Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی استقرار نداشتن پزشک قانونی را یکی از مشکلات شهرستان زیرکوه عنوان کرد و گفت: هر چند این مشکل فقط به این شهرستان مربوط نمی‌شود اما موضوع در دست بررسی است و اقدام است. ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی عصر امروز در سفر به شهرستان زیرکوه و بازدید از دادگستری این شهرستان اظهار داشت: تا استقرار نمایندگی پزشکی قانونی یک پزشک در شهرستان مستقر می شود و اگر این امکان فراهم نشد یکی از پزشکان معتمد در زیرکوه  مستقر و به صورت موقت مشکل مردم برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از سفر به زیرکوه را برگزاری نشست با همکاران و مشکلات قضایی شهرستان و رسیدگی به پرونده‌ها و احقاق حق مردم اعلام کرد و گفت: در کنار آن به دنبال زمینه‌های فراهم کردن زیرساخت‌ها در شهرستان هستیم تا دستیابی به اهداف به مرحله عمل نزدیکتر شود.

حمیدی با بیان این که زیرکوه بامعضل و مشکل خاص قضایی روبه‌رو نیست، افزود: تنها یکی دو تا موضوع وجود داشت که در جلسه با مدیران شهرستان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و اگر معضلی قابل حل درشهرستان نباشد به طور ویژه در مرکز استان پیگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تاکید بر حل مشکل مردم حاجی‌آباد با منابع طبیعی ادامه داد: با توجه به اینکه زیرکوه توانمندی‌های فراوانی در زمینه محصولات کشاورزی از جمله زرشک، زعفران و غیره دارد و همچنین بیشترین مرز مشترک با کشور افغانستان را دارد ضروری است این قابلیت‌ها به فعلیت برسد و مردم از مزایای آن فرآوری محصولات کشاورزی و رونق یافتن مبادلات مرزی است با بازگشایی مرز یزدان برخوردار شوند.

حمیدی اظهار کرد: باید بهره‌مندی مردم از ارزش افزوده محصولات کشاورزی با فراوری آن و استفاده از فرصت مرز با بازگشایی و توسعه دادو ستد با کشور همسایه فراهم شود که فراهم آوردن آن به همت مسئولان برمی‌گردد.

مراجعه 89 هزار زن به پزشکی قانونی به دلیل مجروح شدن در درگیریمدیرکل جدید پزشکی قانونی استان کردستان معرفی شدکمبود بودجه و نیروی انسانی مانع راه‌اندازی 150 مرکز پزشکی قانونی شده استکاهش 15 درصدی پرونده‌ها در دادگستری زیرکوه

رئیس دادگستری شهرستان زیرکوه از کاهش 10 الی 15 درصد پرونده‌ها در این شهرستان خبر داد و گفت: مبحث مشاوره و صلح و سازش به صورت پررنگ دیده شده و تلاش می‌شود تا ورودی پرونده‌ها به دادگستری را کم کنیم.

عبدالله‌زاده اظهار داشت: از زمان تصویب تشکیل پرونده‌های الکترونیکی از 25 شهریور تاکنون بیش از40 پرونده الکترونیکی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تلاش مجموعه دادگستری شهرستان، بحث کاهش ورودی پرونده است خاطرنشان کرد: با اقداماتی که انجام گرفته، ورودی پرونده‌ها نسبت به شهرستان پایین است.

رئیس دادگستری زیرکوه بیان کرد: تلاش ما در دو حوزه شامل پیشگیری از وقوع جرم و تلاش برای سازش معطوف شده است که در چند ماه گذشته 13 درصد پرونده‌ها  منجر به سازش شده است.

عبدالله‌زاده گفت: در بحث کاهش زندانیان از موضوع عددالت ترمیمی در دادگاه استفاده کرده‌ایم و در مباحثی تعلیقی که قانون به ما اجازه داده است در بحث پیشگیری از وقوع جرم و کاهش زندانیان استفاده کرده‌ایم.

وی بیان کرد: 21 کارمند شورای حل اختلاف 6 نفر دبیرخانه مرکزی شهری یک شعبه صلحی یک شعبه و 5 شعبه روستایی در زیرمجموعه دادگستری شهرستان مشغول به خدمت هستند.

عبدالله‌زاده نبود پزشک قانونی در شهرستان را یکی از معضلات اساسی عنوان کرد و با برشمردن برخی کمبودها گفت: فضای اداری و قضایی مجموعه دادگستری شهرستان با توجه به ظرفیت آن بسیار کوچک است و نیروی کادر ما اتاق ندارد همچنین جهت مشاوره‌های قضایی به فضا احتیاج داریم.

انتهای پیام/ح

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل

سارانی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی در جلسه مدیریت بحران شهرستان زیرکوه گفت: هم اکنون تمامی سد‌های استان در وضعیت پایدار و سالم هستند و ورودی و خروجی به مخازن سد‌ها به صورت لحظه‌ای کنترل شده و برای مهار سیلاب‌های احتمالی آمادگی کامل را دارند. 

او با تکذیب خبر شکسته شدن سد در این استان افزود: سازه‌های کوچکی که برای مهار آب و سیلاب احداث می‌شود، سد نیستند بلکه بند خاکی نامیده می‌شوند. 

سارانی با بیان اینکه دو بند خاکی در حاجی آباد بر اثر سیلاب دچار خسارت شدند اظهار کرد: این بند‌ها در دهه‌های گذشته بنا به درخواست مردم و با مشارکت آنان از سوی نهاد‌هایی غیر از وزارت نیرو احداث شده بودند که این شرکت در خصوص پایداری و بهره برداری این گونه بند‌ها به متولیان آن تأکیدات و تذکرات لازم را اعلام کرده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به بارندگی بی سابقه ۶۰ میلیمتری در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان زیرکوه تصریح کرد: در حوزه شهرستان زیرکوه سد مخزنی حاجی آباد با حجم مخزن ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب وجود دارد که بر اثر بارش‌های اخیر ۲ میلون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده و برای مهار سیلاب‌های بعدی هیچگونه مشکلی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه
  • برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود
  • سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • انسداد محورهای مواصلاتی در خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • کشف جسد مردی در بیرجند