Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@07:51:54 GMT

آمار کل زائران ایرانی فوت‌شده در ایام اربعین

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۲۳۷۸

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا گفت: از ابتدای پیاده روی اربعین تاکنون ۱۰۴ زائر ایرانی در عراق جان خود را از دست داده که ۹۶ نفر از آنان زیرپوشش بیمه بوده‌اند و دیه آن‌ها پرداخت می‌شود.

به گزارش «تابناک»، «میرمسعود حسینیان» در گفت: وگو با ایرنا به کربلا، افزود: هشت نفر از زائران فوت شده بدون ثبت نام در سامانه سماح وارد عراق شده اند که طبعا پوشش بیمه‌ای نداشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: ۳۹ نفر از ۹۶ فوت شده دارای بیمه، بر اثر سانحه تصادف کشته شده اند که بیمه ایران ۲۴۰ میلیون تومان دیه به بازماندگان آن‌ها می‌پردازد، دیه ۵۷ فوت شده عادی هم ۴۰ میلیون تومان است.

حسینیان همچنین درباره زائران گمشده هم گفت: تاکنون بیش از هزار گمشده به مرز‌های کشور بازگشته اند و این کار با همکاری قرارگاه امام رضایی ها، هلال احمر و ستاد مردمی راهنمای زائر انجام شده است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا از گم شدن گذرنامه سه هزار زائر ایرانی در کربلا هم خبر داد و گفت: کنسولگری برای همه آن‌ها برگه عبور صادر کرده تا بدون مشکل به کشور بازگردند.

بنابر اعلام عتبه حسینی، از آغاز پیاده روی تا روز اربعین بیش از ۱۸ میلیون نفر وارد کربلا شدند.

از این تعداد حدود سه و نیم میلیون زائر از جمهوری اسلامی ایران بوده اند. البته به گفته حسینیان، دست کم یک میلیون زائر ایرانی هم بدون ثبت نام در سامانه سماح وارد عراق شده اند.

سال گذشته حدود ۱۴ میلیون زائر از جمله ۲.۵ میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین حسینی شرکت کرده بودند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون زائران اربعین پیاده روی اربعین زائران ایرانی زائران فوت شده آمار کربلا سرکنسول ایران پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند

شاهین حق‌شناس مدیرکل حج‌ و زیارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اعزام زائران این استان به مکه مکرمه اواسط خردادماه انجام می‌شود، گفت: ظرفیت اعزامی برای کاروان‌های حج‌تمتع در استان، هزار و ۹۸۰ نفر است که در حال حاضر هزار و ۹۶۰ نفر مجوز اعزام را برای شرکت در مناسک حج‌تمتع دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کاروان‌های اعزامی از آذربایجان‌غربی، به اصطلاح مدینه بعد بوده و پس از انجام مناسک حج در مکه مکرمه، به مدینه منوره مشرف خواهند شد.

حق‌شناس افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و پس از اعلام اولویت‌های مربوط به حج تمتع امسال، ثبت‌نام در کاروان‌ها توسط خود حجاج انجام شده و اقدامات تشخیصی درخصوص مشکلات جسمانی حجاج به صورت کامل انجام شده است.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: در حال حاضر پزشکان و مراکز درمانی مختلف با سازمان حج همکاری دارند تا معاینه‌های لازم را در خصوص وضعیت جسمانی حجاج اعزامی انجام دهند.

وی تصریح کرد: طبق تمهیدات اندیشیده شده، زائران آذربایجان‌غربی در اواسط خردادماه آینده از فرودگاه ارومیه به سمت جده و سرزمین وحی مشرف خواهند شد و پرواز‌های بازگشت نیز از مدینه به ارومیه صورت خواهد گرفت.

حق‌شناس اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده که زائران اعزامی از آذربایجان‌غربی حدود ۳۰ تا ۳۵ روز در مکه مکرمه و مدینه منوره حضور داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: روند آموزشی حجاج از هفته‌های گذشته آغاز شده و زائران در دوره‌هایی که تمهید شده، حضور می‌یابند تا روند انجام مناسک، موارد موردنیاز در عربستان و همچنین ضرورت‌های زیارت و حضور در سرزمین‌ وحی را فرا بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال