Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا عبده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فراخوان گردآوری اشیای تاریخی و لوازم طب جهت راه‌اندازی موزه تاریخ طب آذربایجان‌غربی اظهار داشت: شهروندان هرگونه مدارک و کتب خطی پزشکی قدیم، سرنگ‌های شیشه‌ای قدیمی، آلات حجامت مانند شاخ گاو و ...، کیف لوازم پزشکی قدیمی، مهرهای چوبی پزشکان، آلات جراحی قدیمی، آلات شکسته‌بندی، انواع ابزار ختنه و کشیدن دندان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را که در محیط‌های خانگی نگهداری می‌کنند می‌توانند به این موزه تحویل دهند.

وی اضافه کرد: آثار تحویل شده به موزه تاریخ طب ضمن اینکه به نام اهداکننده آن ثبت شده، با نگهداری از آنها در محیط و شرایط مناسب، از تخریب و یا از بین رفتن آن جلوگیری می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار طبی قدیمی خود را یا به این موزه واقع در ارومیه خیابان شهید بهشتی (دانشکده)، جنب موزه ارومیه در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی و یا اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مهاباد تحویل دهند و یا در صورت نیاز با شماره تلفن‌های ۳۳۴۸۹۸۵۱ و ۳۳۴۴۶۵۲۰ (داخلی ۲۰۷ و ۲۲۴) تماس بگیرند.

آذربایجان‌غربی دارای یکهزار و ۶۰۰ اثر ثبت شده ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل تخت سلیمان تکاب و قره کلیسای چالدران است؛ از جمله آثای ملی این استان می‌توان به مسجد جامع ارومیه، تالاب «کانی‌برازان» مهاباد، سه‌گنبد ارومیه، کاخ موزه و عمارت کلاه فرنگی ماکو، خان‌تختی سلماس، مقبره شیخ صدرالدین چالدران، موزه مردم شناسی ارومیه و مسجد سردار اشاره کرد.

این استان همچنین دارای دارای ۱۱ موزه شامل موزه باستان شناسی، موزه سنگ سه‌گنبد و موزه مردم شناسی ارومیه، موزه باستان شناسی حسنلو، کاخ موزه باغچه جوق، مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب، موزه مردم شناسی مهاباد، موزه باستان شناسی میاندوآب و پنج موزه خصوصی است که ۳۰ هزار قلم اشیای تاریخی در آنها نگهداری می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد علوم پزشکی میراث فرهنگی موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۹۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، خبرگزاری صدا و سیما به دنبال درخواست مردم به این روستا رفت و شنونده مسائل و مشکلات آنان شد.

موضوعی که انجام بسیاری از خدمات اینترنتی را برای مردم این روستا مشکل کرده است. 

تامین زیرساخت ها وپوشش اینترنت در روستاها، علاوه برافزایش رفاه اجتماعی، بهره مندی روستائیان از امکانات فناورانه یکسان را هم فراهم می کند.

دسترسی آسان به اینترنت درحالی به عنوان یکی ازنیازهای اساسی مردم به شمار می‌رود که این روزها تعدادی از روستاهای مهاباد از جمله حمزه آباد از این نعمت بی نصیب هستند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • اولین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به پاریس رسید / استقبال در بدو ورود به ارومیه
  • اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به المپیک رسید / استقبال از بدو ورود به ارومیه