Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@22:41:33 GMT

فکر کردن بیش از اندازه موجب کوتاهی عمر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۷۶۰۱

فکر کردن بیش از اندازه موجب کوتاهی عمر می‌شود

محققان دانشکده پزشکی هاروارد دریافتند، تفکر زیاد موجب کاهش پروتئینی در مغز شده که به سلامت مغز آسیب می‌رساند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی بی اس نیوز، محققان مغز افرادی که در سن 60 و 70 سالگی فوت شدند را با افرادی که بیش از 100 سال عمر کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند و دریافتند، در مغز افرادی که در سنین پایین‌تر فوت شدند، میزان پروتئین REST ( این پروتئین ارتباط نزدیکی‌ با حفظ توانایی‌های شناختی‌ و طول عمر دارد) کمتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروتئین به آرام کردن فعالیت‌های مغز کمک می‌کند.

در این مقایسه مشخص شد، در بافت مغزی افراد 100 ساله میزان این پروتئین بیشتر بود، در واقع این پروتئین نسبت به ژن‌ها واکنش نشان می‌دهد و در زمان فکر کردن در مغز فعال می‌شوند.

البته در تحقیقات پیشین نیز مشخص شده REST می تواند به محافظت از مغز در برابر بیماری آلزایمر نیز کمک کند.

پروفسور بروس یانکنر، سرپرست این تحقیق اظهار کرد: نتایج این تحقیق پیامدهای گسترده‌ای در فیزیولوژی و طول عمر افراد خواهد داشت.

در حال حاضر، اندازه گیری میزان REST در یک مغز زنده امکان‌پذیر نیست، به همین دلیل محققان دانشگاه هاروارد از کرم‌ها و موش‌ها برای انجام آزمایش‌های خود استفاده کردند.

نتایج آزمایش بر روی موجودات زنده، با اطلاعات حاصل از تحقیق بر روی مغز افراد فوت شده مطابقت داشت.

مایکل مک کانل، متخصص علوم اعصاب گفت: نکته شگفت‌انگیز این تحقیق برخلاف باور عمومی در مورد مزایای تفکر زیاد بر بهبود فعالیت مغز است.

این تحقیق جدید توصیه به افراد در مورد اینکه فعالیت مغزی موجب سلامت مغز خواهد شد را نقض می‌کند.

نتایج این تحقیق در نشریه Nature منتشر شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تفکر طول عمر مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان باعث تضعیف حقوق شهروندان می‌شود و اتهام کم‌کاری را به سمت مدیریت شهری می‌برد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علیرضا رحیمی محمودآبادی به همراه آرش یگانه شهردار منطقه ۷ و جمعی از معاونان و مدیران منطقه با توجه به درخواست شهروندان شهرک فرهنگیان از این محل بازدید کردند.

علیرضا رحیمی، عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های متعدد شهروندان در خصوص زیرسازی و آسفالت معابر اصلی و فرعی شهری که جزو وظایف و دغدغه مدیریت شهری است، همکاری لازم از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مهیا کردن زیرساخت‌های معابر انجام نمی‌شود که این کوتاهی باعث تضعیف حق شهروندان و اتهام‌زنی به مدیریت شهری می‌شود.

وی افزود: از دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شرکت آب و فاضلاب، اداره گاز و شرکت توزیع نیروی برق استان البرز انتظار می‌رود در راستای رفع دغدغه و مشکلات شهروندان و تکریم ارباب رجوع نهایت همکاری را با شهرداری کرج داشته باشند تا مدیریت شهری به سمت مدیریت یکپارچه حرکت کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به نبود فضای سبز مناسب در شهرک فرهنگیان، گفت: مدیریت شهری در راستای بالا بردن سطح رفاه اجتماعی و تزریق سلامت و نشاط به جامعه باید تمام تلاش خود را به کار گیرد و فضای سبز و رفاهی متناسب با ذائقه شهروندان آن منطقه از جمله کودکان، بانوان و سالمندان را ایجاد کند.

رحیمی تاکید کرد: احداث پارک و ایجاد فضای سبز و بازی برای کودکان، آسفالت خیابان‌های فرعی خیابان سنبل، تکمیل بلوار سنبل ۴ و زیرسازی و جدول‌گذاری معابر با توجه به درخواست شهروندان شناسایی شد و در دستور کار منطقه ۷ شهرداری کرج قرار گرفت.

کد خبر 749243

دیگر خبرها

  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • دستگیری شروری که در BRT مردم را با زنجیر کتک می‌زد | تنها اظهارات او را ببینید! | فیلم
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود