Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده مجلس دهم، با بیان اینکه دولت نمی‌تواند دهک‌های پردرآمد و ثروتمند را شناسایی کند، گفت: دولت ۷ سال است که از جراحی بزرگ اقتصادی حرف می‌زند، اما متأسفانه تاکنون اقدام خاصی در این عرصه صورت نگرفته است. تاریخ انتشار: 13:24 - 28 مهر 1398 - کد خبر: ۵۶۰۲۳۹

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،حسین مقصودی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس با انتقاد از رویکرد و مکانیزم دولت در حذف بخشی از دهک‌های یارانه بگیر، گفت: به نظر می‌رسد که ملاک دولت برای حذف دهک‌های یارانه بگیر، درآمد خانوار‌ها بوده، این در حالی است که مبنای اصلی برای حذف یارانه، باید میزان ثروت و دارایی‌های خانوار‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دولت هیچ اراده‌ای برای جراحی اقتصادی ندارد

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من به شدت با رویکرد و سیاست دولت برای حذف دهک‌های یارانه بگیر و افزایش قیمت حامل‌های انرژی مخالف هستم، به نظر می‌رسد که دولت هیچ اراده‌ای برای حل این مشکل و جراحی درست اقتصادی ندارد.

دولت فرآیند حذف یارانه بگیران را باید از دهک‌های بالا و ثروتمند آغاز کند

وی افزود: دولت فرآیند حذف یارانه بگیران را باید از دهک‌های بالا و ثروتمند آغاز کند، در شرایط کنونی ملاک اصلی برای حذف یارانه درآمد خانوار است، حال شاید یک خانواده ثروت و دارایی میلیاردی و چند مسکن و زمین داشته باشد، اما، چون درآمد مشخصی ندارد، مشمول حذف یارانه‌ها نمی‌شود.

دولت نمی‌تواند دهک‌های پردرآمد و ثروتمند را شناسایی کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دولت نمی‌تواند دهک‌های پردرآمد و ثروتمند را شناسایی دقیق کند، تصریح کرد: دولت ۷ سال است که از جراحی بزرگ اقتصادی حرف می‌زند، اما متأسفانه تاکنون اقدام خاصی در این عرصه صورت نگرفته است که این مسئله به دلیل نبود ارائه لازم در دولت و عدم دسترسی به جامعه آماری صورت گرفته است.

سوال از وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره فرآیند حذف دهک‌های پردرآمد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس ادامه داد: وزیر امور اقتصاد و دارایی باید فرآیند شناسایی و حذف دهک‌های پردرآمد را توضیح دهد و تشریح شود که ملاک و شاخص‌های شناسایی و حذف یارانه بگیران در چند ماه اخیر چه بوده است.

منبع:خانه ملت
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یارانه دولت میزان حذف یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رئیس‌جمهور در دومین همایش بین المللی ایران و آفریقا اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا را اراده دو کشور در توسعه روابط دانست و گفت: ضرورت دارد که برنامه دقیقی هم نسبت به کل قاره آفریقا و هم نسبت به یک یک کشور‌های آفریقایی با زمانبدی مشخص شود. اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا اراده است، به حمدالله این اراده وجود دارد و این نشست نمادی از اراده کشور‌های آفریقایی و ایران است برای گسترش روابط اقتصادی است.

حجت الاسلام رئیسی دومین گام را شناخت ظرفیت‌های قاره آفریقا و جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بیان کرد: بعضا برخی فعالان اقتصادی آشنایی کامل با ظرفیت‌های فی مابین ندارند و برگزاری این همایش به شناخت بهتر ظرفیت‌های متقابل کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش آنا، دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشور‌های آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز