Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@08:33:53 GMT

تمام عدالت خواهان دور حرم امام حسین(ع) گرد آمدند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۰۲۲۲

تمام عدالت خواهان دور حرم امام حسین(ع) گرد آمدند

تمام عدالت خواهان دور حرم امام حسین (ع) گرد آمدندحجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز  با اشاره به حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی اربعین، گفت: راهپیمایی اربعین عنصری وحدت‌بخش، محرک و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مقدمه تشکیل تمدن اسلامی است.

او ادامه داد: به طور قطع اگر حماسه عاشورا صورت نمی‌گرفت از اسلام هم خبری نبود و انقلاب ما نیز هرگز صورت نمی‌گرفت؛ بنابراین حماسه اربعین حماسه‌ای دینی و بیانگر رابطه مردم با اسلام ناب محمدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس اگر اربعین نبود این وحدت و انسجام پیروان اهل بیت نیز صورت نمی‌گرفت. در واقع اربعین جمع‌کننده همه عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) چه درمیان شیعیان، چه در میان سنی و چه در میان پیروان ادیان دیگر است.

ابراهیمی افزود: جذابیت قیام امام حسین(ع ) و حماسه‌ای که ایشان در کربلا آفریدند آنقدر زیاد است که تمام علاقه‌مندان به ظلم‌ستیزی در سراسر جهان، دور حرم ایشان که برای اجرای عدالت در مقابل مستکبران قیام کردند جمع می‌شوند و این درسی است که آن حضرت به مردم تمام جوامع عدالت‌خواه دادند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت گفت: قیام اباعبدالله الحسین(ع) چنان جذابیتی دارد که امروز تمام اربعینی‌ها شعار حب الحسین یجمعنا را سر می‌دهند. به بیانی دیگر راهپیمایی اربعین مصداق بارزی برای این روایت رسول‌اللّه است که فرمودند: «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤ منینَ لا تَبْرَدُ اَبَداً» یعنی قیام امام حسین(ع) حرارتی در قلب مومنان ایجاد کرده است که تا قیامت سرد نخواهد شد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر قیام اباعبدالله(ع) هم عبرت‌آمیز است و هم انتظار بقیه‌اللّه را در قلب مردم زنده نگه می‌دارد؛ این دو بال ارزنده موجب پرواز اربعینی‌ها می‌شود و آنچه را که مورد نظر مقام معظم رهبری است تحقق می‌بخشد. امروز هم شاهدیم که شیعیان یمن، عراق و سوریه جبهه مقاومت را تشکیل داده‌اند و تا اینجا جبهه کفر را به انفعال کشانده‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عدالت خواهان اربعین حسین ابراهیمی کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماسه «وعده صادق» نیازمند تبیین و روایتگری است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تاکید بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: همه خطاها زیر سر حب دنیا است و نباید بنده دنیا باشیم.

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) رییس مذهب تشیع حق این حضرت را در اسلام و مسلمین بالا توصیف کرد و گفت: این امام همان توانست معارفه و احکام دینی را به خوبی تبیین کنند و امروز به برکت تلاش‌های این امام، مذهب ما اسلام ناب جعفری است.

وی با عنوان اینکه حضرت امام زمان (عج) به امام صادق محبت والایی داشته است، افزود: ۴۰۰ نفر از شهدای مازندران روحانی و شاگرد مکتب امام صادق هستند و یادواره این شهیدان فردا در بهشهر برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با انتقاد از وجود پدیده سقط جنین در جامعه گفت: سالانه شمار زیادی از فرزندان حلال زاده سقط می‌شود و نباید ماماهای شریف تن به این کار پست و قتل نفس دهند و مسؤولان این آسیب بزرگ را مدیریت کنند.

امام جمعه ساری به حماسه وعده صادق انجام شده توسط سپاه اشاره واضافه کرد: هر حماسه‌ای نیازمند جهاد تبیین است و باید به مردم این فتح بزرگ را گزارش داد وگرنه در تاریخ ماند.

آیت الله لائینی روایتگری حماسه وعده صادق را لازم دانست و گفت: در حوزه اقتصادی و جهش تولید نیازمند وعده صادق هستیم و در این دولت هشت هزار واحد تولیدی راکد فعال شدند.

وی گفت: در حوزه‌های مختلف مشکلاتی داریم و مسؤولان با وعده صادق این مشکلات را رفع کنیم.

امام جمعه ساری بر لزوم مشارکت و حماسه آفرینی در مرحله دوم انتخابات تاکید کرد و گفت: مرحله دوم انتخابات در برخی شهرهای استان برگزار می‌شود و باید مشارکت کرد.

آیت الله لائینی با محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین گفت: صهیونیست‌ها در باتلاق گیر کردند وبدانند که امروز مظلومان جهان و فلسطین یقه ظالمان را چسییدند و تا تسویه کامل نکنند رها نمی‌کنند.

وی گفت: هزاران نفر از دانشجویان در حمایت از غزه قهرمان و فلسطین در حال اعتراض هستند و این نشان آن است که افکار جهانی جرثومه‌های فساد را تحمل نمی‌کنند و دوران حکومت صهیونیست غاصب به پایان رسیده است.

کد خبر 6095626

دیگر خبرها

  • آهنگران: امام(ره) فرمودند که نسل ما، نسل حماسه است
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • آحاد جامعه باید در فرآیند تولید تمام حوزه ها سهیم باشند
  • امام جمعه ساری: ماماها از مسئله زشت سقط جنین فاصله بگیرند
  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • تاکید امام جمعه قزوین بر حل مشکل تامین آب کشاورزان
  • حماسه «وعده صادق» روایت فتح می‌خواهد
  • حماسه «وعده صادق» نیازمند تبیین و روایتگری است
  • حماسه وعده صادق باید در سطح جامعه روایت گری شود
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)