Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، متن پیام حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَیْرَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَیْنِ علیه السلام وَ حُبَّ زِیَارَتِهِ «امام صادق(ع)»

بار دیگر استقبال پرشور و حضور حماسی محبان امامت و ولایت در راهپیمایی بزرگ و جهانی زیارت اربعین در سرزمین خاطره‌های باشکوه، جلوه تازه‌ای به عظمت اسلام و وحدت مسلمانان بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حماسه بی‌نظیر و وصف‌ناپذیر، امسال به‌رغم خواسته استکبار جهانی و حامیان آنان که قصد داشتند با برخی تحریکات و توطئه‌های مزورانه، قدرت سیاسی، فرهنگی، و معنوی این حماسه عظیم مشتاقان مکتب حسینی را کم‌رنگ‌تر نمایند، به یاری خدا در کمال آرامش و امنیت برگزار شد و موجب قدرت‌نمایی بیشتر اسلام و یأس و ناامیدی مضاعف دشمنان گردید.

امروز یادآور خاطره آن کاروان کوچک و عزیز در دشت کربلا، امواجی بزرگ از هوشیاری و بیداری در سراسر جهان به جنبش در آورده است، حرکتی که خیل بی‌شمار عاشقان خاندان رسالت و ولایت را به اراده‌ای واحد و مستحکم در مسیر تحقق شریف‌ترین ارزش‌های انسانی و الهی یعنی آزادگی و جوانمردی که اکنون بیش از هر زمان دیگری در برابر زیاده‌خواهی‌ها به آن نیاز وجود دارد، تبدیل ساخته است.

اینجانب با آرزوی قبولی زیارت همه زائران عزیز که با شور و شوق خود طراوت‌بخش این همایش بزرگ بودند، از همت خیرین، هیأت‌های مذهبی و کرامت موکب‌داران که با تلاش بی‌وقفه، آسایش زائرین را فراهم کردند، قدردانی می‌کنم و توفیق روزافزون ملت و دولت عراق را که میزبانان اصلی این مراسم وحدت‌آفرین بودند، از خداوند منان مسئلت دارم.

همچنین از تلاش‌های مستمر همه دست‌اندرکاران برپایین این آیین الهی به ویژه وزارتخانه‌های کشور، امور خارجه، راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، سازمان هلال احمر، سازمان حج و زیارت، مردم بزرگوار استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان و سایر دستگاه‌های ذیربط در مدیریت و ارائه خدمات به زائران محترم و نیز از رسانه ملی در انعکاس لحظه به لحظه اخبار حضور میلیونی زائران، اهتمام ورزیدند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

امیدوارم با توجهات الهی، شاهد عشق و علاقه روزافزون ملت شریف ایران اسلامی به سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان باشیم و دستاورد این حرکت بزرگ جهانی که همه ساله پرشورتر از سال قبل برگزار می‌گردد، نزدیک‌تر شدن هر چه بیشتر دل‌های مؤمنین و امت اسلامی به همدیگر و تجلی عظمت اسلام باشد.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: راهپیمایی اربعین حجت الاسلام روحانی ایران عراق امام حسین ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در بحث ستاد اربعین است، افزود: استان مرکزی در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و میزبان زائران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین بهره گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ملاحظات امنیتی در اربعین امسال تصریح کرد: در این شرایط تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران در استان، مرز مهران و عراق باید براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات این استان صورت پذیرد.

نظری ادامه داد: مجموعه‌هایی که قصد راه اندازی مواکب را دارند باید از طریق ستاد اربعین این مهم را پیگیری کنند و مکان موکب را در مکان اعلامی از سوی ستاد قرار دهند.

وی تاکید کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی به مطالبات موکب‌ها در خصوص تأمین نیاز مواد غذایی پاسخ دهد.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد که در این راستا باید تمام ظرفیت استان و دستگاه‌های اجرایی بکارگیری شود.

نظری عنوان کرد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در سال گذشته، ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد که می‌طلبد اقدامات انجام شده سال گذشته، به عنوان پایه و اساس مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریع‌تر ستاد اربعین را تشکیل داده و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز جلساتی را با حضور نمایندگانی از صنایع و ستاد اربعین تشکیل دهد.

کد خبر 6090195

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی