Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:35:16 GMT

پیامک افزایش نرخ گمرکی گوشی‌های موبایل جعلی است

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۹۰۵۵

پیامک افزایش نرخ گمرکی گوشی‌های موبایل جعلی است

 سامانه همتا (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) در کانال اطلاع‌رسانی خود هشدار داد: «اخیرا پیامکی برای برخی افراد ارسال شده و از ایشان خواسته شده جهت جلوگیری از قطع شدن تلفن همراه، مبلغی را پرداخت نمایند. کاربر از طریق لینک موجود در این پیامک‌ها به صفحه‌ای شبیه به سامانه اینترنتی گمرک و سپس به صفحه‌ای هدایت می‌شود که ظاهر آن شبیه درگاه‌های پرداخت است و مشخصات کارت بانکی از کاربر دریافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روش، یکی از شیوه‌هایی است که کلاه‌برداران برای دستبرد زدن به حساب بانکی افراد از آن استفاده می‌کنند. لذا ضروری است در صورت ملاحظه چنین مواردی، مراتب در اسرع وقت از طریق بخش گزارش مردمی درگاه اینترنتی پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir گزارش شود.

در ادامه این هشدار آمده، هرگونه اطلاع‌رسانی در زمینه طرح ثبت تلفن همراه، از طریق سرشماره پیامکی HAMTA انجام می‌گیرد. همچنین در صورت دریافت هرگونه پیامک با محتوای مشکوک، می‌توانید موضوع را با مرکز پاسخگویی سامانه همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ از ساعت ۸ صبح تا ۱۲شب در ۷روز هفته طرح نمایید تا راهنمایی‌های لازم ارائه گردد.

علاوه بر این  ثبت تلفن همراه مسافری و پرداخت عوارض مربوط به آن صرفاً از طریق زیر دامنه گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister  انجام می‌شود.

در این اطلاعیه به این‌که پیش از هرگونه پرداخت حتماً باید از اعتبار درگاه پرداخت مطمئن شد، اشاره شده و در ادامه آمده است: ویژگی‌های اولیه درگاه پرداخت معتبر عبارتند از عبارت https و همچنین علامت تأیید سرویس‌دهنده (معمولاً به صورت قفل سبز رنگ) در ابتدای آدرس درگاه پرداخت وجود دارد.

درگاه پرداخت زیردامنه‌ای از دامنه shaparak.ir است (هرگونه ترکیب دیگری از کلمه shaparak و هر پسوند دامنه دیگری به غیر از ir. غیرمجاز است، به عنوان مثال ترکیب‌هایی نظیر shapaarak یا shaparack نامعتبر هستند

برای اطلاع از آدرس درگاه های پرداخت اینترنتی معتبر، می‌توان به تارنمای کاشف به آدرس kashef.ir مراجعه نمود.»

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۹۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان و مکان بررسی مدارک آزمون استخدامی آموزگاری در فارس

ایسنا/فارس سومین اطلاعیه پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی رشته شغلی آموزگار ابتدایی و استثنایی سال ۱۴۰۳ در فارس صادر شد.

به اطلاع پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت این آزمون می‌رساند برای دریافت فرم‌های مربوط به تشکیل پرونده و بررسی مدارک و مستندات و معاینات پزشکی به ایفرم شماره ۸۴۲۴ به نشانی:https://eform.farsedu.ir/collect/form/login/۸۴۲۴ مراجعه کنند.

داوطلب باید ۳ روز پس از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش آموزش کشور، از روز پنج‌شنبه،  ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ حداکثر به مدت ۴ روز با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام کارا نسبت به تکمیل کردن برگ‌ها و بارگذاری کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام کند.

برای ورود به سامانه از طریق درگاه دولت داشتن شماره تلفن همراه با مالکیت شخص داوطلب الزامی است.

داوطلبان در صورت ورود و بارگذاری مدارک و مستندات نوبت برای تشکیل پرونده، معاینات پزشکی و  سنجش و ارزیابی تکمیلی و مصاحبه گزینش را از طریق سامانه کارا دریافت خواهند کرد.
داوطلبان باید فایل‌های پیوستی  را دانلود، مطالعه و فرم‌های متقاضیان را پرینت، تکمیل و در روز بررسی مدرک به همراه داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • اعلام زمان و مکان بررسی مدارک آزمون استخدامی آموزگاری در فارس
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک