Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر نظارت، اعتبار بخشی و صدور پروانه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که طی ماه‌های گذشته تاکنون بیش از ۴۰ مرکز غیرمجاز که اقدام به خدمات درمانی زیبایی و طب سنتی می‌کردند، پلمب شدند.

قاسم ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پایش شبانه‌روزی درمانگاه‌ها، موسسات و مراکز درمانی توسط مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت:  افرادی در شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس در حال فعالیت در حوزه اعمال زیبایی هستند که خود را تحت عنوان پزشک معرفی می‌کنند، در حالی‌که فاقد مجوزهای لازم از دانشگاه علوم پزشکی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نیروهای زیادی برای پلمب چنین مراکزی نیاز داریم و از سوی دیگر با پلمب یک مرکز، این افراد مکان خود را تغییر می‌دهند و در این صورت باز هم مردم هستند که باید برای مراجعه به چنین مراکزی هشیار باشند.

مدیر نظارت، اعتبار بخشی و صدور پروانه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با توجه به اینکه تقاضا برای اعمال زیبایی زیاد است، لذا ضروری است که شهروندان به مراکزی مراجعه کنند که مجوز از دانشگاه علوم پزشکی دارند.

ایزدی با تاکید بر اینکه مراکز و موسسات مجاز درمانی-زیبایی باید دارای تابلو و یا پروانه از سازمان نظام پزشکی یا وزارت بهداشت باشند، گفت: مراکزی که در زیر زمین برخی ساختمان‌ها دایر شده و یا مراکزی که در روزهای تعطیل کار می‌کنند، معمولا در شمار مراکز غیرمجاز هستند.

او به پزشکانی که دارای تخصص زیبایی نیستند اما اقدام به کار زیبایی می‌کنند هم اشاره و عنوان کرد: برخی پزشکان اجازه چنین فعالیتی دارند اما در هر حال مراجعه کننده باید این موضوع را مطالبه کند، چرا که تقاضای زیادی برای انجام زیبایی در شیراز وجود دارد.

مدیر نظارت، اعتبار بخشی و صدور پروانه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: پزشک طبق قانون مسئولیت دارد و اگر فردی به پزشک مراجعه کند که در انجام کار زیبایی قصوری، متوجه پزشک شده باشد، باید شکایت کند تا با او برخورد جدی شود.

ایزدی تاکید کرد: مشکل اصلی ما در اعمال زیبایی، متوجه کسانی است که اصلا پزشک نیستند و و با گذراندن دوره‌های کوتاهی، اقدام به کار درمانی می‌کنند.

او مجددا یادآور شد: مردم برای انجام اعمال زیبایی به مراکز معتبر مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مراکز غیرمجاز طب سنتی شيراز پلمب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج

دکتر شهرام صیادی رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در این آیین گفت: عملیات ساخت این کلینیک با مشارکت بنیادخیریه پورکاشانی از سال ۹۷ با زیر بنای سه هزار متر مربع در چهار طبقه آغاز شد.

وی ادامه داد: بنیاد مذکور ۲ هزارو۷۰۰ میلیارد ریال و دانشگاه علوم پزشکی البرز یک هزارو۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت وتجهیز این مجموعه هزینه کرده اند.

صیادی افزود: این کلینیک درمانی دارای بخش های اطفال، داخلی، عفونی، قلب، دندانپزشکی، ارتوپدی، زنان و تغذیه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطر نشان کرد: مرکز درمان اعتیاد بیمارستان امام حسین (ع) امروز نیز افتتاح و به بهره برداری رسید.

صیادی حضور و نقش خیرین در بخش سلامت و اعتلا بهداشت و درمان استان را پررنگ و اثرگذار دانست و بر مردمی سازی سلامت در تمام بخش ها تاکید کرد .

محمد شهر با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کرج قرار دارد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899208

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • یک مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر پلمب شد
  • پلمب مرکز غیر مجاز زیبایی در قم
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز