Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی وقف چی نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه طرح ساماندهی اشتغال کشور در دستور کار نمایندگان قرار دارد، گفت: بر اساس این طرح ضرورت دارد هر ایرانی یک شغل با درآمد معین داشته باشد و افرادی که شغل دوم دارند باید با پرداخت مالیات 40 درصدری از درآمد شغل دوم، به ایجاد اشتغال در کشور کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در خیلی از کشورها افراد شغل دوم ندارد و کارمندانی که بازنشسته می شوند به سر کار نمی روند.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: در کشورهایی که افراد 2 شغله هستند، بیشتر از 40 درصد از دارآمد شان مالیات می دهند.

وقف چی گفت: امیدواریم این طرح در مجلس با همکاری دولت به نتیجه برسد تا اولا همه صاحب شغل شوند و در ثانی کسانی که شغل دوم دارند با پرداخت مالیات به ایجاد اشتغال کمک کنند.

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از ناهنجاریهای جامعه بیکاری و نداشتن شغل است، افزود:  جوانان اگر شغل نداشته باشند، به سمت ناهنجاری می روند. اما این موضوع برای بازنشستگان صدق ندارد، چون درآمد دارند.

نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در جامعه ما عدالت در ابعاد مختلف از جمله اشتغال ایجاد نشد و فرصت کار از جوانان و نیروهای کارآمد گرفته شد.

وقف چی افزود: متاسفانه افرادی که بازنشسته هستند، اختیار امور را در دست گرفتند.

وی اظهار امیداری کرد این طرح در روزهای آینده در صحن مجلس مطرح شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اظهار کرد: برپایی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران فرصت مغتنمی برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی به ویژه صادرات با معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های موجود کشور و به تبع استان در این عرصه بود.

علی نوری اضافه کرد: تیم اقتصادی استانداری کردستان با همراهی بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی سنندج در این نمایشگاه ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری را به هیات‌های تجاری معرفی کردند.

وی ادامه داد: در مدت برپایی نمایشگاه، تفاهم نامه همکاری اقتصادی با اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، ایران و روسیه در حوزه آبزیان و صادرات انواع آبمیوه و دلستر منعقد شد.

نوری بیان کرد: تفاهم نامه همکاری اقتصادی و منعقد شده بین کردستان و اتاق مشترک ایران و ارمنستان در حوزه صادرات محصولات شاخص کشاورزی و معرفی ظرفیت‌های پتروشیمی با محوریت صادرات است.

وی اظهار کرد: با اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت هم در حوزه صادرات محصولات شاخص کشاورزی و صنایع دستی استان و مصالح ساختمانی و بخش معدن تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی منعقد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: افزون بر انعقاد تفاهم نامه در چند روز برپایی این نمایشگاه با مسئولان کشوری هم دیدار‌هایی داشتیم و در آن به بیان نیاز‌ها و مطالبات و استعداد‌های استان پرداختیم.

استاندار کردستان هم در سومین روز از برپایی نمایشگاه اکسپو۲۰۲۴ تهران به همراه هیاتی از مدیران استان از این نمایشگاه بازدید کرد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) از روز شنبه هشتم تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برپا بود.

در این نمایشگاه پنج روزه، محصولات و دستاورد‌ها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی عرضه شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی