Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در راستای رونق بخشیدن و تقویت فرهنگی پیاده روی اربعین و ایجاد شور و شوق هر چه بیشتر در میان زائران اباعبدالله الحسین(ع)، توسط جمعی از هنرمندان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، عبدالرضا فرجیان با اشاره به فراگیر بودن حماسه عاشورا اظهار داشت: پیوند قلبی و خالصانه مردم مسلمان دنیا و به ویژه ملت و شهدای ما با حضرت سیدالشهدا(ع)، واقعیتی غیر قابل انکار است و به همین علت نیز امروزه شاهد عزیمت میلیونها نفر از سراسر دنیا برای زیارت آن حضرت در اربعین هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اجتماع بزرگ اربعین پیامی جهانی دارد و زبان فرهنگ و هنر یکی از مناسب ترین و کارآمدترین روشها برای ارتباط و انتقال این پیام برای تمام ملت ها و مردمی است که قلبشان به عشق امام حسین می تپد.
فرجیان با اشاره به رویداد فرهنگی و مذهبی سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی نیز اظهار کرد: این حرکت و رویداد فرهنگی که حقیقتاً قابل تحسین است از 22 تا 26 مهرماه در پایانه مرزی چذابه، در محل موکب شاهد و ایثارگر توسط 12 گروه نمایشی برگزار می‌شود و فرصت خوبی است تا حادثه کربلا و تأثیر آن را از زاویه ای دیگر و با زبان هنر روایت کنیم.
وی تصریح کرد: سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در راستای رونق بخشیدن و تقویت فرهنگی پیاده روی اربعین و ایجاد شور و شوق هر چه بیشتر در میان زائران اباعبدالله الحسین(ع)، توسط جمعی از عزیزان هنرمند و زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک برنامه شاخص فرهنگی طراحی و اجرا می‌شود.
لازم به ذکر است که 12 گروه نمایشی برای اجرای نمایش در مرز چذابه از سراسر کشور برگزیده شدند که با محوریت شهدای مدافع حرم و معرفی شخصیت برخی از شهدا به اجرای نمایش‌های محیطی، خیابانی و تعزیه‌خوانی به زبان فارسی و عربی می پردازند.
مراسم اختتامیه سوگواری نیز 27 مهرماه سال جاری در یادمان شهدای گمنام اندیمشک برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برگزاری سوگواره تئاتر میدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق گفت: باید تدابیر لازم در کشور عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی (ع) صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدکاظم آل‌صادق امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در نشست مشترک با مشاور وزیر داخلی عراق اظهار کرد: با شکوه برگزار شدن مراسم اربعین‌حسینی سال گذشته مرهون تعامل و همدلی مسئولان دو کشور بود.

وی با تاکید بر اینکه تدابیر لازم در کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی صورت گیرد، افزود: مقرر شده خط‌مشی راه‌ها و نصب علائم بیشتر در مسیرها کار شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق اضافه کرد: با توجه به اینکه تردد زائران بیشتر در گذرگاه مهران است باید در ایام اربعین‌حسینی با هماهنگی دو کشور امکانات از جمله سرویس‌های بهداشتی، سوله‌های خنک‌کننده و منابع نگهداری آب و یخ فراهم شود.

کد خبر 751171

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • اعلام زمان برگزاری هفتمین اشکوره فرهنگی هنری حسینی در آمل
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه