Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:17:27 GMT

قانون جامع حمایت از معلولان اجرا شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۶۲۲۴

قانون جامع حمایت از معلولان اجرا شود

محمدرضا صباغیان بافقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افرادی‌که از لحاظ جسمی حرکتی، شنوایی و بینایی، ذهنی، روانی و به طورکلی در سلامت و کارایی عمومی خود دچار اختلال و کم توانایی هستند، معلول محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه مطابق قانون سهمیه سه درصد اشتغال برای معلولان پیش‌بینی و تصویب شده است افزود: اداره‌های دولتی و نهادهای عمومی و شرکت‌های زیرمجموعه دولت باید هنگام استخدام این سهمیه را مدنظر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی ، واحدهای خدمات‌رسان و بانک‌ها موظف هستند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و مکان‌های عمومی ،معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آن‌ها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.

وی بر مناسب سازی معابر و ساختمان‌های عمومی تاکید کرد و افزود: شهرداری‌های حوزه انتخابیه مهریز موظف هستند از صدور پروانه احداث و پایان کار ساختمان‌ها و مکان‌های عمومی و معابری که استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند خودداری کنند.

 صباغیان بافقی خاطرنشان کرد: معلولان می‌توانند در استفاده از امکانات ورزشی، تفریحی، فرهنگی و وسایل حمل و نقل دولتی (مترو، هواپیما، قطار) از تسهیلات نیمه‌بها بهره‌مند شوند.

این نماینده مجلس از مردم حوزه انتخابیه خود خواست در صورت اجرا نشدن قانون جامع حمایت از معلولان مراتب را به دفترش در شهرستان‌های یادشده و یا دفتر مرکزی تهران اطلاع دهند.

۸۶۰ معلول و توانخواه زیرپوشش بهزیستی بافق قرار دارند که بیشترین آنها معلولان جسمی و  حرکتی و کمترین آن‌ها روحی و روانی است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بافق معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق

ولی الله جعفری پور رئیس هییت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان بافق گفت: مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق با حضور ۲۴ تیم به صورت دوره‌ای و تیمی برگزار شد.

او افزود: این مسابقات به همت هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی و با همکاری اداره ورزش و جوانان و باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن بافق برگزار شد.

جعفری پور گفت: در پایان سادات شیطور، دختران ریحانه و دختران آفتاب به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • نجات جان مصدوم با اقدام به موقع کارشناس اورژانس مهریز
  • رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است
  • ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند