Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کل هرمزگان گفت: ۲۰ درصد از پرونده‌های طلاق ارجاع شده در طرح مصلحین خانواده به سازش منجر شده است.

به گزارش ایسنا، علیرضا احمدی منش در حاشیه بازدید از روند بررسی پرونده های طلاق در طرح مصلحین، این خصوص تصریح کرد: ۲۰ درصد از پرونده‌های طلاق ارجاع شده در طرح مصلحین خانواده به سازش منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نتیجه امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طرح مصلحین خانواده در شهرستان‌های رودان، میناب، حاجی آباد، بندرخمیر، بندرلنگه و بندرعباس در حال اجرا است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کل هرمزگان بیان کرد: این طرح به منظور شناسایی زوجین متقاضی طلاق پیش از ثبت دادخواست و معرفی آن‌ها به هسته‌های مصلحین به منظور مشاوره و ایجاد صلح و سازش عملیاتی شده و جمعیت قابل توجهی را در بر می‌گیرد.

احمدی منش از برنامه ریزی برای ایجاد ۱۰ کیلومتر موانع فیزیکی برای جلوگیری از رشد مناطق حاشیه نشین بندرعباس هم خبر داد و اظهار کرد: احمدی منش در ادامه افزود: هدف نهایی از اجرای این طرح، ایجاد ۱۰ کیلومتر موانع فیزیکی اعم از کمربند سبز، دیوارکشی، فنس کشی و یا بلوک گذاری زمین‌های در معرض تخریب و جلوگیری از گسترش مناطق جدید در بافت‌های ناکارآمد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان آمار طلاق استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه