Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ نوزادانی که تماس فیزیکی کمتری دریافت می‌کنند و غمگین‌تر از بقیه بچه‌ها هستند، با تغییراتی در فرایند‌های مولکولی بدن‌شان مواجه می‌شوند که بیان ژن آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

البته تیم مطالعه حاضر از دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا، تاکید کرده‌اند که این پژوهش هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و آن‌ها هنوز نمی‌دانند که چه چیزی دقیقا باعث این تغییرات می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما به‌هرحال، این تحقیق می‌تواند ایده‌های مفیدی را درباره اینکه چگونه لمس کردن می‌تواند باعث تغییرات اپی‌ژنوم (تغییرات بیوشیمیایی که بیان ژن در بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند) در داخل بدن انسان گردد، در اختیار دانشمندان قرار دهد.

محققین در جریان مطالعه، از والدین ۹۴ نوزاد خواستند تا از هفته پنجم بعد از تولد، عادت‌های بغل کردن و در آغوش کشیدن فرزندانشان را به‌همراه رفتار آن‌ها از قبیل خواب، گریه کردن و موارد دیگر، یادداشت و ثبت کنند.

بعد از چهار سال و نیم، دانشمندان دی‌ان‌ای (DNA) بچه‌ها را گرفتند تا درباره یک اصلاح بیوشیمیایی به نام دی‌ان‌ای متیلاسیون (DNA methylation) تحقیق کنند.

محققین در بررسی‌های خود، در پنج نقطه خاص دی‌ان‌ای، متوجه تفاوت‌هایی در دی‌ان‌ای متیلاسیون نوزادان با میزان تماس بالا و بچه‌های با تماس پایین شدند: دو تا از این تفاوت‌ها، در داخل ژن‌ها مشاهده شد، یکی از آنها، مرتبط با سیستم ایمنی بدن بود و دیگری مربوط به سیستم متابولیک بدن می‌شد.

بد نیست بدانید که دی‌ان‌ای متیلاسیون، به‌عنوان نشانه‌ای برای توسعه بیولوژیکی نرمال و فرایند‌هایی که به همراه آن رخ می‌دهند، عمل می‌کند و می‌تواند به وسیله عوامل محیطی و خارجی تحت تاثیر قرار بگیرد.

دانشمندان همچنین متوجه شدند که سن اپی‌ژنتیک (به معنی سن بیولوژیکی خون و بافت‌ها) کودکانی که تماس زیادی در زمان نوزادی نداشته‌اند و احساس غم بیشتری را در آن سنین تجربه کرده‌اند، در مقایسه با سن واقعی آنها، پایین‌تر از حد انتظار است. برچسب ها: رویداد24 ، اخبار تکنولوژی ، تغییرات ژنتیک ، بغل کردن ، نوزاد سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار تکنولوژی تغییرات ژنتیک بغل کردن نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات یک نوزاد دیگر از مرگ حتمی در میرجاوه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی زاهدان، فرامرز دهمرده گفت: در پی اعلام بخش زایشگاه و حضور به موقع و انجام عملیات احیا، جان نوزادی که با مشکل مکونیال روبرو بود نجات پیدا کرد.

وی افزود: مکونیال آسپیراسیون به دفع مدفوع جنین در داخل رحم مادر و ورود آن به داخل راه هوایی نوزاد گفته می‌شود.

وی ادامه داد: این سومین مورد احیای موفق نوزاد طی اردیبهشت ماه در این بیمارستان است.

کد خبر 6100039

دیگر خبرها

  • دوره فشره کافی‌شناسی در مستند «الکافی»
  • نجات یک نوزاد دیگر از مرگ حتمی در میرجاوه
  • تاثیر تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی / افزایش انگل‌های روده‌ای با مصرف آب غیربهداشتی
  • تغییر تعطیلی آخر هفته از پنج‌شنبه به شنبه و تاثیر آن در آموزش
  • تغییرات تاکتیکی پوچتینو چگونه فصل چلسی را نجات می‌دهد؟
  • افزایش طول عمر با سبک زندگی سالم
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه
  • فیلم/ آخرین تغییرات آب و هوایی در کشور
  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی