Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ادیب‌یزدی با بیان اینکه سرعت تحولات در حوزه‌های مختلف، نحوه مدیریت مساجد را تغییر داده است، گفت: اگر ائمه جماعات باسابقه از ظرفیت طلاب جوان در اداره مساجد استفاده نکنند در جذب نسل جوان موفق نخواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی ادیب یزدی» در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اخلاق حسنه و رعایت ادب و تواضع مهم ترین راهکار برای جذب افراد به مساجد است، اظهار کرد: اگرچه داشتن چنین اخلاقی مهم ترین روش برای تداوم حضور مردم در مساجد است، ولی کفایت نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارشناس حوزه دین افزود: از ائمه جماعات معمر و باسابقه تقاضا داریم همانطور که با صبر، حوصله، اخلاق حسنه و مدارا چندین دهه در مدیریت مساجد موفق بوده اند با همین روحیه زمینه حضور طلاب جوان را در مدیریت این خانه های خدا فراهم کنند تا در کنار اخلاق درست، امکان اجرای برنامه های جذاب برای جذب بیشتر مردم به مساجد فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه سرعت تحولات در حوزه های مختلف، نحوه مدیریت همه نهادها و دستگاه ها از جمله مساجد را تغییر داده است، گفت: اگر ائمه جماعات معمر از ظرفیت طلاب جوان در اداره مساجد استفاده نکنند در جذب نسل جوان موفق نخواهند بود، واقعیتی که در کاهش حضور افراد در برخی از مساجد به وضوح قابل مشاهده است.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی تاکید کرد: من به اقتضای نوع فعالیتم در مساجد مختلف سطح شهر تهران و سایر شهرهای کشور حضور می یابم و می توانم با اطمینان بگویم اکثریت علمای باسابقه از وجود روحانیون و طلاب جوان در اداره مساجد استفاده می کنند که این مهم بسیار امیدوارکننده است. در واقع این گروه وجود طلاب جوان در مساجد را رقیب خود نمی دانند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مدیریت مساجد در عصر حاضر، نیازمند دریافت آموزش های لازم در حوزه های روان شناسی، جامعه شناسی و هنر است، یادآور شد: حوزه های علمیه با درک این واقعیت باید طلاب را بیش از هر کاری برای اداره درست و خلاقانه مساجد تربیت کنند زیرا مدیریت سنتی این خانه های خدا به تنهایی نمی تواند موجب جذب بیشتر نسل جوان شود.

 

این خطیب دینی در ادامه بیان کرد: نوجوانان و جوانان در امروز جامعه علاقه دارند در هر مکانی که حاضر می شوند دیده شوند و از توامندی ها و دانش آنان استفاده شود بنابراین ائمه جماعات باید از این ظرفیت عظیم در سراسر کشور در راستای گسترش کارآفرینی در بستر مساجد استفاده کنند.

 

وی در ادامه به برخی کارکردهای مسجدی همچون «مسجد، کانون تزکیه و تعلیم»، «مسجد، کانون مهرورزی و نشاط معنوی»، «مسجد، زمینه ‌ساز رونق تولید»، «مسجد، پیشتاز در تحقق گام دوم انقلاب»، «مسجد، محور اتحاد و همبستگی» و «مسجد، میعادگاه منتظران موعود» اشاره و خاطرنشان کرد: تحقق چنین انتظاراتی نیازمند ورود دانش و مهارت های نو در مدیریت این خانه های خدا است و استفاده از طلاب جوان و سایر فرهیختگان جوان در اداره مساجد لازمه این موضوع است.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه اربعین ۹۸ کربلا منطقه آزاد اروند مسجد تراز اسلامی ائمه جماعات دانش مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس کشانی، مدیر ستاد مردمی دیه استان تهران گفت: در آستانه فرا رسیدن ایام بزرگداشت مقام معلم، در اقدامی انسان‌دوستانه دانش آموزان و دبیران یک مجتمع آموزشی ۳۱ میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان تهران واریز کردند.

مدیر ستاد مردمی دیه استان تهران تاکید کرد: این مرکز نهادی خیریه بوده و نیکوکاران به عنوان بازوان توانمند ستاد دیه، کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد را بر عهده دارند.

کشانی ادامه داد: بدون شک کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که در زندان به سر می‌برند، از کارهای مهم دینی است و کمک به این افراد که به دلیل تصادف، بدهی یا حوادث غیرعمد در زندان به سر می‌برند از باقیات صالحات محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد چشم به دستان نیکوکاران دوخته‌اند تا نزد خانواده خویش بازگردند و فرزندانشان پدر یا مادر خود را پس از مدت‌ها بر سر سفره ببینند.

کشانی ضمن تقدیر از دانش آموزانی که به پویش سبز بهاری پیوسته‌اند، تصریح کرد: در آستانه فرا رسیدن هفته معلم و بزرگداشت این ایام، دانش آموزان و دبیران مجتمع یادشده، همراه با دیگر نیکوکاران تهرانی، در پرداخت بدهی سه نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد سهیم شدند.

گفتنی است، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان میرزای شیرازی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول و یا تماس با شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند