Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابتکار گفت: تا امروز چهارده سند ارتقا وضعیت زنان در راستای تحقق عدالت جنسیتی در استان‌های مختلف تدوین و به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «معصومه ابتکار»، در خصوص شاخص های تحقق عدالت جنسیتی گفت: در اولین جلسه ستاد ملی زن و خانواده که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، شاخص های عدالت جنسیتی در هشت محور و صد و نود و شش شاخص با همکاری دستگاههای اجرایی نهایی و به تصویب رسید و برای اجرا به کلیه دستگاههای اجرایی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون رییس جمهور در امور زنان خانواده افزود: این شاخص ها دستور العمل اجرایی تمامی نهادها و دستگاههای اجرایی در حوزه زنان و خانواده را مشخص می کند، در همین راستا سندهای ارتقا وضعیت زنان و خانواده بر اساس موافقت نامه ای که در سی‌ و یک استان تنظیم و به امضای استانداران رسید، مقرر شد در هر استان  نقشه راه رسیدن به شاخص های عدالت جنسیتی را  بر اساس شرایط خاص آن استان و شهرستان ترسیم کند.

 

وی خاطر نشان کرد: تا امروز چهارده سند در استان های مختلف تدوین و به تصویب رسیده است که جدید ترین آن در استان مازندران به تصویب رسید، این اسناد در شورای برنامه ریزی استان های مختلف به عنوان برنامه آن استان به تصویب رسیده و تمامی دستگاه های اجرایی موظف هستند در راستای تحقق اهداف آن حرکت کنند.

 

ابتکار در خصوص ارزیابی نحوه اجرای شاخص های عدالت جنسیتی در استان های مختلف بیان کرد: برای بررسی و ارزیابی شاخص های عدالت جنسیتی نشست های مختلفی را با مرکز آمار ایران برگزار کردیم، مرکز آمار ایران ماموریت تدوین شناسنامه برای اجرای صحیح این شاخص ها را بر عهده گرفت، تک تک این شاخص ها با شناسنامه قابل محاسبه خواهند بود، امیدواریم با انجام محاسبه شاخص ها بتوانیم حرکت دستگاه‌ها از وضعیت کنونی به وضعیت مطلوب را بررسی و ارزیابی کنیم.

 

وی تصریح کرد: تدوین سند ارتقای وضعیت زنان در استان های مختلف کشور نقطه عطف اجرای لایحه عدالت جنسیتی است، سند ارتقای وضعیت زنان در هر استانی تدوین و به بحث و رای گیری گذاشته می‌شود و در نهایت به تصویب می رسد، پس از این که سند به تصویب رسید به عنوان دستورالعمل خاص آن استان مورد استفاده نهادهای اجرایی قرار می گیرد، دستور کار و برنامه اجرایی هر استان به شکل متفاوتی تنظیم شده است اما هدف نهایی تحقق کامل عدالت جنسیتی است.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند مسجد نماز جمعه سند ارتقاء وضعیت زنان معصومه ابتکار استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۷۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای اجرای طرح هفته فرهنگی دانشگاه و آشنایی دانشجویان با وظایف و فعالیت‌های مختلف اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و همفکری و تعامل بیشتر با نهاد‌های فرهنگی سطح شهر نشستی برخی از دبیران فعال کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با حجت‌الاسلام جواد فراهانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار شد.

در این نشست، طرفین بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر بین فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی دانشگاه و تبلیغات اسلامی در زمینه‌های مختلف، از جمله حمایت و ارتقا فعالیت‌های فرهنگی در حوزه رسانه، زنان، امید بخشی و ایجاد نشاط به جامعه  تأکید کردند.

در حاشیه این جلسه که به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، دبیران کانون‌های دانشجویی دانشگاه، توضیحات مبسوطی درباره کانون‌های دانشجویی و حوزه فعالیت‌های خود ارائه کردند و حجت‌الاسلام جواد فراهانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با پاسخ به پرسش برخی دانشجویان توضیحاتی درباره فعالیت‌های سازمان بیان و با اعلام خرسندی از این جلسه بر استمرار این نشست‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی