Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-04@06:37:26 GMT

بازگشت از سفر عشق

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۴۰۹۰

بازگشت از سفر عشق

شروع این سفر با عشق است و بازگشت این سفر نیز همه براساس عشق و محبت است. عنصر اصلی در عرفان همین محبت است. افراد بسیاری در این مسیر توبه می‌کنند، ذکر خدا می‌گویند، منقلب می‌شوند و تحمل درونی پیدا می‌کنند. مسیر زندگی بسیاری در این سفر عوض می‌شود و تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند. عده‌ای که شاید چندان مذهبی و متدین نباشند، اما بعد از این سفر، علاقه آنها به دین و مذهب و ایمان به خدا بسیار قوت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این از آثار معنوی و عرفانی این سفر است.

همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، راهپیمایی اربعین درواقع یک تریبون و مانیتوری است که عظمت عاشورا، امام‌حسین(ع) و فرهنگ عاشورایی را در سطح جهانی به نمایش می‌گذارد؛ به‌خاطر اینکه همه رسانه‌ها فیلم و تصویر این همایش با شکوه جهانی را منعکس می‌کنند. مشاهده این تصاویر، سؤالی را برای مردم جهان ایجاد می‌کند مبنی بر اینکه حسین کیست و عاشورا چیست و کربلا کجاست؟ تصاویر راهپیمایی اربعین تمام بینندگان سراسر جهان را به تفکر و مطالعه درباره فرهنگ عاشورا و امام‌حسین(ع) وامی‌دارد. از این جهت، اربعین یک تریبون بزرگ و قدرتمند برای معرفی امام‌حسین(ع) در سطح جهان است.

این سفر و راهپیمایی، برای جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق قدرت سیاسی در منطقه ایجاد می‌کند؛ گردهمایی و اجتماع جمعیت میلیونی در کنار یکدیگر نشان‌دهنده قدرت و پتانسیل قوی سیاسی این دوکشور در منطقه و جهان است. اما تأکید من بر این است که زائران به قصد کسب معنویت این سفر را آغاز کنند و تمام توجهات آنها در طول این سفر بر مسئله معنویت، عرفان، معرفت و عشق حسینی باشد. اگر آن انرژی عمیق باطنی و فرهنگی حاصل شود، به‌دنبالش آن قدرت سیاسی هم حاصل خواهد شد.

نکته دیگر این است که این سفر در واقع ایجاد وحدت می‌کند؛ مثلا وحدت بین ملت ایران و عراق. یک‌زمانی این دوکشور در جنگ با یکدیگر بودند اما اکنون می‌بینیم که با چه عشق و علاقه‌ای به یکدیگر خدمت می‌کنند. این نعمت بزرگی است. این وحدت، اتحاد و همدلی، آن‌هم برای خدا و به نیت مخلصانه الهی و برای رضایت امام‌حسین(ع) می‌تواند یک وحدت پایدار باشد که با وحدت‌های ظاهری و قشری سیاسی متفاوت است. این نعمت بسیار بزرگی است که در این سفر اتفاق می‌افتد. «حب‌الحسین یجمعنا» به‌عنوان شعار مشترک همه زائران نشانه ارزشمندی این اتحاد است.

در این سفر زائران از همه گروه‌های سیاسی مختلف در داخل و خارج کشور و از کشورهای مختلف گردهم می‌آیند. بنابراین نباید مباحث سیاسی در این میان مطرح شود، بلکه همان معنویت و اخلاق بر بحث‌های دیگر باید غلبه داشته باشد. همدلی و نزدیکی قلوب در زائران؛ همان عشق حسینی است که موجب نزدیکی دل‌ها می‌شود و بسیار ارزشمند است. نکته دیگر برای مسئولان این است که آنها با برنامه‌ریزی‌های بهتر و مدیریت دقیق‌تر بیش از این می‌توانند از این اجتماع میلیونی عاشقان حسینی استفاده و بهره‌برداری کنند. باید تلاش شود تا بی‌برنامگی و نداشتن نظم و انضباط به کمترین حالت خود برسد و از این فرصت و جمعیت بزرگ برای مسائل فرهنگی و معنوی و اخلاقی بسیار بیشتر استفاده شود.

* عضو هیئت علمی موسسه آموزشی امام خمینی

کد خبر 1311813

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محسن غرویان اربعین پیاده روی اربعین کربلا اربعین پیاده روی اربعین سوریه ایالات متحده آمریکا لبنان ترکیه باشگاه استقلال لیگ برتر نوزدهم کردهای سوریه سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان بیان کرد: هفته معلم را به همه جامعه فرهنگیان، اساتید در حوزه و دانشگاه تبریک می‌گوئیم.

وی افزود: امروز در جامعه با مشکلاتی مواجه هستیم، اما سوال اینجاست که راه حل اساسی این مشکلات کجاست؟

شعبانی با اشاره به اینکه یکی از مسائل و معضلاتی که امروز با آن روبرو هستیم، مساله اشتغال جوانان است، گفت: نسل جوان ما باید به عنوان یک تولید کننده ثروت مطرح شود.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین نهادی که می‌تواند و باید در این مسیر حرکت کند، نظام تعلیم و تربیت کشور است، گفت: علاوه بر آموزش باید این مسائل تبدیل به رفتار اجتماعی و عملی بشود.

امام جمعه همدان اظهار کرد: تعلیم و تربیت، اساسی‌ترین و حساس‌ترین بخش از وظایف جریانات انقلابی است که گاهی از موارد به آن بی‌توجهی شده است.

شعبانی با اشاره به اینکه کار نهاد تعلیمی و آموزشی ما تربیت انسان است و فقط بنا نیست به دانش آموزان آموزش داده شود، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز به مساله معاونت پرورشی اشاره کردند و این اهمیت کار را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مبانی اصیل و قابل دفاعی که ما داریم، باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار بگیرد، گفت: طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی برای جوانان این کشور دارد.

شعبانی بیان کرد: با طولانی شدن دوره تحصیل، فرصت جوانی از فرزندان ما گرفته می‌شود و لذا نیازمند اصلاح است که وزیر آموزش و پرورش نیز به آن اشاره دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در ایام اخیر پس از شکست در میدان نظامی، با شایعه پراکنی و دروغ‌پردازی به سراغ جنگ رسانه‌ای رفته است، ادامه داد: وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است.

شعبانی با اشاره به اینکه فراموش نکنیم که جریان رسانه‌ای دشمن ابلیس صفت است، گفت: سال‌ها بسیاری از غرب زده‌ها، صحبت از آزادی بیان در غرب داشتند، اما امروز شاهدیم که چگونه با دانشجویان خودشان برخورد می‌کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی از اول معتقد بود آزادی بیان در غرب، یک شعار تو خالی است و امروز حقانیت موضع‌گیری ما در بلاد کفر دیده می‌شود، افزود: امروز مواضع جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا فراگیر شده و این موفقیت جمهوری اسلامیست.

وی با اشاره به اینکه شأن امامت جمعه مطالبه‌گری است، اضافه کرد: هدف از مطالبه‌گری تقویت و حمایت از مسئولان در مسیر حل مشکلات مردم است نه تضعیف آنها.

شعبانی با بیان اینکه خیلی از مطالبات مردمی در جلسات خصوصی و عمومی مطرح و ائمه جمعه پیگیر مشکلات مردم هستند، ادامه داد: تریبون نماز جمعه، تریبونی برای بیان دغدغه‌ها و مطالبات همه مردم است که انتظار دارند حرف آنها شنیده شود.

وی با اشاره به اینکه انتظار این است که مسئولان در سطح استان و در سطح ملی نسبت به این مطالبات برخورد شایسته داشته باشند، گفت: امام صادق (ع) تشیع، امامت و ولایت را زنده کردند و امروز همه ما سر سفره امام صادق (ع) هستیم.

شعبانی ادامه داد: آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای حضرت آیت الله طه‌محمدی که در بیمارستانی در قم بستری هستند، داریم.

کد خبر 6095821

دیگر خبرها

  • امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی است
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • اسرار موفقیت امام صادق (ع) در تقویت بنیان‌های وحدت امت اسلام
  • معلم شهید پس از ۳۹ سال به میهن بازگشت/جزئیات تشییع پیکر در ورامین
  • تشییع پیکر شهید حجت‌الله یوسفیه در ورامین
  • شوک به شانا در دومین روز تبلیغات انتخابات /۱۱ کاندیدای مشترک شورای وحدت و امنا/ توافق سه گانه بر روی دو کاندیدا
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • ایران؛ کثرت فرهنگی و وحدت سیاسی
  • ترکیب پرسپولیس و سپاهان مشخص شد/ بازگشت بیرانوند به دروازه
  • ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان مشخص شد/ بازگشت بیرانوند به دروازه