Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: ۹۰ درصد زائران استان از سفر راهپیمایی اربعین بازگشته‎اند و پیش‎بینی می‎شود مابقی زوار نیز تا اواسط هفته جاری وارد کشور شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد خسروی روز یکشنبه گفت:  ۷۸ هزار و ۷۶۷ لرستانی امسال به منظور شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی ثبت نام کرده بودند که این تعداد نسبت به  ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر سال گذشته سه برابر افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امسال خرم آباد و بروجرد به ترتیب با ۲۵ هزار و ۷۹۶ و ۱۵ هزار و ۳۶۰ نفر، بیشترین زائران اربعین را در استان داشته اند.

وی اظهار داشت: در حالی تعداد زائران لرستانی اربعین سه برابر افزایش یافته که این  میانگین در کشور ۲ برابر بیشتر شده و از یک میلیون و۸۰۰ هزار نفر در سال گذشته به سه میلیون و  ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

فعالیت چهار موکب لرستان برای نام نویسی زائران کشور

مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: علاوه بر راه اندازی ۴۰ دفتر خدماتی برای نام نویسی زائران استان در سامانه سماح، دفاتر خدمات پستی در تمام بخش ها و روستاها نیز کار ثبت نام متقاضیان را انجام دادند.

خسروی افزود: همچنین چهار موکب بزرگ در خرم آباد، کوهدشت، بروجرد و الیگودرز نیز مجهز شده  و مشخصات زائرانی که میهمان استان بوده و نسبت به نام نویسی اقدام نکرده بودند، را در سامانه سماح ثبت کردند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز ویژه برای راهنمایی زائران و امداد گمشدگان گفت: فعالیت ستاد اربعین لرستان با توجه به افزایش سه برابری زائران استان و حجم بالای زوار عبوری، بسیار فشرده و گسترده بود.

جان باختن چهار زائر لرستانی

مدیرکل حج و زیارت لرستان اضافه کرد: سال گذشته تنها ۲ زائر استان بر اثر تصادف و مرگ طبیعی جان باختند که این رقم امسال به چهار نفر افزایش یافت.

خسروی گفت:‌ امسال حسین ابوالفتحی از بروجرد به دلیل ایست قلبی، سکینه کوهنانی از کوهدشت و سجاد دهگاهی از بروجرد بر اثر تصادف و فاطمه شمسون از دورود به دلیل سقوط از ارتفاع، جان خود را ازدست دادند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تصادف مرگ استان برنا زائران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند

سردار یحیی الهی  اظهار داشت: در راستای اجرای تدابیر و رهنمود‌های فرمانده کل انتظامی کشور مبنی بر اهمیت طرح ارتقای امنیت اجتماعی به منظور پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز، چندین مرحله عملیات ضربتی جداگانه با حضور عوامل انتظامی استان، در سطح حوزه استحفاظی اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ۴۷ خرده فروش و قاچاقچی مواد مخدر، ۳۳ سارق و چهار مالخر دستگیر شدند و ۲۳۵ کیلو و ۱۱۸ گرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

سردار الهی گفت: ۶۸ هزار و ۱۹۱ قلم انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، توقیف چهار دستگاه خودروی سبک قاچاق بر (شوتی) و چهار دستگاه کامیون و دستگیری ۹ نفر در این رابطه از دیگر اقدامات این طرح است.

وی گفت: در این طرح چهار نفر اراذل و اوباش دستگیر، ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری و ۹۶ مجلوب و تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی نیز دستگیر شدند، ۱۵۸ دستگاه خودرو و ۳۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف و روانه پارکینک شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • اولین کاروان از لرستان به حج عمره اعزام می‌شود
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است