Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@13:32:16 GMT

بیش از یک چهارم ایرانی‌ها کمر درد مزمن دارند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۳۲۹۳

بیش از یک چهارم ایرانی‌ها کمر درد مزمن دارند

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: نتایج مطالعه‌ای که در کشور انجام شده نشان می‌دهد که ۲۷ درصد (حدود یک چهارم) مردم ایران کمردرد مزمن دارند.

به گزارش «تابناک»، دکتر رامین کردی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در طول یک سال گذشته هم در کشور، حدودا از هر چهار نفر، یک نفر بیشتر از سه ماه کمردرد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به مطالعه دیگری که در تهران با همکاری شهرداری تهران انجام شده است اشاره کرد و گفت: نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که ۳۳ درصد مردم تهران کمردرد دارند، اگر مردم تهران سوال شود که در ۲۴ ساعت گذشته کمردرد داشته‌اید یا نه؟ از هر سه نفر، جواب یک نفر مثبت است.

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: شیوع گردن درد هم در کشور و هم در تهران، مقداری از کمرد درد کمتر است اما این دو بیماری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کردی بیان داشت: مطالعات نشان داد که عارضه کمردرد در کشور در حال افزایش است و هم اکنون مشکل کمردرد در ایران به اندازه کشورهای غربی است.

وی درباره راهکارهای مهم مقابله با کمردرد، توضیح داد: ورزش و آموزش صحیح، دو راهکار اصولی برای کاهش کمرد درد است و افراد مبتلا به این عارضه با افزایش فعالیت‌های بدنی، می‌توانند از شدت کمردرد کم کنند.

به گفته کردی، افرادی که روزی نیم تا یک ساعت فعالیت متوسط بدنی از جمله راهپیمایی دارند میزان کمردرد در آنان نصف می‌شود به عبارتی، این افراد نصف سایر افراد به کمردرد مبتلا می‌شوند.

وی یکی از ورزش‌های مفید برای کاهش کمردرد را کوهپیمایی عنوان کرد و گفت: افرادی که فقط یک روز در هفته و آن هم فقط چند ساعت کوهپیمایی می‌کنند، از میزان کمردردشان کاسته می‌شود.

کردی درباره تاثیرات مصرف سیگار و قلیان و ایجاد مشکلات دیسک کمر اظهار داشت: هرچند دیسک کمر، رگ خونی ندارد اما رگ‌های بسیار کوچکی در اطراف آن وجود دارد و سیگار و قلیان همانطور که راه رگ‌های قلب و عروق را می‌بندند، رگ‌های دیسک را هم مسدود می‌کنند و مصرف‌کنندگان این مواد دخانی، مشکلات دیسک بیشتری دارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون ایرانیان کمردرد گردن درد ورزش آموزش پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۳۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ تیم مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

تیم‌های باقی مانده در رقابت برای فتح جام قهرمانی مسابقات جام حذفی در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مشخص شدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جام حذفی فوتبال در فصل 1403-1402 با برگزاری دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌ها پیگیری شد و هشت تیم نهایی مشخص شدند.

سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز، ملوان بندر انزلی، آلومینیوم اراک، گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان و هوادار از لیگ برتر و چادرملوی اردکان از لیگ دسته اول فوتبال، در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی با هم رقابت می‌کنند.

حذف پرسپولیس با شکست برابر آلومینیوم در جشنواره گل‌‌های زیبا

استقلال و پرسپولیس که پُرافتخارترین تیم‌های جام به شمار می‌روند، نتوانستند خود را به جمع هشت تیم پایانی جام حذفی برسانند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف - هرات آغاز شد
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ۸ تیم مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • جام حذفی عجیب: هوادار، تنها تهرانی یک چهارم!
  • گل چهارم پرسپولیس به آلومینیوم + فیلم
  • ماجرای عجیب سارقی که با پابند الکترونیکی به سرقت می‌رفت
  • چلسی دیگر تحمل پوچتینو را ندارد: تحقیرمان کردی!‏
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی