Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد جواد حق‌شناس روز یکشنبه در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورا در تذکری با اشاره به ضرورت توجه به توسعه، حفظ و نگهداری مجسمه‌ها و المان‌های شهری گفت:مجسمه ها و المان های شهری از مصادیق بارز بکارگیری هنر و فرهنگ در کالبد و میراث شهر است. ‌
وی گفت: مجسمه های شهر و المان‌ها باید بازتابی از ارزش‌ها و نگرش‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه و دارای ارزش هنری لازم بوده و به درستی در شهر جانمایی شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو شورای تهران ادامه داد: در عین حال این سازه های هنری به مثابه میراث هنری شهر در مرور زمان نیاز به حفاظت و نگهداری دارد.  

حق شناس تأکید کرد: هنوز هم زیباترین و خاطره انگیز ترین و اثر گذارترین مجسمه ها و المان‌های شهر تهران میراثی است که از پیش از انقلاب در شهر بجا مانده است.

وی گفت: متاسفانه حتی در مراقبت و نگهداری همین میراث ارزشمند نیز هیچ راهبرد قابل اتکایی به چشم نمی خورد انتظار می رود تدوین راهبردی مشخص برای توسعه و حفظ و نگهداری مجسمه ها و المانهای شهری به عنوان بخشی از راهبرد هنری شهر در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

عضو شورای تهران افزود: چنین راهبردی از یک سو باید تقسیم کار، هماهنگی و همکاری کارآمد حوزه های مختلف مدیریت شهری و از سوی دیگر حفظ ارزش ها و تنوع فرهنگی و عدالت اجتماعی شهری را در نظرداشته باشد.

وی عنوان کرد: انتظار می رود در اسرع وقت ضمن گزارش آخرین وضعیت، اقدامات فوری در خصوص مجسمه‌های شهر انجام شود.

حق شناس گفت: مجسمه حکیم عمر خیام، ساخته هنرمند برجسته و فقید ابوالحسن صدیقی، مستقر در پارک لاله که از نظر حفظ و نگهداری و نیز جانمایی در وضعیت مطلوبی نمی باشد و در معرض آسیب است.  

وی ادامه داد: مجسمه حکیم عمر خیام، ساخته استاد فخیمی، بعد از گذشت چند سال، هنوز جانمایی و مستقر نشده است.

حق شناس ادامه داد: گزارشی از مجسمه قیصر امین پور شاعر بزرگ روزگار ما که پس از سرقت، بازداشت سارقین و کشف مجسمه، هنوز به محل استقرار بازنگشته، ارایه شود.

عضو شورای تهران ادامه داد: همچنین  وضعیت دروازه دولت که به نظر می رسد آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است و باید گزارشی از آن تهیه شود.

وی لزوم توجه و در دستور کار قرار گرفتن ساخت و بهره برداری از تندیس بزرگان شعر و ادب، فلسفه و حکمت، ریاضیات و نجوم، دین و عرفان و شهیدان والا مقام، به همت هنرمندان بزرگ و صاحب سبک ایرانی و جهانی، را از دیگر موضوعات در این حوزه عنوان کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدجواد حق شناس شورای اسلامی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد شهباز گهرویی گفت: فرآیند انتخاب چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب خوزستان بر اساس شاخص‌هایی، چون خلق اثر با انتشار وسیع یا اکران موفق در سال گذشته، تأثیرگذاری اجتماعی، تلاش ویژه درباره آموزش هنر به هنرمندان جوان انقلابی، تجربه مؤثر در جریان‌سازی فرهنگی هنری همسو با انقلاب اسلامی و واکنش هنرمندانه، تأثیرگذار و سریع به اتفاقات و رویداد‌های روز کشور به انجام می‌شود.

وی افزود: انتخاب اولیه و معرفی کاندیدا‌ها در رشته‌های داستان، شعر، نمایش، موسیقی، عکس، طنز، ادبیات پایداری، خوشنویسی، نقاشی، گرافیک، نگارگری، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، تصویرسازی، فیلم داستانی، مستند، انیمیشن و پژوهش انجام خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خوزستان اظهار کرد: چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی با یک نظرخواهی سراسری از هنرمندان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آغاز و پس از برگزاری این نظرسنجی نام تعدادی از هنرمندان به‌عنوان نامزد‌های اولیه عنوان «چهره سال هنر انقلاب» مشخص و به کمیته انتخاب نامزد‌های نهایی چهره سال هنر انقلاب خوزستان ارائه می‌شود.

رئیس حوزه هنری خوزستان بیان مرد: آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب خوزستان روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ در تالار مهتاب اهواز برگزار می‌شود. 

دهمین سال است که حوزه هنری انقلاب اسلامی معرفی «چهره سال هنر انقلاب» را با مشارکت هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در دستور کار خود قرار داده است.

سال گذشته «فاطمه طیوب» به‌عنوان چهره هنر انقلاب خوزستان معرفی شد.

دیگر خبرها

  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر
  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد