Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:56:57 GMT

۹۰ درصد زائران لرستان از سفر اربعین بازگشتند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۴۴۱۶

۹۰ درصد زائران لرستان از سفر اربعین بازگشتند

محمد خسروی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  ۷۸ هزار و ۷۶۷ لرستانی امسال به منظور شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی ثبت نام کرده بودند که این تعداد نسبت به  ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر سال گذشته سه برابر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: امسال خرم آباد و بروجرد به ترتیب با ۲۵ هزار و ۷۹۶ و ۱۵ هزار و ۳۶۰ نفر، بیشترین زائران اربعین را در استان داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در حالی تعداد زائران لرستانی اربعین سه برابر افزایش یافته که این  میانگین در کشور ۲ برابر بیشتر شده و از یک میلیون و۸۰۰ هزار نفر در سال گذشته به سه میلیون و  ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

فعالیت چهار موکب لرستان برای نام نویسی زائران کشور

مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: علاوه بر راه اندازی ۴۰ دفتر خدماتی برای نام نویسی زائران استان در سامانه سماح، دفاتر خدمات پستی در تمام بخش ها و روستاها نیز کار ثبت نام متقاضیان را انجام دادند.

خسروی افزود: همچنین چهار موکب بزرگ در خرم آباد، کوهدشت، بروجرد و الیگودرز نیز مجهز شده  و مشخصات زائرانی که میهمان استان بوده و نسبت به نام نویسی اقدام نکرده بودند، را در سامانه سماح ثبت کردند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز ویژه برای راهنمایی زائران و امداد گمشدگان گفت: فعالیت ستاد اربعین لرستان با توجه به افزایش سه برابری زائران استان و حجم بالای زوار عبوری، بسیار فشرده و گسترده بود.

جان باختن چهار زائر لرستانی

مدیرکل حج و زیارت لرستان اضافه کرد: سال گذشته تنها ۲ زائر استان بر اثر تصادف و مرگ طبیعی جان باختند که این رقم امسال به چهار نفر افزایش یافت.

خسروی گفت:‌ امسال حسین ابوالفتحی از بروجرد به دلیل ایست قلبی، سکینه کوهنانی از کوهدشت و سجاد دهگاهی از بروجرد بر اثر تصادف و فاطمه شمسون از دورود به دلیل سقوط از ارتفاع، جان خود را ازدست دادند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت لرستان اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل ویسی عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.

وی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

ویسی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است، گفت: نیازهای دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تأمین خواهد شد.

به گزارش مهر، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

کد خبر 6088180

دیگر خبرها

  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • ۶۳ درصد داوطلبان کنکور در لرستان دختران هستند
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین