Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی طالبیان مدیر خدمات تجاری سازی بازار محصولات دانش‌بنیان ایران و ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در خصوص نقش فناوری‌های پیشرفته ایران و ترکیه اظهار کرد: این مرکز در حوزه توسعه صادرات به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند به طوری که در این رابطه 17 سرفصل خدماتی از جمله ارائه مشاوره، آموزش بازرگانی، یافتن شرکای خارجی و سرمایه‌گذار، معرفی محصولات و فناوری‌ها و تجاری‌سازی آنها، ثبت شرکت و شعبه، ارائه دفتر کار اشتراکی و اختصاصی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همچنین اگر شرکتی درخواست دفاتر اداری برای فعالیت داشته باشد ما این دفاتر را در اختیار آنها قرار می‌دهیم تا از این طریق شرکت‌ها بدون هزینه اضافی نمایندگی فروش محصولات در ترکیه داشته باشند.

طالبیان ادامه داد: محصولات ارائه شده بسیار محدود بوده و درصدد ارتقای ظرفیت سبد محصولات ارائه شده در این عرصه هستیم تا جایی‌‌که به زودی محصولات جدیدی را در این مرکز معرفی خواهیم کرد.

وی از راه‌اندازی نمایشگاه برای محصولات دانش‌بنیان ایرانی طی دو سه ماه آینده در شهر استانبول خبر داد و گفت: هدف از راه‌اندازی آن معرفی محصولات دانش‌بنیان ایرانی است که به مدت یکسال شرکت‌ها می‌توانند تولیدات خود را ارائه دهند. نکته قابل توجه این است که 80 درصدهزینه‌ها را معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت می‌کند.

مدیر توسعه بازار ایران و ترکیه گفت: هم‌اکنون 20 مجموعه از خدمات ما بهره‌مند هستند و درصدد هستیم که نمایندگی انحصاری فروش محصولات در ترکیه ایجاد کنیم. این امر مهم بستگی به توان صادراتی مجموعه‌ها دارد. بحث بعدی نیز کاهش تعرفه گمرکی است.

طالبیان تصریح کرد: در حال حاضر محصولات ارائه شده بیشتر در حوزه ماشین آلات و تجهیزات، مواد کامپوزیتی و پلیمری و تجهیزات پزشکی و دارویی است. با این حال خودمان را محدود به این موضوع نمی‌کنیم و سعی در توسعه محصولات داریم.

مدیر توسعه بازار ایران و ترکیه افزود: با وجود این که ما کشور ترکیه را توسعه یافته می‌دانیم اما ترکیه بیشتر مونتاژ کار خوبی است و دانش فنی پشت محصولات تولیدی‌شان ندارد، در حقیقت همه تجهیزات مورد نیاز را از کشورهای همسایه به ویژه آلمان تامین می‌کند.

وی تأکید کرد: ایران از نظر دانش فنی بسیار پیشقدم بود و این دانش فنی برای آنها جذاب است و آنها راغب هستند که با ایران کار کنند. تا جاییکه علاقه‌مند هستند که شرکایی از ایران داشته باشند.

طالبیان اظهار کرد: تمرکز اصلی ما بیشتر راه‌اندازی نمایشگاه و برگزاری جلسات B2B است. همچنین راه‌اندازی وب‌سایت نمایشگاه به زبان ترکیه و انگلیسی در جهت معرفی محصولات دانش‌بنیان ایرانی به بازارهای جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: بازاریابی و فروش محصولات فناورانه، تامین مواد اولیه و تجهیزات، تبادل فناوری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه، اعلام و استعلام قیمت و ارسال و دریافت نمونه، ایجاد ارتباط با شرکای تجاری ترک و رفت و آمد هیات‌های فنی و تجاری و شرکت در نمایشگاه‌ها از جمله دستاوردهای فناورانه در ترکیه است.

انتهای پیام/

169 / 320 توسعه بازار فناوری نانو ایران ترکیه فروش محصول صادرات معاونت علمی و فناوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: توسعه بازار فناوری نانو ایران ترکیه فروش محصول صادرات معاونت علمی و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، «توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی» را  از جمله موضوعات در حال پیگیری توسط ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برشمرد و اشاره کرد: برای تحقق این امر با اپراتور‌ها و صنایع مذاکراتی انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم که به‌زودی شاهد عقد قرارداد‌هایی در این زمینه باشیم.

کرباسی تاکید کرد: ادامه این مسیر به هوشمند‌سازی صنایع، افزایش بازدهی آن‌ها و کاهش مشکلات صنایع منتج خواهد شد.

وی  با اشاره به برنامه توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی، بیان کرد: این ستاد طی هشت ماه اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده و مذاکرات مختلفی نیز با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور اصلاح برخی قوانین و قواعد رگولاتوری انجام داده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات ادامه داد: هدف اصلی‌ این است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی خود اپراتور‌ها، شرایطی ایجاد شود تا این فناوری‌ها در کشور از طریق اعتبار مالیاتی اپراتورها بومی‌سازی شوند‌.

کرباسی اضافه کرد: منظور از اعتبار مالیاتی این است که شرکت ها اگر در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند و طرح های آن ها مورد تأیید معاونت علمی، فناوری  و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری قرار گیرد و از پروژه‌های ضروری و اولویت‌دار کشور باشد، به همان میزان سرمایه‌گذاری، رقم مالیاتی از این شرکت ها کسر می‌شود‌.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در پایان ضمن اشاره به اینکه براساس این توافق‌نامه قرار نیست بودجه‌ای از سوی معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به اپراتور‌ها داده شود، گفت: هزینه‌ای که هر اپراتور باید به‌عنوان مالیات بپردازد، صرف پروژه‌های تحقیق و توسعه آن شرکت خواهد شد. این امر به بومی‌سازی محصولات منجر خواهد شد و این طرحی است که سال گذشته به‌عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد و ثمره خوبی برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به ارمغان ‌آورد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد