Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین تودیع مدیرکل دفتر ماشین سازی و تجهیزات و معارفه رییس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات صبح امروز با حضور سرپرست معاونت امور صنایع و مدیران کل دفاتر تخصصی معاونت ها برگزار شد.

براساس حکم رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت «سید محمد مهدی هادوی» به سمت رییس مرکز ساخت داخل و ماشین سازی و تجهیزات منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی نیارکی سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه توسعه و تعمیق ساخت داخل را یکی از مهمترین راهبرد‌ها وزارت صمت برشمرد و گفت: بر اساس هدف گذاری انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰، اگرحدود ۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری شود می‌توان ۱۰ میلیارد دلار از واردات کشور را با ساخت داخل جایگزین کرد.

بیشتر بخوانید: راه نجات صنعت، توسعه فناوری است/ واحد‌های صنعتی مکلف به برگزاری نمایشگاه دایمی هستند

صادق نیارکی در این مراسم با اشاره به ضرورت توسعه و تعمیق ساخت داخل تصریح کرد:به دلیل اهمیت و سهمی که توسعه ساخت داخل در اشتغالزایی وصرفه جویی ارزی می‌تواند نصیب کشور کند، این بخش به مرکز ساخت داخل ارتقا یافته است.

او در ادامه با اشاره به اجرای قانون حداکثر توان تولید داخل و حمایت از کالا‌های ایرانی گفت:اگر این قانون بطور اثربخشی پیاده سازی شود. ساخت داخل معنا و مفهوم واقعی خود را پیدا می‌کند و تجمیع تقاضا اتفاق می‌افتد و براساس تجمیع تقاضا، توجیه فنی و اقتصادی برای بسیاری از رشته‌ها برای ساخت داخل ایجاد می‌شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: اجرای این قانون طبق ابلاغیه وزیرصنعت به این مرکز تفویض شده است و به نظر می‌رسد در شرایط کنونی بسیاری از کالا‌ها علی الخصوص درحوزه ماشین سازی وتجهیزات توجیه ساخت داخل دارند.

صادقی نیارکی صنعت ماشین سازی را هویت یک کشور و پیشران توسعه صنعتی عنوان کرد و گفت:در بخشی از صنایع ماشین سازی و تجهیزات به روز آمدی، بروزرسانی، بازسازی و نوسازی را نیازمند هستیم.

اوبا اشاره به اینکه تولیدماشین آلات و تجهیزات هویت یک کشور است، گفت: یکی از مباحثی که در معاونت امور صنایع پی گیری می‌کنیم، «زنجیره ارزش کارخانه سازی» مشابه شرکت احداث صنعت است که در گذشته ایجاد شده بود.

سرپرست معاونت امور صنایع بیان کرد:ما باید چند شرکت کنسرسیومی در حوزه زنجیره ارزش کارخانه سازی داشته باشیم که آن‌ها بتوانند، زنجیره ساخت تجهیزات و ماشین سازی را به صورت هم افزا دنبال کرده و زنجیره کارخانه سازی را با تکمیل کلیه فرآیند‌ها کامل کنند.

وی تاکید کرد:زنجیره ارزش کارخانه سازی یکی از مباحثی است که باید مرکزساخت داخل، ماشین سازی وتجهیزات به آن توجه بیشتری کند.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: ایران جزوه رتبه‌های نخست فارغ التحصیلان رشته فنی و مهندسی در دنیا است؛ لذا مزیت در طراحی و مهندسی به وسیله فارغ التحصیلان پتانسیلی برای این حوزه محسوب می‌شود.

صادقی نیارکی با تقدیر از زحمات و تلاش های، شیروی مدیرکل سابق دفترماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت، اشاره‌ای به دستاورد‌های دوران مدیریتی وی داشت.

گفتنی است سیدمحمد مهدی هادوی که سابقه طولانی در حوزه ساخت داخل و مدیریت بخش‌های صنعتی را در کارنامه دارد، طی حکمی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان رییس مرکز ساخت داخل و ماشین سازی و تجهیزات منصوب شد.

انتهای پیام/

ضرورت توسعه و تعمیق ساخت داخل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۰۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)

ایسنا/اردبیل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که استان اردبیل هم در این نمایشگاه حضور خواهد یافت.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

غرفه استان اردبیل در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در سالن شماره ۴۱ مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و غرفه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل هم در سالن شماره ۳۵ مرکز نمایشگاه‌ها میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟