Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به پیشرفت قابل قبول پروژه مترو تبریز گفت: مترو تبریز به عنوان یکی از مهترین پروژه‌های شهری محسوب می شود و خوشبختانه شاهد مهندسی ارزش در این مجموعه هستیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از شهرداری تبریز، محمد حسین اسحقی در بازدید از عملیات عمرانی فاز سه خط یک مترو تبریز، اظهار کرد: امروز به همراه مدیرعامل سازمان قطار شهری و همکارانمان در معاونت عمرانی شهرداری بازدیدی از تمامی ایستگاه های این فاز داشتیم و فرایند کارها را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تیم حاضر با جسارت  و قبول ریسک های احتمالی هر لحظه از بازنگری در اقدامات نترسیده است و این ریسک پذیری پیشرفت کمی و کیفی عملیات را در پی داشته است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، ادامه داد: ریسک مهندسی در پروژه مترو تبریز تاثیر مهمی در کاهش هزینه ها داشته است و میلیاردها تومان صرفه جویی از این محل صورت گرفته است به طوری که با روش های ابداعی کار را پیش برده و در نتیجه کار را زیباتر کرده و جسارت در ریسک مهندسی  پروژه مترو را فعال تر کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از تجربیات تمامی متخصصین این حوزه خاطرنشان کرد: تمامی پروژه ها با مبالغ کم و یا زیاد به اتمام می رسد اما تجربه و اندوخته ای که حاصل این اقدامات است باید در دیگر پروژه ها به کار گرفته شود امروز ما برای هزینه هایمان نیازمند مهندسی ارزش مجدد هستیم تا از تجربیات مهندسان و بهره برداران سابق استفاده کنیم.

وی ضمن تقدیر از زحمات مدیر عامل سازمان قطار شهری و پرسنل این مجموعه گفت: شجاعت ، جسارت و همت شخص مهندس مولوی در پیشبرد این پروژه غیر قابل انکار است و از همینجا از تمامی زحمتکشان این پروژه و حمایت های استاندار ، شهردار و شهرداران مناطق و تمامی سازمان های درگیر در پروژه تقدیر و تشکر می کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مترو تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوترها قابل استفاده می‌شوند

نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوترها است. اما سرعت حرکت این نانوحباب‌ها در حد صد متر بر ثانیه بوده که استفاده عملی از آنها را در کامپیوترها با مشکل مواجه می‌کند. اخیر محققان توانسته‌اند سرعت آنها را تقریبا ۱۰ برابر افزایش دهند.

به گزارش ایسنا، اسکایرمیون‌ها می‌توانند به افزایش سرعت در ادوات الکترونیکی کمک کنند. به تازگی محققان توانسته‌اند با کمک اسکایرمیون به سرعت بی‌سابقه‌ای دست یابند که نویدبخش پیشرفت در سیستم‌های محاسباتی آینده است.

محققان با شتاب دادن به اسکایرمیون‌ها، نوعی نانوحباب‌های مغناطیسی، تا سرعت ۹۰۰ متر بر ثانیه با استفاده از جریان‌های الکتریکی، پیشرفت چشمگیری در زمینه اسپین‌ترونیک داشته‌اند. این پروژه توسط یک تیم بین‌المللی در CNRS رهبری شده است.

پیش از این، این نانوحباب‌ها که به‌عنوان بیت‌های بالقوه آینده برای حافظه کامپیوترها در نظر گرفته می‌شدند، با حداکثر سرعت ۱۰۰ متر بر ثانیه حرکت می‌کردند که برای کاربردهای محاسباتی عملی کافی نیست. این پیشرفت با استفاده از یک ماده ضد فرومغناطیسی به دست آمد که به اسکایرمیون‌ها اجازه داد تا سرعتی تقریباً ۱۰ برابر سریع‌تر داشته باشند.

این یافته‌ها که در ۱۹ مارس در نشریه Science منتشر شده، گامی مهم به سمت فناوری‌های محاسباتی با کارایی بالاتر و کارآمدتر انرژی است. این تحقیق با اهداف برنامه تحقیقاتی ملی SPIN که از ماهژانویه آغاز شد، مطابقت دارد و هدف آن ترویج تحقیقات نوآورانه اسپینترونیک و کمک به آینده دیجیتال کارآمدتر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوتر‌ها قابل استفاده می‌شوند
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوترها قابل استفاده می‌شوند
  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار
  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند