Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تجاوز ترکیه به مناطق شمالی و شرقی سوریه در حالی وارد دوازدهمین روز خود شد که مقام‎های آنکارا همچنان از عملیات علیه نیروهای دموکراتیک سوریه خبر می‎دهند. تاریخ انتشار: 11:47 - 28 مهر 1398 - کد خبر: ۵۶۰۱۹۰ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ تجاوز نظامی ترکیه به شمال و شرق سوریه با عنوان "چشمه صلح" وارد دوازدهمین روز خود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


• هشدار وزیر خارجه ترکیه به کرد‌های سوریه
«مولود چاووش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه، روز شنبه گفت ترکیه قصد دارد با روسیه در مورد حذف نیرو‌های مسلح از «منبج» و «عین العرب» (کوبانی) مذاکره کند.
وی مدعی شد آنکارا می‌خواهد در پایان آتش بس ۵ روزه هیچ نیروی مسلحی در منطقه امن مدنظرش وجود نداشته باشد.    
• اعلامیه وزارت دفاع ترکیه در مورد شمار تلفات
وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد یک سرباز ترکیه در جریان درگیری‌ با نیروهای دموکراتیک سوریه در نزدیکی شهر «تل ابیض» کشته و یک سرباز دیگر مجروح شده است.
در حالی که آتش بس ۵ روزه‌ای در مناطق شمالی و شرقی سوریه در پی مذاکرات «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه و «مایک پنس»، وزیر خارجه آمریکا اعلام شده، نیروهای دموکراتیک سوریه و ترکیه، هرکدام طرف مقابل را به نقض آتش بس متهم می‌کنند.
• انتقال هزار نظامی آمریکایی مستقر در شمال سوریه به غرب عراق
«مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا، مدعی شد برای تقویت ثبات در عراق و نیز ادامه مبارزه با داعش، ۱۰۰۰ نظامی مستقر در سوریه را به غرب عراق منتقل خواهد کرد.
وی گفت این اقدام طی چند هفته انجام خواهد شد.
این ادعا در حالی مطرح می‌شود که منتقدان اقدام آمریکا بر خروج نیرو‌های خود از این مناطق را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز تجاوز به شمال و شرق سوریه می‌دانند.      
• دفع حملات گروه‌های تروریستی تحت حمایت ترکیه به حسکه
به گزارش سانا، حملات توپخانه‌ای و هوایی به مناطق مسکونی شهر «راس العین»، در شمال غرب حسکه ادامه دارد.   درگیری یگان ارتش سوریه با نیرو‌های وابسته به ترکیه در «تل تمر» در نزدیکی راس العین شنبه شب با موفقیت ارتش سوریه به پایان رسید.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تجاوز ترکیه به شمال و شرق سوریه مولود چاووش اوغلو تلفات ارتش ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۵۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن

منابع خبری از وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، سازمان تجارت دریایی انگلیس(آمبری) امروز اعلام کرد گزارشها مبنی بر وقوع حادثه امنیتی در فاصله ۱۵ مایلی دریایی جنوب غرب عدن واقع در یمن دریافت کردیم.

شب گذشته نیز «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای یمنی در دفاع از فلسطین یک کشتی آمریکایی با نام ( MAERSK YORKTOWN )  را در اقیانوس هند هدف قرار دادند.

وی افزود: «نیروهای مسلح یمن همچنین یک ناو آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسراییلی با نام (MSC VERACRUZ )  را در اقیانوس هند مورد حمله قرار دادند.»

ارتش یمن حملات پهپادی و موشکی به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس را در دریای سرخ در همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه انجام می‌دهد. این حملات که تقریبا به صورت روزانه انجام می‌شود، شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را مجبور کرده تا به جای عبور از تنگه باب المندب مسیر طولانی‌تری را که هزینه بیشتری نیز دارد، انتخاب کنند.

در واکنش به حملات ارتش یمن، آمریکا و انگلیس حملاتی را علیه مقرهای ارتش یمن انجام داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن
  • روایت محافل عبری از سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز