Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آمریکا بامداد یکشنبه گفت: نظامیان آمریکایی که در حال خروج از شمال سوریه هستند در غرب عراق مستقر خواهند شد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا بامداد یکشنبه گفت: نیرو‌های آمریکایی که از شمال سوریه خارج شده‌اند در غرب عراق مستقر خواهند شد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، اسپر گفت: برنامه فعلی پنتاگون این است که تمامی ۱۰۰۰ نیروی نظامی که از سوریه خارج می‌شود به غرب عراق منتقل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگارانی که به همراه او در حال سفر به منطقه غرب آسیا هستند این طرح که نیرو‌های آمریکایی از داخل عراق مأموریت‌هایی برای مبارزه با داعش در سوریه اجرا کنند را رد نکرده، اما گفته که جزئیات این طرح با گذشت زمان آماده خواهد شد.

وزارت دفاع آمریکا تا قبل از این محل اعزام نظامیان خارج‌شده از سوریه را مشخص نکرده بود. اسپر گفت: با همتای عراقی خود درباره طرح انتقال بیش از ۷۰۰ نظامی آمریکایی به غرب این کشور صحبت کرده است.

آسوشیتدپرس نوشته همزمان با سفر اسپر، نظامیان آمریکایی همچنان در حال خروج از سوریه هستند و گزارش‌هایی از درگیری‌های پراکنده میان نیرو‌های تحت حمایت ترکیه و شبه‌نظامیان کرد سوری، علی‌رغم توافق بر سر آتش‌بس ۵ روزه در شمال سوریه وجود دارد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از گفتگو با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه و مشخص شدن طرح او برای حمله به شمال سوریه دستور خروج نزدیک به ۱۰۰۰ نظامی آمریکایی از آن منطقه را صادر کرد.

اسپر مدعی شد نظامیانی که به عراق منتقل می‌شوند دو مأموریت خواهند داشت. او گفت: «یک مأموریت آن‌ها کمک به دفاع از عراق است و مأموریت دوم، اجرای طرح‌های مقابله با داعش است.»

وی اضافه کرد: «مأموریت‌ها ممکن است از الان تا زمان تکمیل خروج نیرو‌ها تغییر کنند، اما برنامه در حال حاضر همین است.»

در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ نیروی آمریکایی در عراق مستقر هستند. دولت آمریکا در سال ۲۰۱۱ نظامیان خودش را از عراق خارج کرد، اما به بهانه حمله داعش به عراق در سال ۲۰۱۴ آن‌ها را بازگرداند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اسپر وزیر دفاع آمریکا خروج آمریکا از سوریه مبارزه با داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد

وال استریت ژورنال نوشت: پنتاگون جنگنده‌ها، پهپاد‌های مسلح و سایر هواپیما‌ها را به قطر منتقل می‌کند.

به گزارش انتخاب، این تغییر مکان نیرو‌ها و تجهیزات به دنبال محدودیت‌های اعمال شده بر انجام حملات هوایی از یک پایگاه هوایی که مدت‌ها توسط ایالات متحده در امارات مورد استفاده قرار می‌گرفت، رخ می‌دهد.

امارات متحده عربی در ماه فوریه به ایالات متحده اطلاع داد که دیگر به هواپیما‌های جنگی و پهپاد‌های آمریکایی مستقر در پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی اجازه حمله به یمن و عراق را نخواهد داد.

مقامات آمریکایی گفتند که این امر، فرماندهان آمریکایی را بر آن داشته تا هواپیما‌های اضافی را به پایگاه هوایی العدید در قطر بفرستندبفرستند که محدودیت‌های مشابهی را اعمال نکرده است.

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها