Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:03:05 GMT

۱۷ هزار هکتار از بیابان‌های گرمسار تاغ‌کاری شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۸۳۴۰

۱۷ هزار هکتار از بیابان‌های گرمسار تاغ‌کاری شد

اسماعیل عرب معصومی روز یکشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت:  تخریب پوشش گیاهی مراتع، اصلی‌ترین عامل تولید گرد و غبار و بیابانزایی محسوب می‌شود، طی سال‌های گذشته با تاغ کاری در وسعت ۱۷ هزار هکتار عملیات بیابانزدایی انجام شد.

وی ادامه داد: تاغ از جمله گونه های بسیار مقاوم به خشکی و کم آبی است و خاستگاه آن مناطق خشک و کم آب مانند شهرستان گرمسار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرستان گرمسار با داشتن ۲۸۴ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی کویری یکی از مناطقی است که درگیر پدیده بیابانزایی است و جلوگیری از گسترش اراضی بیابانی و مهار گرد و غبار در منطقه با مشارکت مردمی محقق می‌شود و در این سال‌ها از ظرفیت مشارکت مردمی به خوبی استفاده شد.

عرب معصومی بیان کرد: شهرستان گرمسار با میانگین بارندگی ۱۲۰ میلی متر و به دلیل قرار داشتن در مسیر بادهای غالب موسمی شهریار و سمنان همواره با تهدید جدی حرکت شن های روان و جا به جایی تپه های ماسه ای مواجه است و این وضعیت تهدید جدی برای مزارع کشاورزی شهرستان گرمسار و آرادان است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسارگفت: اداره منابع طبیعی این شهرستان با ایجاد بادشکن‌های فیزیکی مانند کاشت درختچه‌های تاغ، ایجاد حصار با چوب به هدایت و کم کردن سرعت باد برای کاهش خسارت پرداخته است.

وسعت اراضی کشاورزی شهرستان‌های گرمسار و آرادان  حدود پنج هزار و ۲۰۰ هکتار است.

گرمسار غربی‌ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و ۱۸۲ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۷۰ هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدود می‌شود و در ۱۱۰ کیلومتری مرکز استان سمنان واقع است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار بیابانزدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۸۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد

صفدری  با اشاره به ضرورت کاهش سرانه مصرف کاغذ در دستگاه‌ قضایی گفت: برای تحقق این هدف، طرح تشکیل پرونده قضایی به صورت الکترونیکی و حذف فیزیکی آن در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نیمی از پرونده‌ها در دادگستری گرمسار الکترونیکی شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی تأثیر مطلوبی در کاهش روند اطاله دادرسی دارد، افزود: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی به ۷۵ روز کاهش یافته است.

رییس دادگستری گرمسار از دیگر دستاوردهای این دستگاه را به صفر رساندن شمار پرونده‌های کثیر الشاکی و کثیر الدعوی عنوان کرد و گفت: نخستین دادگاه برخط در این شهرستان طی یک ماه آینده برگزار می‌شود که تحول بزرگی در ارائه خدمات قضایی ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان