Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار لرستان با اشاره به ارزیابی به عمل آمده از میزان خسارت های سیل در استان، گفت: سیل امسال استان به میزان ۸ هزار میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشته است.

« سید موسی خادمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، افزود: پس از ارزیابی دقیق کارشناسان، میزان خسارت های سیل در استان به قرارگاه نوسازی مناطق سیلزده اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار لرستان با بیان اینکه دولت مصمم به جبران خسارت سیل است، اظهار داشت: درارزیابی های به عمل آمده، مشخص شده است که سیل امسال استان به میزان ۸ هزار میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشته است.

 

وی با اشاره به اینکه در دسته‌بندی‌های خسارات وارده‌ سیل دو گروه خسارت وجود دارد، بیان کرد: یکی از این خسارات خسارت وارد به اشخاص است و بخش دیگر شامل زیرساخت های چون کشاورزی و راه های استان را شامل می شود.

 

خادمی با اشاره به برنامه های اجراء شده برای جبران خسارت سیل به اشخاص، افزود:  در استان لرستان حدود هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال وام و حدود یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض از طریق دولت برای جبران خسارت سیل زدگان پرداخت شده است.

 

وی همچنین با اشاره به اختصاص حدود 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در حوزه تسهیلات زیربنایی، اذعان داشت: این اعتبار توسط بنیاد مسکن در حوزه زیر بنایی هزینه خواهد شد.

 

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: تاکنون اعتبارات جبران خسارت سیل در دو بخش کشاورزی و مسکن دریافت شده است.

 

خادمی اظهار داشت: خادمی گفت: در حوزه‌ی کشاورزی حدود ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۲هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض تصویب شده است.

 

وی با اشاره به اعتبارات حوزه زیرساخت های خسارت دیده از سیل، بیان کرد: در حوزه‌ی راه حدود ۲۴هزار میلیارد ریال اعلام خسارت کرده‌ایم اما اعتباری که به ما اختصاص داده‌اند حدود ۳هزار میلیارد ریال است.

 

خادمی افزود: در حوزه‌ی زیرساخت‌های عمومی نیز اعتباری بالغ بر ۱۰هزار میلیارد ریال به استان اختصاص یافته است.

 

وی با بیان اینکه در همه حوزه های زیرساختی اعلام خسارت شده است، افزود: اما دولت هنوز اعتباری برای جبران خسارت بعضی از این حوزه‌های اعلام شده را مصوب نکرده است.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه اربعین ۹۸ منطقه آزاد اروند نماز جمعه خسارت سیل بازسازی زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام صیادی ظهر چهارشنبه در حاشیه آئین گشایش کلینیک تخصصی خیرساز بیمارستان امام حسین (ع) از آغاز ساخت بنای این کلینیک از سال ۱۳۹۷ به همت یک بنیاد خیریه خبر داد و گفت: این پروژه با صرف اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال تکمیل شد.

وی با اشاره به تجهیز این کلینیک با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و دانشگاهی مطرح کرد: این کلینیک به متراژ سه هزار مترمربع در چهار طبقه ساخته شده و در بخش‌های داخلی، عفونی، اطفال، دندانپزشکی، قلب، ارتوپدی، زنان، تغذیه و … فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به در نظر گرفتن تجهیزات تکمیلی برای بخش‌های توسعه‌ای این کلینیک بیان کرد: مرکز درمان سو مصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) نیز امروز افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

کد خبر 6088053

دیگر خبرها

  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • ابعاد ورشکستگی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه
  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال