Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خلیل آبادی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه گزارش به وزیر نیرو، خطاب به وی از مشکلات آب، فاضلاب و برق شهرستان ری  سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که دستور رسیدگی به این مسائل صادر شود.

وی با بیان اینکه زمین های کشاورزی در شهرستان ری از رودخانه کرج و اطراف ری دارای حقابه های چند صد ساله و با اسناد رسمی و ثبتی بوده اند، اظهار داشت: متأسفانه در دهه ۴۰ که سد امیرکبیر روی رودخانه زده شد، این حقابه به مردم پایتخت اختصاص یافت و به جای آب رودخانه، روان آب های سطحی و فاضلاب به ری جاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای شهر تهران همچنین تأکید کرد: بخشی از این روان آب ها به سمت چرمشهر و بخشی هم به دریاچه مصنوعی دام گستر اختصاص یافته است. با این حال کشاورزان بخش فشافویه که زمان کشت پائیزشان فرارسیده است و نیازمند آب هستند، بلاتکلیف مانده اند.

خلیل آبادی همچنین تصریح کرد: تصفیه خانه جنوب تهران در شهر ری است و این تصفیه خانه مشکلاتی را برای اهالی و کشاورزان ری ایجاد کرده است چرا که آب تصفیه شده براساس توافق ناعادلانه به شهرستان ورامین تعلق می گیرد که براساس نظر کارشناسان میزان این آب که به ورامین سرازیر می شود، بیش از حد تعیین شده در قرارداد است. این مسئله موجب شده است که مردم ری برای کاشت غلات و علوفه با مشکل آب مواجه شوند اما در ورامین با این آب، گل کاشته می شود.

وی همچنین به تصفیه نشدن درست آب در تصفیه خانه جنوب اشاره و خاطرنشان کرد:این مسئله موجب شده کانال مربوطه بوی نامطبوع داشته باشد به طوری که این مسئله موجب شده تا اهالی روستا در تابستان نتوانند به خوبی در منطقه زندگی کنند و باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.

خلیل آبادی ادامه داد: با وجود تصفیه خانه جنوب تهران، محله عباس آباد، تقی آباد، جاده نظامی، شهرک شهید مفتح و شهید بهشتی هنوز به تصفیه خانه انشعاب ندارند و با وجود اینکه بارها به این موضوع تذکر داده شده، اما هنوز اتفاقی رخ نداده است. متأسفانه بهداشت بیش از ۱۰ هزار خانوار در این محلات در خطر است و باید هر چه زودتر این وضعیت، تعیین تکلیف شود.

کد خبر 4751151

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری ری شورای شهر تهران اربعین 98 اربعین حسینی شهرداری تهران شورای شهر تهران نیروی انتظامی هفته ناجا وزارت آموزش و پرورش شهر تهران قوه قضاییه نجف اشرف ناجا محسن هاشمی سازمان حج و زیارت شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: از ابتدای امسال با اتمام بهره برداری آزمایشی از این تصفیه خانه آب ، بهره برداری عملیاتی از آن شروع شده است. 
 
او افزود: ظرفیت کلی این تصفیه خانه ۲۱ هزار متر مکعب در شبانه روز است که در حال حاضر امکان تصفیه ۱۴ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز فراهم شده است. 
 
مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد با بیان اینکه توسعه شبکه و ساخت تصفیه خانه شهر میبد و بهره برداری از آن بر عهده شرکت پترو فرایند کرخه به عنوان سرمایه گذار خصوصی است، ادامه داد: با بازچرخانی پساب تصفیه شده و استفاده آن در بخش‌هایی از قبیل صنعت می‌توان میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی را کاهش داد. 
 
شایان ذکر است در شهر میبد بیش از ۲۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب اجرا و بیش از هشت هزار انشعاب فاضلاب نصب شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل