Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@17:36:12 GMT

اربعین موضوع انسانی است و باید به درستی درک شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۳۵۸۵

اربعین موضوع انسانی است و باید به درستی درک شود

محمد نبی‌احمدی، مسئول ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در حاشیه بازدید از موکب امام رضا(ع) در مرز دوغارون اظهار کرد: واقعه اربعین نیاز به درک واقعی دارد و تمام جوامع بشریت باید مفهوم واقعی آن را درک کنند، اربعین تجلی واقعی از دوستی، محبت و انسانیت است.

وی افزود: اسلام دین رأفت و مهربانی است و انسان‌ها باید از اربعین ارزش‌های واقعی اسلام را درک کنند، واقعه‌ای که گذشت و ایثار را جلوه‌گری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی با اشاره به ورود روزانه بین 2000 الی 4000 زائر افغانستانی از مرز دوغارون، بیان کرد: امسال با یک برنامه‌ریزی دقیق، زائران از طریق این معبر رسمی وارد کشور شدند و پس از اسکان موقت در موکب امام رضا(ع) با اتوبوس‌های مشخص شده به سمت مشهد اعزام می‌شوند.

مسئول ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در مشهد 16 محل شامل حسینیه، مدرسه و حوزه‌علمیه برای اسکان زائران افغان در نظر گرفته شده تا در مدتی که کاروان‌ها اقدامات اعزام به کربلا را انجام می‌دهند، در آن مکان‌ها استقرار داشته باشند.

احمدی تصریح کرد: موکب‌های استقرار زائران مهاجرین مقیم در خراسان رضوی توسط آستان قدس رضوی، نیروهای مردمی و ستاد اربعین هماهنگ شده و تمام خدمات رفاهی و فرهنگی به زوار افغانستانی ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: زائران پس از انجام روند امور اداری به سمت شلمچه عزیمت می‌کنند و در بین راه در مصلای بزرگ قم اسکان می‌یابند.

مسئول ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی گفت: اهمیت اربعین همین اندازه بس که در تمام کشورها تکریم زائر حسینی صورت می‌گیرد، امسال در هرات افغانستان ستاد اربعین به منظور پذیرایی از زائران اربعین راه‌اندازی شده تا در طول مسیری که باید تا مرز دوغارون طی کنند، به استراحت بپردازند.

وی ضمن تشکر از کشور ایران و افغانستان تصریح کرد: با توجه به مشکلات موجود در کشور افغانستان، تکریم مومنان و زائران اباعبدالله(ع) حائز اهمیت بوده و اگر کارشکنی در این زمینه شده باید سعی شود برای سال‌های بعد برطرف گردد، کشور ایران به ویژه خادمیاران رضوی در مرز دوغارون که متشکل از نیروهای مسلح، بسیجی، امداد و نجات، درمانی، مردمی و... بودند، خدمات بسیار شایسته‌ای را به زائران افغانستانی ارائه می‌کردند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان ها اربعین مرز دوغارون ستاد اربعین تایباد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۳۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی

امروز هم‌زمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) صادقیون در خراسان رضوی گرد هم آمدند.

دریافت 7 MB

دیگر خبرها

  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • آغاز به کار چایخانه بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی
  • هرمزگان میزبان ۳ گروه از خادمین حرم مطهر رضوی
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • آغاز به کار چایخانه امام رضا بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین