Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@15:39:23 GMT

نواهای عاشورایی در «شب موسیقی» بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۷۹۱۷

نواهای عاشورایی در «شب موسیقی» بررسی می‌شود

برنامه «شب موسیقی» از مجموعه «شب‌های هنر» یکشنبه شب ۲۸ مهر با حضور یک خواننده و یک تعزیه‌خوان روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه چهارسیما، برنامه «شب موسیقی» از مجموعه «شب های هنر» یکشنبه شب ۲۸ مهر با حضور یک خواننده و یک تعزیه خوان روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه رضا مهدوی به عنوان کارشناس مجری میزبان محمد هاشم احمدوند خواننده و محمد رحیم پور تعزیه خوان و ذاکر اهل بیت با مبحث بررسی نواهای عاشورایی است.

در برنامه امشب «شب موسیقی» برای اولین بار قطعه عاشورایی «نوای نینوا» برگرفته از سوگواره‌های موسیقایی استان بوشهر و آیین سینه زنی مربوط به این منطقه جغرافیایی کشور با صدای متین رضوانی ‌پور پخش می شود. این قطعه بر اساس نوحه‌های قدیمی منطقه بوشهر است که در گوشه شوشتری خوانده شده و از جمله آثار معتبر موسیقی نواحی منطقه جنوبی کشور در آیین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) به ویژه مراسم سینه‌زنی است.

پخش یک آیتم ویژه به مناسبت درگذشت استاد حسین دهلوی از بخش های دیگر برنامه امشب «مجله موسیقی» است.

«شب موسیقی» به تهیه کنندگی حبیب الله ذوالفقاری، محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است و امشب ساعت ۲۲ به صورت زنده روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شب موسیقی نوای عاشورایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، و به نقل از نشریه شماره ۴۴۱ خط حزب‌الله برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضبط شده و هر روز ساعت ۱۳ از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روز‌های اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

ایشان ضمن تقدیر از برگزارکننده این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه (س) و شبکه قرآن سیما و با تحسین تلاوت‌های تجویدی و کامل این نوجوانان فرمودند: «مکررا این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

دیگر خبرها

  • برنامه سینمایی «هفت» از شبکه نمایش
  • «هفت» از فردا به آنتن بازمی‌گردد
  • «هفت» از فردا به آنتن بازمی گردد
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • بررسی وضعیت عفاف و حجاب در برنامه «آرمان»
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روزهای نفسگیر در چهارمحال
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روز‌های نفسگیر در چهارمحال و بختیاری