Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از 10 آذر، گفت: رسانه‌ها و بویژه رسانه ملی باید توجه داشته باشند که روند رسمی انتخابات بعد از این تاریخ شروع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیار راستگو در نخستین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان، به اهمیت انتخابات در ابعاد ملی و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: انتخابات مجلس در اسفند ماه امسال، بزرگترین و مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور در سال جاری است و همه دست‌اندرکاران و مجریان انتخابات باید با علاقه و جدیت در این عرصه حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از 10 آذر، گفت: رسانه‌ها و بویژه رسانه ملی باید توجه داشته باشند که روند رسمی انتخابات بعد از این تاریخ شروع می‌شود.

راستگو ادامه داد: رسانه ملی باید به اهمیت اصل انتخابات و نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی در نظام سیاسی و اجرایی کشور بپردازد و از ورود به مصادیق و جریان‌های حاضر در انتخابات پرهیز کند.

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین بر انتشار اخبار معتبر و رسمی از رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: جریان اطلاع‌رسانی صحیح باید قبل از شکل‌گیری ذهنیت در بین مردم اتفاق بیفتد و اجازه رواج شایعات در جریان انتخابات داده نشود.

دبیر ستاد انتخابات استان نیز بر سرعت عمل مراجع رسمی اطلاع‌رسانی در جریان انتخابات تأکید کرد و گفت: رسانه‌های رسمی و شناسنامه‌دار باید روند اطلاع‌رسانی را مدیریت کنند تا از انتشار اخبار غیررسمی و نامعتبر جلوگیری شود.

مرتضی محمدزاده افزود: در شرایط کنونی، مهم‌ترین موضوع تلاش برای پررنگ کردن مشارکت مردم در انتخابات است که رسانه‌ها می‌توانند با بیان واقعیت‌ها و امیدآفرینی در جامعه در این زمینه موثر باشند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان نیز نظارت بر روند شفاف و سیال اطلاعات در راستای برگزاری باشکوه انتخابات را مهم‌ترین وظیفه این کمیته عنوان کرد و گفت: با وجود رسانه‌های مکتوب و مجازی و کانال‌های اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی، صداوسیما همچنان نقش اساسی در ایجاد اعتماد عمومی و شکل‌دهی به افکار عمومی دارد.

ذوالفقار همتی افزود: بر این اساس انتظار می‌رود صداوسیمای استان همچون انتخابات‌های گذشته نسبت به پخش برنامه‌هایی در جهت تبیین اهمیت انتخابات و جلب مشارکت مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی اقدام کند.

معاون خبر صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز از تشکیل ستاد انتخابات رسانه ملی خبر داد و گفت: روند اطلاع‌رسانی صداوسیما در دو مقطع قبل و بعد از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس با برنامه‌های پیش‌بینی شده انجام می‌شود.

مجتبی ابراهیمی با بیان اینکه رسانه ملی در گرم کردن تنور انتخابات نقشی اساسی دارد، افزود: صداوسیما در بخش‌های مختلف انتخابات برنامه‌هایی را با اهداف تبیین اهمیت انتخابات تا تهییج مردم به حضور گسترده در انتخابات در دستور کار دارد که در مقاطع مختلف انتخابات به شکل گسترده به ایفای نقش خواهد پرداخت.

محمد عزیزی راد، مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی در تبریز هم با اشاره به گسترش روزافزون جریان اطلاعات با ظهور شبکه‌های اجتماعی، گفت: با وجود شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های مختلف خبری و اطلاع‌رسانی، رسانه‌های رسمی اهمیت ویژه‌ای در جریان انتخابات دارند و باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی انتخابات رسانه رسانه ملی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حبیبی در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر که با حضور مسعود اسماعیل بیگی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: با تلاش‌های رئیس و اعضای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر و مشارکت اقشار مختلف مردم و خیرین شهرستان، سال گذشته تعهدی که برای کمک به ساخت صحن عقیله بنی هاشم (س) در کربلای معلی تعیین شده بود به طور کامل محقق شد.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص نحوه امکان مشارکت مردم در این امر مقدس افزود: مردم اسلامشهر دلباخته و شیفته اهل بیت علیهم السلام هستند و بحمدا… سال گذشته با اقدامات تبلیغی خوبی که در قالب پویش《دعوت به بهشت》صورت گرفت، شاهد مشارکت قابل توجه مردم در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات بودیم.

وی افزود: امیدواریم این روند در سال جاری نیز تداوم یابد.

کد خبر 6088700

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند