده های زیست محیطی در مکزیک» شرکت کرده بودند. این گروه از بدو تولد در پروژه شرکت کرده و تا سن ۲۵ سالگی تحت نظر بودند.

میزان سرب خون شرکت کنندگان از سن ۱ تا ۴ سالگی اندازه گیری شد. میانگین طول مدت خواب، انقطاع در خواب و حرکت در طول مدت خواب بین سنین ۹ تا ۱۸ سال بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اریک جنسون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه میشیگان، در این باره می گوید: «ما دریافتیم بین میزان قرارگیری بیشتر در معرض سرب در دوره کودکی و کوتاه تر شدن طول خواب در دوره نوجوانی ارتباط وجود دارد.»

وی در ادامه می افزاید: «افراد دارای بیشترین میزان سرب در خون شان به طورمیانیگن ۲۳ دقیقه طول خواب کوتاه تری داشتند.»

همچنین مشخص شد میزان سرب بیشتر در خون با انقطاع بیشتر در خواب و حرکت بیشتر در طول خواب در نوجوانان زیر ۱۴ سال مرتبط است.

محققان درصدد بررسی تاثیر قرارگیری در معرض سرب و طول مدت خواب بر توانایی شناختی در کودکان هستند و قصد دارند سایر الاینده ها را هم مورد بررسی قرار دهند.

کد خبر 4750672

منبع: مهر

کلیدواژه: آلاینده ها اختلالات خواب جوانان اجلاس وزرای بهداشت وزارت بهداشت سعید نمکی اربعین 98 سرطان دندانپزشکی چاقی روماتولوژی سرطان پستان آلزایمر دیابت دارو تغذیه اوتیسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۱۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش مهر، این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمار‌های ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • سفر شبانه وزیر ورزش به تایلند
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • چطور جلوی بیرون ریختن آب دهان در خواب را بگیریم؟
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟